Slaaptijden veranderen

Ik merk dat Eva haar slaapjes gaat veranderen. Normaal sliep ze van 19.00-07.30 uur, van 09.00-10.30 uur en van 13.00-15.30 uur. Nu houdt ze het soms bij één slaapje, soms wil ze vaker slapen. 's Ochtends vindt ze het slaapje wel lekker, maar 's middags heeft ze er minder zin in, al is ze wel moe rond een uur of drie. Het lijkt me fijn als ze midden op de dag zou gaan slapen, niet te dicht op het wakker worden en niet te dicht op het naar bed gaan. Ik bedoel dus op het moment dat ze nog maar één slaapje wil/gaat doen. Ze zou bv kunnen slapen van 11.30-13.00 uur ofzo?

• hoe zou ik haar slaapjes kunnen gaan rekken, zodat we op één slaapje tussen de middag komen? Ze is al zo moe rond 09.15 uur!
  • hoe zit het dan met de boterham, die eten we nu altijd met papa samen en dat is wel zo gezellig!

Ik vind het prima dat ze nu nog één slaapje heeft, maar merk gewoon dat ze niet meer graag twee keer slaapt. Tips graag! Op het kdv gaat ze trouwens wel pas rond 10.30 uur slapen, maar thuis trekt ze dat niet?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik zou het toch proberen, misschien sochtend even een stuk lopen, winkelen, fietsen of op visite gaan?
dan houdt ze het misschien beter vol, en dan lekker rond half 12/12uur naar bed…

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Lilypie Tweede Ticker

Ik heb het net als Melanie_Christiaan gedaan Merkte ook dat als ik in de ochtend weg ging dat Bjorn het dan wat makkelijker vol hield Met een week of 4/5 was hij helemaal over naar 1 slaap Van 12.30 tot 14.30 Soms tot 3 uur
Maar ik merk nog steeds dat hij het makkelijker vol houdt als we weg gaan dan als we de ochtend thuis blijven
Als ik echt wat langer weg wil dan zorg ik dat alles klaar staat voor de lunch als ik thuis kom En hij gaat daarna lekker naar bed Dat is ook weer lekker Je krijgt wat meer ruimte om dingen te doen
Ik weet niet of je de ochtend of middag boterha bedoeld Maar voor ze smiddags gaan slapen eerst eten en drinken en dan naar bed Zodat ze niet wakker worden van dorst of trek
Oja bedenk me ineens dat als het toch zo uit kwam in de “overgangsfase” het een vroeger slaapje was omdat we thuis waren de ochtend Dan legde ik Bjorn meestal rond 4 uur even een half uurtje in bed Hij sliep dan niet Hoorde hem altijd rommelen en kletsen Na een half uur begon het protest en dak kwam hij weer naar beneden Maar dit maakte net het verschill dat hij niet te moe was om te eten
Sterkte ermee Op naar weer een andere dag indeling
Gr
Linda

Lilypie Second Birthday tickers

Danique heeft op het moment hetzelfde, zij rommelt ook met haar slaapjes. Voorheen sliep ze altijd s’morgens een uur of anderhalf uur voor het eten gaan, en dan na een uur of 4 nog eens.

Tegenwoordig is het heel vaak zo dat ze s’middags gaat slapen, tussen half 1 en 3. Maar dan is ze s’avonds na het avondeten zo moe dat ze dan ook nog even moet slapen, en dan om 8 uur moet ik haar wakker maken voor de laatste fles… Vandaag slaapt ze wel weer haar ochtendslaapje, ze ligt nu vanaf 11.15 tot nu nog steeds te slapen. Ga haar zo wakker maken voor haar broodje. En denk dat ze dan na 4 uur wel weer even wil slapen. Het is heel verschillend. Ik bekijk het per dag en probeer niet te veel te plannen, want dat heeft toch geen zin

Thuis sliep Milan eerder ook 2x op een dag en op een gegeven moment alleen om 10:00 uur. Op het kdvb sliep hij altijd trouw 2x, maar omdat Milan nu 1 jaar is en 9 maanden hadden ze gevraagd of ze hem 1x mochten laten slapen omdat hij dan met zijn maatjes van zijn eigen leeftijd kon spelen in plaats van met de kleintjes. Om 11:30 uur gaan ze lunchen en daarna naar bed. In het begin had hij het wel even zwaar tijdens de lunch, want hij is toch al tussen 06:00 - 06:30 uur wakker. Maar het gaat prima en slaapt ongeveer van 12:00 tot 14:00 uur en thuis soms nog langer. Voordeel van 1 keer slapen is dat hij 's avonds zonder problemen naar bed gaat. Lekker nog een verhaaltje voor het slapen en daarna is hij vertrokken.

Maar ja… we hebben allemaal te maken met verschillende fases, dus wie weet komt hier ook nog eens verandering in, maar goed… we zijn er blij mee.

Bij Morgan ligt het eraan hoe vroeg ze 's morgens wakker is. Door de weeks is het 6.00/6.30 wakker en dan gaat ze op het kdv nog een uurtje slapen. Tot het fruit zeg maar en dan gaat ze daarna met de andere kindjes na de lunch slapen. In het weekend en op maandag ligt het er aan hoe laat ze wakker wordt hoe laat ze weer gaat slapen.

Groetjes,

Michèle

Over het algemeen doet Nayaro ook nog maar 1 slaapje …
Van ongeveer 11.00 tot hij wakker word Soms is dat 13.00 andere keer 13.45 …
Eigenlijk is dit gewoon heel makkelijk zo gegaan , Nayaro wilt smiddags meestal niet meer slapen, maar ik bouw voor hem wel een rust moment op het einde van de middag … Voor hem, maar ook voor mezelf … want het is een lange ruk tot ongeveer 19.30 … Maar soms houdt hij dat gewoon makkelijk vol, en ligt hij in de namiddag dus gewoon te gillen & te spelen in zn bedje … als hij slaapt is het ook goed …

Het schilt misschien dat ik Nayaro nooit rond 09.00 terug op bed heb gelegd … ik hield hem altijd wakker omdat hij zn fruit rond 10.00 kreeg … en dan gaat hij daarna altijd terug in bed …

Ik zou het misschien elke dag een stukje gaan rekken …
Met Eva op het kleed gaan spelen, juist als ze moe is! Of even echt wat samen doen, zoals kleuren ( vinden ze vaak interesant )
Of even met haar gaan wandelen of buiten spelen … zodat ze gewoon lekker bezig is , en niks wilt missen!
Op het kdv zijn er waarschijnlijk veel meer prikkels dan thuis, dus kdenk dat je moet zorgen om het te rekken dat ze thuis in de ochtend even wat meer prikkels krijgt?

Nayaro - Danil / 14 September 2008