Slaapzak met of zonder mouwen

Het weer wordt weer kouder… en natter. dus nu twijfel wat onze oudste dochter s nachts in bed aanmoet. Ik had tot voor kort een zomerslaapzak (niet al te dun) zonder mouwen. En daarover een dekentje. Maar wordt dat niet te koud nu? Dus afgelopen nacht lag ze in haar winterslaapzak maar dan zonder mouwen. Mijn man had al dekentje over haar heengelegd, mij leek een laken voldoende. Het is een fleeceslaapzak van de prenatal.
Maar krijgt ze dan niet heel koude armen? Ze kan nog niet de deken over zich heentrekken…
Wat zouden jullie doen? Want tja… voor van de winter als t kouder is moet ze natuurlijk ook nog wat hebben om aan te doen…

Hier al een (dikke) slaapzak, met pyama er onder! Nog geen mouwen!
Als ik dan op bed ga, krijgt hij zijn dekentje over!
Misschien ook meer uit voorzorg, want ze zijn zo gevoelig voor kou he?
En als ze om 6 uur 's ochtends koud zijn, is het zo lastig om weer in slaap te komen!

Manderijn

Hier nog dunne slaapzak zonder mouwen met lekkere dikke pyama eronder. Straks winterslaapzak afhankelijk van het weer met of zonder mouwen. Ik heb er zo een waar de mouwen af kunnen maar géén deken. Veel te gevaarlijk. Daarom gebruik ik juist een slaapzak. Moppie is heel beweeglijk en het risico dat zij onder de dekens terecht komt loop ik liever niet, zelfs nu met bijna 2 jaar…
groetjes,
Wendy

Hier wel een pyama trouwens en een romper korte mouw eronder. Pyama is niet zo dik.
Wel een deken want ons meiske kruipt naar boven en niet naar onder.

@mandarijn: da’s wel een idee… als ik naar bed ga even de deken erover leggen. Ga toch altijd even bij ze kijken…

Maar een deken mag toch gewoon? Met een dekbedje moet je toch oppassen?
Onze dochter sliep met ongeveer 1 jaar en 8 maanden onder een dekbedje, maar die bleef er dan ook lekker onder liggen!
Ons ventje gaat het hele bed door, dus dat dekentje stop ik aan 1 kant in, en de andere kant laat ik los, zo kan hij zich er wel uit draaien als dat nodig is!

Manderijn

Hier nu dikke slaapzak zonder mouwen en daarin alleen een romper lange mouw. Nu is het bij ons niet heel koud binnen,maar ik denk ook, wat moet je ze dan straks in de winter aan geven als je nu al mauwen en de hele mik mak eraan doet? Ik voel altijd even in haar nekje voor ik zelf ga slapen. Voelt dat lekker dan is het goed. Dus koud nekje is te koud en zweterig is te warm.

mama1980

Hier een dunne slaapzak, zonder mouwen en een pyjama broek+jasje.

Ik voel `s avonds even aan haar hoe haar temp. is.
Voelt ze kouwelijk aan dan gaat er een dekentje overheen.
Voelt ze lekker dan laat ik haar gewoon zo liggen.

Hier een pyama en een slaapzak met lange mouwen. Ik vind het zelf ook lekker om met mijn armen onder de dekens te liggen omdat ze anders zo koud voelen.
's Zomers heeft Dion wel slaapzak zonder mouwen aan. Vindt persoonlijk een deken/dekbed makkelijker maar Dion komt het hele bed door dus we houden de slaapzak nog ff aan.
Marijn was trouwens ook een woeler in bed maar sinds hij in een groot bed slaapt, slaapt hij veel rustiger.

Danielle slaapt nu in een zomerslaapzak zonder mouwen, wel met of een lange romper of een pyamatrui aan. op haar kamer is het namelijk nog steeds tussen de 18 en 20 graden, ze slaapt ook beter als ze niet te warm aangekleed is hier.
Danielle ligt sinds een tijd in een groot bed en ligt er niet echt niet stil. ik heb weleens geprobeert om een deken over haar heen te leggen maar daar wil ze echt niets van hebben.

Dion heeft een gewatteerde slaapzak aan zonder mouwenmet en romper met lange mouwen. het is tussen de 18 en 19 graden in zijn kamertje.
Ik heb voor hem vorig jaar een dekbedje gekocht maar dat vind hij niets en vraagt dan om zijn slaapzak, als hij 4 is wil hij er volgens mij nog in liggen hahahahahaha lijkt mij ook wel lekker moet is eerlijk zeggen.

Dion geboren op 26 maart 2009

ik zou met mouwen doen, als het iets te warm is kun je eventueel haar in dr hempje laten slapen ipv pyjama trui en zo opbouwen tot de echte kou begint.
maar rico slaapt zelf in een peuterbed en heeft gewoon een dekbed. en als het echt koud is krijgt hij dan een flanellen overtrek en pyjama aan

We zijn er voor nu uit: ze slaapt in pyama, romper korte mouw en dikke slaapzak. Ik wilde met alleen laken, maar ze geeft zelf aan dat ze de deken ook wilt. Nou die krijgt ze dan ook maar. Trappelt ze toch wel van zich af zolang ze wakker is. 's avonds kijk ik even en dek ze opnieuw toe.
van de winter gaan de mouwen van de slaapzak eraan. We hebben rolluiken boven dus heel koud wordt t niet op die kamertjes.

Hier een slaapzak zonder mouwen voor de kleine.
Plus een pyama met lange mouwen.
En zelfs hij krijgt het al voor elkaar om lekker onder
de deken te kruipen als het kouder is.

M.