Slaapzak of dekbed?

Dion wil eigenlijk alleen maar in een slaapzak slapen maar ik ben er zo langzamerhand wel een beetje klaar mee, vindt ze onhandig. Heb al een keer eerder geprobeerd om hem onder een dekbed te laten slapen maar dat liep op een drama uit dus heb hem maar in de kast gelegd. Vanavond had ik zoiets van zo en nu gaan we doorzetten. Heb hem verteld dat hij grote vent is en dat hij nu wel onder een dekbed kan slapen. En dat zijn slaapzak nu te klein is geworden omdat Dion zo heeeeeeeeeeeeeeeeel groot is geworden.
En wat denk je hij gaf toe yoehoe. Hij slaapt nu al heerlijk en we hopen dat het zo blijft.
Tot hoe lang hebben jullie je kindje in een slaapzak laten slapen. En wat vonden/vinden jullie makkelijker?

Voor ze 2 werd overgegaan naar het dekbedje… 1 nacht drama… en toen was het goed! Ik heb die avond het dekbedje over haar neer gelegd toen ik zelf naar bed ging!

vorige zomer zijn wij over gegaan van slaapzak naar dekbed.
Ze was toen 2 jaar en 9 maanden, wij hadden toen ook nog maar net een peuterbed. Wij hebben de overstap gedaan gelijk toen we terug waren gekomen van een weekend weg. Daar moest ze toen ook onder een dekbed en thuis was het vervolgens geen enkel probleem. Waarschijnlijk juist omdat het in dat weekend ook niet anders was, andere plek iets abrupt veranderen helpt goed bij Lindsey haha

liefs,
Rinske

Hier ook nog een slaapzak, denk dat ik even wacht met overstappen tot het voorjaar.,dan kan haar ledikant weg en krijgt ze ook meteen een peuterbed. Maar wat goed joh, dat hij het zo goed doet al meteen!

mama1980

Lilypie Third Birthday tickers

Had ook niet verwacht dat het vanavond al goed zou gaan. Pff tis een zinnig, koppig mannetje die precies weet wat hij wil en vooral wat niet wil. (schijnt nog erger te zijn dan mij vroeger haha)
Maar Dion slaapt ook nog in zijn ledikant. Peuterbedje al een tijdje in huis maar hij moet nog geverfd worden maar ja dat blijft er iedere keer bij. Marijn lag met 1,5 jaar al in een groot bed.
Ik hoop dat hij ook onder de dekens blijft liggen want dat is vaak het probleem dat ze wakker worden omdat ze het koud krijgen omdat ze boven de dekens liggen. Moet wel zeggen dat hij steeds rustiger slaapt en niet meer het hele bed doorkomt.

1 maand voordat Tim 2 jaar werd kreeg hij een dekbed in zijn ledikant en vanaf dat moment hebben we de slaapzak weggelaten. Ging gelijk prima!

Groetjes,
Sandra

esmeralda sliep met een jaar onder een dekbed, en heel vroeg al zonder slaapzak.

Rens was 2 jaar en 3 maanden toen hij onder een dekbed ging slapen. In het ledikant heeft hij altijd een slaapzakje aangehad(anders klom hij uit bed) dat hebben we afgeschaft toen hij naar een groot bed ging met 2 jaar en 3 maanden.
Zijn zusje was toen al op komst dus ik vond het onzin om een dekbedje voor in het ledikant aan te schaffen.

Groetjes Ramona

Dion is 1 keer wakker geworden maar of dat door het dekbed kwam weet ik niet. Heb hem een kusje gegeven en hij is weer lekker gaan liggen slapen. Maar wij hebben de veluxbaby deken en ik vind dat je hem dan niet echt makkelijk aan alle kanten kunt instoppen dus heb ik het dekbed wat hij straks voor zijn peuterbedje heeft gepakt en deze kun je aan alle kanten lekker ver instoppen zodat hij minder snel boven de dekens komt te liggen.

Ja dat is wel zo. Die babydekens stoppen lastig in. Ze zijn echt niet breed genoeg. Wie dat ooit verzonnen heeft zo.
Misschien dat ik voor Noa met 2 jaar wel een dekbedje ga gebruiken, voorlopig willen wij geen derde dus die kan wat langer in d’r ledikamt blijven.

Groetjes Ramona

Dion ligt hier ook nog steeds in zijn ledikant. Heb er nog niet zoveel haast mee om hem in het peuterbedje te laten slapen. Bij Marijn had ik dat meer maar dat vind ik bij heel veel dingen dat ik met Marijn dacht van ach mag nu wel zover zijn en met Dion heb ik niet zoveel haast. Nieuwigheid is er vanaf he haha. Ik ben wel zo’n verschrikkelijk typje dat als ik iets in mijn hoofd heb het eigenlijk gisteren al klaar had moeten zijn. Maar moet zeggen dat ik steeds langer kan wachten (goed he)
Maar ja wie heeft dat bedacht??? Ik had de dekbedjes ook wat breder gemaakt

Heel herkenbaar vind ik. Met Noa heb ik ook niet zo heel veel haast. Ze sliep langer in de wieg, zat later in de kinderstoel en qua ontwikkeling vind ik het nu nog wel ff lekker dat ze nog niet kruipt!(Beetje eigenbelang haha) Zal wel niet lang meer duren want mevrouw is aardig aan het oefenen. Ik geniet er nu ook veel bewuster van als destijds met Rens.
Ik ben helaas zo’n zelfde irritant typje, maar ook ik leer om langer te wachten.
Moet ook wel want met 2 kids een partime baan en een fulltime huishouden en steeds hulpbehoevendere schoonouders en een man die overal op en in zit kan gewoon niet alles vandaag laat staan gisteren haha.
Kids zijn sowieso wel een aardig lesje geduld hebben vind ik.
Zo en nu ga ik ff strijken want dat moet vandaag nog wel af. Heb de hele week zonder wasmachine(na 10 jaar trouwe dienst hield die er mee op) gezeten dus ben nu de achterstand aan het inhalen.

Groetjes ramona

Oh gelukkig zijn er meer vrouwen die niet zoveel geduld hebben haha. Voel me ook weleens schuldig. Heb al weer een paar nieuwe dingen bedacht nou ja dingen een kleine verbouwing. Maar deze keer laat ik het even rusten en ga het rustig aan opbouwen met het idee voor de verbouwing.
Dion is ook best lang een baby geweest, heerlijk om af te bouwen en er aan wennen dat deze periode voor ons is afgelopen.

En heb je alle strijkwerk nog afgekregen?

Ben nog steeds bezig helaas. Zou als ik al zei, flink achterstandje en ik heb helaas ook niet zo heel veel zin(Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat strijken ) dus het schiet niet echt op.
Wat voor verbouw plannen heb je?
Hier ligt ook nog een waslijst die eigenlijk dit jaar gedaan zou moeten worden. Gaat niet werken. Alleen nu nog manlief daarvan overtuigen.
-De buitenboel moet geschilderd worden, vorig jaar begonnen maar is nog niet helemaal af.
-Op zolder een extra kamer realiseren en isoleren
-Beneden alles opnieuw schilderen/witten/behangen
Vooral dat laatste moet maar ff wachten totdat Rens naar school gaat. Heb ik ook weer wat meer tijd om wat te doen en ik zie het niet echt zitten om met die 2 kleintjes in de zooi te zitten, vooral niet in de woonkamer
Groetjes Ramona

Ik strijk gelijk als ik mijn was ga opvouwen en dat bevalt zeer goed. Maar hier blijven andere dingen vaak liggen
Maar in het voorjaar krijgen we een nieuw tuinhuisje en de bestrating komt er opnieuw in.
En dit verhaal begon toen ik op de wc zat en dacht van als we toch een nieuwe wc willen, wil ik ook wel de hal meenemen en dan wel vloerverwarming omdat het altijd zo koud in de hal is. Maar boven willen we de vloerbedekking er wel uithalen omdat dat niet meer echt geweldig is. En ik wil daar wel laminaat. Beneden hebben we nog maar 3 jaar een nieuwe laminaatvloer liggen maar ja als je dan de hal en wc aanpakt dan kun je de kamer/keuken ook net zo goed meenemen. Toen zei mijn moeder van dan ga je de laminaatvloer van beneden boven toch weer gebruiken. He moeders wat een goed idee.
Maaaaaaaaaaaar wie zou ik zijn om niet nog wat nieuws erbij te bedenken. Wij hebben niet echt ruimte om een grote eethoek kwijt te kunnen. We hebben tussen de keuken en kamer een klein muurtje wat eruit kan, maar toen zat ik te bedenken dat als we de trap in de hal veranderen we een stuk bij de kamer aan krijgen en dus een grotere eethoek kwijt kunnen. Maar dan moeten we de trap naar de zolder ook veranderen. En ja dan zit je in de kamer ook weer met de muren en plafond die aangesmeerd ed moeten worden.
En dan willen wij op den duur naar zolder om te slapen. Maaaaaaar daar heb ik nu de wasmachine ed staan dus die moeten ook weer een plekje hebben. Maar die kunnen weer in de berging op zolder staan als we een wand verplaatsen. Dus ja nu ik mijn eigen verhaal lees zal ik eerst ff rustig aan doen en mijn man gedoseerd inlichten en voorbereiden.
Ik ben niet veeleisend toch? haha

Valt best mee hoor
Heb nu al medelijden met je man haha.

Enne normaal laat ik m’n strijk ook nooit zo oplopen maar na een week geen wasmachine te hebben gehad en nu wel weer ben ik vandaag de hele dag aan het wassen en strijken geweest. Wat een berg is dat dan in een week tijd zeg.

Groetjes Ramona

Oh ja je had geen wasmachine. Pff ja dan wist ik het ook wel. Ik strijk steeds minder en er is niemand die het ziet dat je een trui of shirt niet hebt gestreken. Dus we krijgen steeds minder strijkgoed HEERLIJK.

Ja ik heb ook best medelijden met mijn man. We zijn nu ook nog druk bezig met de carnavalskar dus eerste weken geen tijd een vooral niet dit soort dingen. Ieder 2 avonden in de week en soms nog de zaterdag dus ja dan blijft er voor thuis weinig tijd over.

Onze Dion word over 2,5 maand 3 en slaapt nog in een slaapzak, maaaaarrr nu een dunnetje met een dekbedje erover heen om hem te laten wennen aan de overgang.
Ik had het al geprobeerd toen hij net na zijn 2e verjaardag naar een peuterbedje over ging maar dat was drama dus maar weer in de slaapzak.
Ik ga het binnenkort maar weer eens proberen om hem alleen onder het dekbed te doen, het enige is dat hij altijd omhoog kruipt in zijn bed en dan met zijn bovenlijfje niet meer onder de deken ligt of hij wil nog wel eens omdraaien dat hij met zijn hoofd aan het voetenend ligt op zijn deken.

Lilypie Third Birthday tickers

Onze zoon slaapt ook nog in zijn ledikant en alleen in een slaapzak met lange mouwen. Ik probeer sinds een paar dagen weer dekens in bed te doen (over hem heen uiteraard) omdat ze toch wat kouder weer voorspellen en hij op een koude kamer ligt. Maar hij ligt eerst altijd op zijn rug en als ik de kamer uit ga, draait hij op zijn buik. Dus alle dekens alweer los. En dan gaat hij er bovenop liggen (tot nu toe dan). Dus ik hoop dat hij een keer door heeft dat hij er onder moet blijven liggen, haha!

Mijnticker.nl Tickers
Mijnticker.nl Tickers

Hier een peuter van bijna 3 die nog in haar ledikantje slaapt! Inmiddels al wel meer dan een jaar met een dekbedje!
Zolang ze nog steeds niet snapt dat ze uit het ledikantje kan klimmen, blijft ze er ook nog lekker in liggen! Voor ons ventje hebben we toen der tijd gewoon een 2e ledikantje gekocht. Zo hoefde ze voor ons niet zo vroeg in een groter bed! En stiekem houden we haar zo nog een beetje klein