Slaaptips gevraagd!

wie heeft er tips om mijn dochter goed in te laten slapen? als ze eenmaal slaapt gaat het goed maar voor het zover is… bedankt alvast!

Leg je ze wel bij de eerste moeheidsignalen op bed?

Oogjes wrijven of jengelen is hier meteen hup naar bed ander ben ik te laat en huilt ze ook.
Lieke huilt zich ook in slaap hoor en dat hebben sommige kindjes gewoon nodig.
Weet niet hoe lang je dochter huilt.
En hoe oud is ze???

Groetjes Gytha

Hoe oud is ze inderdaad ? Een zeer vast ritueel om naar bed te gaan wil nog wel eens helpen.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Lieve luitjes, sorry, ik heb het al eens eerder gezegd, maar ik vind de benaming “inslapen” zo’n hoog sterfgeval-gehalte hebben. Kunnen we die proberen te vermijden als het gewoon gaat om slapen?

Groetekes, Sje

Bedankt voor de reacties. Mijn dochter is 12 weken oud. 's Nachts slaapt ze redelijk goed en ook na de eerste ochtend 's ochtends vroeg slaapt ze meestal een paar uurtjes maar de rest van de dag wil ze niet slapen. Met als gevolg dat het aan het einde van de middag en de avond bal is… Ze is dan zo moe maar dan lukt het niet meer om in slaap te komen. Ik heb het idee dat ze van de voeding niet zo moe wordt. Ze krijgt omneo en mag wel 200 cc per fles (ze is 11,5 pond) maar na 150 cc wil ze de fles niet meer en krijg ik er echt niet meer in.

Al eens geprobeerd om haar op haar buikje te leggen om te slapen? Dit wordt tegenwoordig wel afgeraden, maar overdag kun je toch makkelijk een oogje in’t zeil houden! Mijn zoontje van 4,5 maanden sliep in’t begin ook niet overdag; tot ik hem eens op zijn buikje legde en’t was meteen bingo!!! Nu slaapt hij overdag op zijn buikje en 's nachts gewoon op zijn rugje. Ik denk dat het te maken heeft met het licht overdag. Succes!!

Met mijn zoontje wou hij bijna niet overdag slapen van 6 weken t/m 11 weken - toen op eens is het beter geworden. Als ik er nu over na denk - denk ik dat ik hem te lang op heb gehouden. Hij kon denk ik niet langer dan 2 uur waker zijn. Zo als hij om 10 uur s’morgens wakker was moest hij dan voor 12 uur weer in bed zijn.

Ik heb ook een knuffeltje bij hem in bed gedaan. Een knuffel - en soort beestje met deken dat hij erg leuk vond. Dat kreeg/krijgt hij (en nog steeds - hij is bijna 8 maanden) alleen als hij moet slapen.

Ook als je een sort routine voor bed doet dat geeft ook aan haar aan dat het tijd is om te slapen. Het geeft niet wat - iets rustig. Als ze 1.5 uur waker is dan begin je er mee. Naar haar kamer, boekje lezen, dan gordijn dicht doen, welterusten knuffels, iets zingen, licht uit enz., Dan in bed met speciale knuffel.

Ik wens je success en hoop dat je mischien hier iets aan heb.

Ik ben Amerikaan. Excuses voor Nederlandstalig fouten!

Een vast ritueel opbouwen kan heel belangrijk zijn, zo weten ze op een gegeven moment wat er komen gaat. 12 weken is nog erg jong en het kan ook een fase zijn, een mopper momentje om alles te kunnen verwerken of gewoon even moeite om alleen te zijn nadat ze zo`n tijd in je buikje heeft gezeten. Bespreek dit anders even op het CB.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Vanaf het begin heb ik een vast ritueel bij het naar bed gaan 's avonds:

Eerst pyjama aan,
fles drinken en boertje doen,
in bed doen en een slaapliedje zingen. Bij ons is het een avondgebedje (Ik ga slapen ik ben moe). Je kan ook een ander slaapliedje doen. Ik zou wel een wat langer liedje doen zodat ze eventueel al slaapt voordat het liedje is afgelopen.

Als je dit (of een ander ritueel) volhoudt weet ze wanneer het tijd is om te gaan slapen. Het zal niet binnen een week werken, maar als je het een maand of 1,5 volhoudt merk denk ik wel een verschil.