Slaaptijden

hoi hoi,

ik denk dat mijn dochter begint te neigen naar 1 slaapje op een dag…ze slaapt al minder overdag en worden smorgens vroeger wakker.
ik vraag mijzelf dus af hoe laat anderen kindertjes slapen overdag en naar bed gaan en uit bed gaan.
ook vraag ik mijzelf af hoe jullie de eetmomenten heb ingedeeld en wat jullie dan geven.
Ik hoor het graag!!

groetjes fenne

Hoi Fenne,

Elke ging vlak voor dat ze 1 jaar werd naar 1 slaapje.
Ze sliep dan van 12 tot 3.
Gingen brood eten om half 12 en om 5 uur warm eten.
Om half 7 ging ze dan weer op bed.
Op die leeftijd at Elke al mee met ons.
Kan je de aard., groente en vlees gewoon op het bord leggen.
Hoef je niet meer fijn te prakken hoor.

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 16 week

Hoi,

Onze dochter is ouder dan die van jullie n.l. 2 jaar en 4 maanden maar heeft tot haar 22 ste maand 2x per dag geslapen. moet ik wel zeggen dat ze een slaapkop is met een zeer vast ritme. Kinderen van haar leeftijd in mijn omgeving gingen allemaal al eerder naar 1 slaap per dag.
Ze slaap nu nog 1 keer overdag. Haar dag begint tussen 7.00 uur en 8.00 uur. Dan krijgt ze d’r ontbijt beetje pap of een boterham. Om 10.00 uur krijgt ze of een koekje of fruit net wat ze wilt. dan om 12.00 uur de lunch 1 a2 boterhammen. Tussen 13.00 uur en 13.30 gaat ze naar bed. De ene keer slaapt ze 1,5 uur andere keer 2,5 uur. Als ze wakker wordt dan krijgt ze fruit als ze dat nog niet op heeft of een snoepje. Om 18.00 uur avondeten. dan om 19.00 uur start het bedritueel om uiterlijk 19.30 ligt ze op bed.
Soms ligt ze nog een uurtje of minder in bed te praten spelen met haar knuffel maar over het algemeen slaapt ze binnen een kwartier.

groetjes,

lon106

Hoi,

Je kan je kindje beter niet zo laat op bed leggen tussende middag.
Als ze pas rond 1 uur/half 2 gaan en ze slapen tot bijv. 4 uur
dan zijn ze om 7 savonds nog niet moe genoeg.
Wij hadden laatst Elke om half 1 op bed en toen werd ze pas om
kwart voor 4 wakker.
Om 8 uur ging ze pas op bed.
Ze was al die tijd vrolijk en begon toen pas te gapen.
Bij Elke zit er vaak 4 a 4 1/2 uur tussen voodat ze op bed gaat.
Zij slaapt altijd gelijk. Spelen in bed doet ze soms smorgensvroeg
heel even.
Wij hebben liever dat ze dan savonds nog beneden speelt en moe
op bed gaat.

Groetjes Heleen