'slaaptraining' tijdens sprongentje?

Hoi,
Las al veel topics over het wel of niet slapen van onze kinderen! Ik heb een vraag over mijn dochter van 10 maanden (44 weken) . Een goede slaper overdag maar 's nachts nog steeds niet aan het doorslapen. Alles al geprobeerd, van voeden, tot laten huilen en de 10 minuten regel etc. Deze laatste 3 weken volgehouden maar geen vooruitgang geboekt.
De laatste tijd hebben we weer even de fles gegeven omdat we zelf ook wel weer eens wilde slapen, maar ik heb nu de moed weer opgevat om het opnieuw te proberen, maar momenteel zit ze midden in een sprongetje dus ik vraag me af of dit wel het goede moment is?

Hoi,

Heeft je dochter in al die 10 maanden nog nooit doorgeslapen of begint ze b.v. de afgelopen maand weer met zichzelf s’nachts te melden?

Onze zoon (nu ook 10 maanden) heeft wel bewezen de nachten door te kunnen slapen, maar meld zich nu nog met regelmaat s’nachts. Het heeft echter meestal wel een duidelijke reden (hoesten, poepbroek, tandjes). Omdat het niet elke nacht bij ons is geef ik hem altijd wel even wat lauws te drinken s’nachts, het helpt hem om weer in slaap te vallen (anders blijft ie echt uren wakker liggen huilen en daar help ik hem zeker niet mee).

Ik zou s’nachts geen voeding geven, bij 10 maanden moet ze het prima kunnen doen op normaal voedingspatroon overdag. Maar b.v. wat lauw water kan ook net even dat beetje extra geven waardoor je dochter weer makkelijker inslaapt. En eventueel wat rijstebloem door de laatste fles? Maar misschien doe je dat al wel.

Ik heb zelf niet zoveel met sprongetjes, maar als je dit duidelijk herkend bij je dochter dan zou ik op dit moment niet al teveel verwachten van een nieuwe poging om haar door te laten slapen. Een paar nachten proberen kan geen kwaad, maar als het niet blijkt te werken levert het je dochter en jezelf alleen maar meer nachtelijke onrust op dan even wat te drinken geven en weer verder slapen. (persoonlijk zou ik dan ook voor het laatste kiezen, maar daar zijn vast veel mensen zoals het CB het niet mee eens…)

Succes!
Groetjes Carolien.

Hoi,

Mijn zoontje is nu bijna 9 maanden en ik ben een paar weken geleden ook begonnen met “slaaptraining” Hij heeft voor die tijd nooit doorgeslapen. Volgens mij leefde hij van sprong naar sprong maar toen ik eenmaal begon pikte hij het heel snel op. Overdag heeft hij ook een heel strak schema, voor die tijd hadden we dat eigenlijk niet en was het altijd weer afwachten hoe laat hij 's ochtends de fles wilde en daar paste we ons dan op aan. Ik zou ook niet meer gaan voeden en ook niets te drinken geven 's nachts. Misschien moet je toch eerst even wachten tot hij uit zijn sprongetje is maar overdag wel alles alvast volgens een strak schema gaan doen of doe je dat al? Bij ons hielpt het in elk geval wel.
Ik heb toen op internet ook de babyslaapgids gedowlaod, ik heb dat toen heel consequent toegepast en eigenlijk hielp het al na 3 dagen. Nu wordt hij alleen vaak nog op 3 uur wakker maar dan leg ik hem alleen weer even goed in zijn bedje.

Groetjes Suzanne