Slaapzak en/of deken?

hoi hoi,

mijn dochter kruipt erg en ook in haar bed. als ik haar sochtends wakker maak ligt zij meestal helemaal verkeerd in bed. zij heeft daarom een slaapzak om maar nu wordt het kouder en vraag ik mijzelf af wat anderen ouders hun kindje aandoen in bed om ze warm te houden. ik vind het zelf wel belangrijk om het slaapkamer raampje open te houden en geen kachel aan te zetten.

iemand tips??

ik hoor het graag

groetjes fenne

Ook Senna draait zich driemaal in de rondte in bed. Wij hebben dan ook dekens en lakens eruit gehaald, want die hadden geen nut.
Ze slaapt in een slaapzak, omdat het nu kouder wordt hebben we vandaag net een dikkere slaapzak gekocht met aangeritste mouwen, zodat ze dan toch lekker warm blijft.
Daarnaast heb ik nog een 2 mouwloze slaapzakken en die draagt ze dan met een pyjama met lange mouwen eronder.
Wij hebben ook het tochtgaatje open en geen kachel aan, verder slaapt ze ook nog eens aan de koude kant van het huis. Als ze 's morgens met een warme nek wakker worden is het prima toch!!

Groet Vanessa.

Lieke slaap in haar pyama jasje geen broek en dan in de slaapzak wel een dikkere nu. en daarover heen een dekentje.
We hebben geen verwarming aan op haar kamer.
wel de rolluiken dicht en dat scheelt ook voor de kou.
Ze heeft het altijd heerlijk warm smorgen’s

groetjes Gytha

Hoi Fenne,

Je kindje kan met een slaapzak en dekentje slapen.
Leg ook maar een warm kruikje tegen de voeten aan.
Als je kindje omhoog kruipt heb je de deken denk ik niet goed strak gedaan.
Goed onder het matras doen zodat ze zich niet los kan wurmen.
De kamertemp. moet tussen de 18 a 20 graden zijn. Wij hebben een termo-
meter op Annes kamer hangen.
Is het straks winter en het vriest dan kun je de kachel een klein
beetje aandoen.

groetjes Heleen. mamma van Elke 2 j en 4 mnd. en Anne 10 week

Hoi Fenne,

gewoon lekker laten kruipen en een goede winterslaapzak!

Sorry Heleen, maar hoe strak ik het bed ook opmaak, Zoë frummelt er ook altijd uit, die is ook zo mega beweeglijk in bed. En volgens mij moet de temperatuur tussen de 15 en 18 graden zijn, dit staat in de veiligheidsfolder van het CB.
Ik zet alleen nooit geen raam op een kier, ben bang voor tocht. Ik lucht de kamer als Zoë overdag op is, maar als ze in bed ligt, laat ik het raam dicht.

Groetjes,
Inge

Hoi hoi,

Iris beweegt ook heel veel en lag constant overdwars in d’r bedje ( met slaapzak en al ) Vorige week heb ik een laken dwars over haar heen gedaan, zodat het aan beide kanten heel ver onder het matras gestopt kan worden, en daarna haar normale dekentje erop en ze heeft zich er niet uit weten te wurmen! Dit slaapt veel rustiger want nu ligt ze 's nachts niet met haar hoofd in de spijlen en het gaat al een week goed! Maar bij haar was het dus wel een kwestie van goed instoppen.

Groetjes Monique

Hoi Monique,

dat had ik ook al geprobeerd, maar helaas .
Onze dame is nogal sterk. Ze ligt ook vaak dwars en slaapt dan op haar buik met haar billen omhoog. Als ik naar bed ga, leg ik haar altijd nog even goed, maar vaak is ze alweer gedraaid voor ik in bed ben.
Maar geeft niet, ze is 's morgens altijd lekker warm en slaapt prima, dus wat maakt het dan uit.

Groetjes,
Inge

ja dat heeft mijn dochter dus ook dat zij op haar buik wil slapen met haar kont omhoog.
het strak leggen van haar geeft haar dan juist veel frustratie.
maar ik ga vandaag maar even naar de winkel even kijken voor een dikke slaapzak.
dank jullie wel voor jullie reacties.

groetjes fenne

Destiny had dat ook heel erg aan 't begin,
als ik dr uit bed wou halen dat ik dacht;
meissie wat heb jij gedaan in die tijd dat je hoort te slapen?

maar heb nu een dikke slaapzak en een dun dekentje lekker strak
en nu blijft ze goed liggen en ze valt sneller in slaap.

gr Janine & Destiny

hallo iedereen

reno doet dat ook maar nu ie hij ook vrij klein en weet niet zo goed welke maat slaapzak ik moet nemen want hij draagt nu nog maar het allerkleinste maatje 50 wie kan mij zeggen welke maat slaap zak ik dan nodig heb

lieke kruipt ook in bed omhoog, en ligt dan bovenin en dwars in bed.
Hoe ze het voor elkaar krijgt??? In haar slaapzakje niet dus doen we overdag lekker haar dunne slaapzakje aan en snacht’s een wat dikkere.

Mirelle,
gewoon naar de kledingmaat kijken en deze ook in slaapzakje nemen.
Lieke is 4 maanden en zit nu in 80 cm. als de armsgaten niet te groot zijn, zodat hij zijn handjes niet erin kan krijgen is het prima.

groetjes gytha

Hallo

Onze demi draaide ook 180 graden in bed. Ze lag dan met haar hoofd bij de dekentjes erg schrikken. We hebben nu een extra grote slaapzak gekocht die we onder het matras vastleggen. De armgaten heb ik een stukje dichtgenaaid zodat ze daar niet kan inschieten. Ze slaapt nu een stuk rustiger. Ze kan toch bewegen maar ze kan niet alle kanten op. Ze heeft gewoon haar pyjama aan in haar slaapzak maar we hebben een dekentje eraf gehaald. Dus nu 1 deken ipv 2 slaapzak en pyjama. Niks te warm ook wij hebben geen verwaming aan. Hoop dat je er wat aan hebt

Hoi Relle,

Bij de hema hebben ze een slaapzakje van maat 50 t/m 62.
Van badstof.
Die heb ik ook gekocht,want mijn lieve Sem is nog maar 5 weekjes.
Het allerbelangrijkste is dat de armgaten niet te groot zijn,daar moet je echt op letten.
Dus als je een slaapzakje maat 70 tegen komt met kleine armgaten waar hij z’n armpje niet door heen kan wurmen is het ook goed.

Succes!

Groetjes Lies.

Hallo,

Cloé heeft ook een slaapzakje aan 's nachts. Ik gebruik nu nog het zomerslaapzakje, maar omdat ik het vandaag al echt koud vond heb ik er een flies dekentje over gelegd. Is dit te warm? Misschien moet ik vanaf morgen de winterslaapzak gebruiken met een lichter dekentje. Iemand enig idee hoe je kan weten of je kindje te warm heeft of net te koud? Cloé heeft altijd erg koude handjes, maar haar voetjes zijn heerlijk warm. Ik heb altijd schrik dat ik haar te koud of net te warm dek.

Groetjes,

Tamara

Jeske heeft nu ook een slaapzak, 1-tje van 90 en 1-tje van 100 cm…
Zo kan ze in ieder geval lekker draaien, want ze is net zo een woelwater als vaders…

Tamara, de slaapzak nooit vastleggen onder het matras! Als de kleine draait, kan
ze zich vastdraaien en dan ben je verder van huis…

Hoi,

Ik zat net wat te surfen bij google en toetste in: lichte slaapjes
bij baby.
Daar vond ik onder andere: slaapje slaapzak.
Ik heb het gelezen en het sprak me gelijk aan.
Het is geen goedkope slaapzak maar wel heerlijk warm.
Je hebt dan geen deken/laken meer nodig.
Deze is warm genoeg en dan hoef je ook niet bang te zijn dat
ze onder het dekentje kruipen.
En als je de nek en voetjes voelt en ze voelen warm aan dan is het goed.
Wij hebben voor Anne een slaapzak van de Zeeman en een dekentje
erover heen.
Anne is heel bewegelijk en slaat het dekentje vaak gewoon weg.
En slaapt hierdoor ook nog eens kort. Hooguit 3 kwartier en daarna
speen in en dan nog een uurtje.
Ik heb nu zo"n slaapzak besteld en weet niet of het werkt, maar
er stonden ook reacties van mensen die een slaapzak hadden en
die waren erg lovend.
Als we hem binnen hebben zal ik mailen of het werkt.
Je kan er zelf ook even kijken (google en dan lichte slaapjes bij baby)

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 j en anne 3 mnd

hallo!

Wij hebben de combi sleeper gekocht voor mijn oudste zoon vorige winter. Dit is een vierseizoenenslaapzak zegmaar. De twee inelkaar is voor de winter, en dan heb je een zomerslaapzak en een herfst/ lente slaapzak. Heerlijk warm! Alleen als het echt warm is in de zomer, dan heb ik een hele dunne voor hem. Deze is ook niet echt goedkoop, zo’n 90,- euro, maar ze doen er heel lang mee, van 1 tot 4 jaar. Onder de 1 jaar heb je er ook eentje, maar dat vond ik zonde, want daar doe je dus veel korter mee. Je kan ze gewoon bij de prenetal kopen.

[img]http://lilypie.com/pic/060731/kGhy.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“60” height=“80” border=“0” />[img]http://b2.lilypie.com/oIg3p2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” width=“400” height=“80” />

Hoi,

De slaapzak die ik heb besteld kost 52,50 euro (mt 68tot 80)
mt 86 tot 104 kost 57,50 euro.
Deze slaapzak kunnen ze alle seizoenen aan.
In de zomer/lente en herfst alleen met rompertje en in de winter
met pyama.

Groetjes Heleen

nog nooit gehoord van een seizoenen slaapzakje!!
Maar wel erg makkelijk. waar verkopen ze die???
Lieke groeit nog veel dus dan is het wel zonde als je steeds een andere moet kopen of kunnen ze daar lang mee doen??

groetjes gytha

Hoi Gytha,

De slaapzak waar ik het over heb is te vinden op www.slaapje.nl
Ik had hier ook al over gemaild en bij mijn vorige mail stonden
de maten van de slaapzakken + prijs.
De vrouw die ze heeft gemaakt verteld er ook wat over op de
site.
Ze zijn met lange mouw.
Omdat ze van fleece zijn hoef je niet nog een laken/dekentje
te gebruiken.
Haar kinderen hadden hem altijd aan en zelfs in de winter
zonder deken/laken.
Dan kan de warmte niet goed weg.
De slaapzak die mijn voorganger beschreef bijb prenatal te koop
zou ook kunnen alleen die is 90,00 euro.
Deze is dus goedkoper.
Ik ben regelmatig aan het surfen op google en ontdek dan weer
wat leuks.
Alleen het beste voor onze kleintjes toch en als ze maar lekker
slapen dan maakt het niet uit hoeveel het kost.
De mouwen zijn trouwens niet afritsbaar, maar het schijnt niet
te warm te zijn met hogere temperaturen.

Groetjes Heleen.