Slaapzak of alleen pyama

Vraagje over slaapkleding.
Dani ligt sinds ongeveer 7 maanden in een slaapzak. In eerste instantie nog met een lakentje er overheen, maar nu al een tijdje alleen slaapzakje. Hij ligt daar in met zijn romper.

Nu vraag ik me een paar dingen af. Misschien hebben jullie antwoorden.

• Dani ligt vaak klem in bed en heeft door zijn slaapzakje minder bewegingsruimte. Op zich is dat wel goed, maar aan de andere kant geeft dit hem misschien ook een beklemmend gevoel geven? bijvoorbeeld gaan zitten en staan is lastiger omdat zijn slaapzak in de weg zit. Uiteindelijk lukt het hem wel, maar is hij al pissig natuurlijk. Is het dan misschien handiger om alleen pyama te doen?
  • Dani is zo bewegelijk in bed dat een lakentje me niet handig meer lijkt. Maar wat doen we op het moment dat het weer kouder wordt? Gewoon met een pyama in de slaapzak? is dat niet te koud?
  • Hoe slapen jullie kindjes?

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik had Jens ALTIJD in een slaapzakje. Zonder sliep hij niet; het fungeerde als tut.
Nu is 't 's nachts wel wat frisser en in zulke nachten liet ik hem altijd slapen in iets met lange mouwen (romper of pyjamashirtje), maar wel met lakentje/dekentje eroverheen. Anders lag ie binnen een minuut weer achterstevoren in z’n bed en zo kon ik hem even strak instoppen zodat ie in ieder geval rustig in slaap viel.

Femke slaapt nu ook in een slaapzakje en in een shirtje of pyjama met lange mouwen en ook een dekentje erover anders wordt ze wakker omdat ze het koud heeft (hoeraaa 2 koukleumpjes). Als het echt heel warm is, dan slaapt ze in alleen een romper (mouwloos of korte mouw) in 'r slaapzakje. Zonder slaapzakje trapt ze alles van zich af of ze rolt d’r hele bed door.

Sja, 't is een beetje aftasten iedere keer. 't Is telkens toch weer anders warm.
Ik voel trouwens ook regelmatig in 't nekje of het niet te warm of te koud is. Maar ja, als het echt zo ontzettend warm is op 'r kamertje zoals pas geleden (28gr) dan doe je er weinig aan.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

dylano ligt nu in zomerslaapzak met rompertje korte mouw en pyjamashirt geen broek en van de winter maar dikkere slaapzak en wel broek denk ik, weet het eigenlijk ook niet

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Hier ook rompertje met korte mouw, kort pyamabroekje en dunne katoenen slaapzak. Is warm zat want kamertje is heel dag pal in de zon, dus een dekentje is niet nodig. In de winter doe ik een pyama en een dikkere slaapzak. Slaapzakken zijn veilig naar mijn idee want ze kunnen er nooit onder raken en ik vind het zelf een prettig idee dat ze altijd lekker warm en geborgen is omdat ze zich niet bloot kan trappen. Lekkere warme voetjes ook altijd als ik haar eruit haal
groetjes!

Lilypie
Lilypie

Nu in de zomer romper korte mouw en zomerslaapzak zonder mouwtjes.
Als het kouder wordt, romper lange mouw (+ evt. pyjama) en winterslaapzak met/zonder mouwen (afhankelijk van hoe koud het is).

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker