Bryan ging met 11 maanden over van 2 naar 1 slaapje. Iedereen zei me dat hij te jong was, ook mijn vriendin en die werkt op een KDV. Door de reacties van iedereen begon ik enorm te twijfelen, maar heb uiteindelijk “mijn gevoel” gevolgd en gedaan wat ik al eerder had moeten doen. Uiteraard kan ik alleen voor mezelf spreken, maar dat veranderen van zijn slaapschema heeft bij ons een hoop rust gebracht. Met 2 slaapjes sliep hij van ca. 10 uur tot ca. 11.30, soms wat langer, soms wat korter, en smiddags van ca. 15.30 tot ca. 17.00. Na zijn slaapjes kreeg hij een boterham en smiddags warm eten. Bij Bryan hebben we zijn schema naar 1 slaapje aangepast nadat hij steeds moeilijker ging slapen savonds en zijn middagslaapje steeds later werd. Meneer ging soms pas om 16.15 slapen om dan lekker anderhalf of 2 uur te gaan liggen maffen. Het gevolg was dat hij om 20.00 echt geen slaap meer had. Dus dat werd vaak 20.30 en dan sliep hij pas om 21.30. Op zich geen probleem, maar smorgens kon hij er dan weer niet uit op tijd, helaas is op tijd bij ons rond 6.45. Kortom het was op een gegeven moment echt een puinhoop. Na lang twijfelen en aanmodderen heb ik toen de knoop doorgehakt en na een bezoekje bij vrienden heb ik hem niet om half 4 op bed gelegd, hij had ook nog helemaal geen slaap, maar wakkergehouden. Hij is toen om 19.00 naar bed gegaan, en heeft geslapen als een roosje. Sindsdien gaat het prima. Alleen had hij de eerste periode smorgens nog wel even een inkakmomentje, zo rond 10 uur, maar even afleiden een hapje, even wat drinken was de oplossing. Ik deed er erg krampachtig over, maar mijn vriend is daar veel simpeler en relaxter in. Die zei gelijk tegen mij, toen ik hem vroeg hoe we het moesten aanpakken, maak je toch niet zo druk, hij geeft het toch zelf al aan? En hij had ook gelijk, naar je gevoel luisteren dus…
Succes ermee
Groetjes
Joyce