Slaapzak aan/uit, wel/geen deken

Zo gaat dat hier dus he? Eva wil je een deken of een slaapzak? Een slaapzak. Ok. Je bent nog niet beneden of ze roept: dekentje hebben! En andersom. Net ook weer. Ze wilde het dekentje, maar toen opeens toch maar weer de slaapzak…Normaal zeg ik gewoon dat ze moet kiezen, maar aangezien de dag hier vroeg begint (wederom 06.00 uur gaap), vind ik het fijn als ze allebei even slapen tussen de middag. Dus ik gaf toe en deed de slaapzak aan…nu is het stil. Maar ik moet dus wel altijd eerst het één doen en het dan ‘ruilen’ voor het ander. Ik geef normaal niet zomaar toe en het is ook pure aanstellerij, maar ik doe alles voor een uurtje voor mezelf op dit moment. De kids zijn best wel druk nu. Met eten rommelt ze ook en dan ben ik rigoreus. Met andere dingen ook en dat weet ze. De speen moet uit en blijft bv ook uit. Maar dat dekentje/slaapzak-verhaal is nog het enige…Zijn ze bij jullie ook zo draaikonterig? En geef je toe als je graag wilt dat ze gaan slapen? Dan maar mét deken of met slaapzak? Hoe slapen jullie kindjes?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Niet toe geven … … echt dan is het elke middag bal en anders maar 2 a 3 middagen…

Hier wordt er niet gekozen, mama kiest zelf. Is het warm dan middagslaap zonder slaapzak. Is het koud dan lekker de slaapzak aan. Nu dus al weken zonder slaapzak…

Ja Jur zit ook in die periode maar … nu heel streng toegesproken en vanaf nu is het 1 x kiezen en dan klaar… Die met name wat hij op brood wil… hagelslag nee pasta … krijssen als mama dan de hagelslag doet. Maar het gaat al beterder dan vorige week!!!

Hier een draaikont als het gaat om de avond en helaas moet ik ook toegeven dat ik de ene keer wat toegevelijker dan de andere keer. Hoewel het nu meestal is 1 keer lopen en daarna zoekt ze het maar uit. En dat werkt wel nu. Helaas is ze daardoor wel al een paar keer huilend in slaap gevallen, maar ja als we lief blijven loopt ze over ons heen.

Groetjes,

Michèle

Ze weet dat jij met alles consequent bent, behalve rondom het slapen. En dat buit ze zo te lezen lekker uit Maar als jij je daar prima bij voelt en ze dan uiteindelijk wel gaat slapen zie ik daar eigenlijk niet zo’n groot probleem in. Erik is met slapen niet draaikonterig, maar wel weer met andere dingen.

Groetjes,
M

Lilypie Fourth Birthday tickers

hier een slaapzak, we wilde gisteren een lakentje proberen… maar dat werd meteen gezien als tentbouwspul…
dus uiteindelijk werd het een slaapzak, madam slaapt nog gewoon in haar hekwerkbed, gewoon een ledikant zeg maar, dus ik laat haar gewoon als ze een nw bed krijgt, met een dekbed kennis maken, nu slaapt ze gewoon in haar slaapzak, en dat is prima…
bovendien heeft het hier ook weinig zin denk ik,want mevrouw draaikont die legt smorgens echt nie meer onder haar deken da weet ik nu al !

Pippy is geboren 17.07.2009

Hihihi, hekwerkbed. Zo kun je een ledikant ook noemen, ja. Hihihi.
Ik zou ook consequent zijn en of het één of het ander. Maar als jij je fijner voelt bij deze manier, moet je daarmee doorgaan.

Groetjes Natasja

hier nog een slaapzak in principe maar gister deken geprobeerd zonder slaapzak en dat ging super.
vanavond ook weer met alleen deken gaan slapen en ging ook weer probleemloos.
dus ik dnek dat ik de slaapzak ga laten vervallen tenslotte wordt tie bijna 2 en mag die onder een dekbed… officieel