Slaaptijden/Huilend wakker

Hi meiden,

Hoe laat worden jullie kindjes gemiddeld wakker 's ochtends en slapen ze 's middags? En als ze wakker worden is het dan huilen of brabbelend? 'S ochtends wordt Jesse wordt namelijk 9 van de 10 keer huilend wakker en ovestrekt zich dan altijd. (net alsof hij pijn heeft) Hij is dan nog super moe, maar het lukt hem niet om verder te slapen. 'S middags slaapt hij ook meestal maar een uur en is daarna gewoon niet uitgerust. Ik vind het gewoon zo zielig voor hem.

Liefs

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wat vervelend dat hij altijd huilend wakker wordt. Tim wordt altijd brabbelend wakker. Tim doet nu nog maar 1 slaapje van ongeveer 2,5 uur na zijn boterhammen. Soms zelfs nog 3 uur, maar meestal 2,5. Toen hij de leeftijd van Jesse had nog wel 2 slaapjes. S’ochtends een uur, soms iets langer en s’middags ongeveer 2 uur.
Ik heb helaas geen tips voor je, want met overstrekken heb ik geen ervaring.

Sterkte!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Met overstrekken en pijn zou ik naar osteopaat gaan. Die heeft Jurian toen heel erg goed geholpen… misschien zijn het de darmpjes maar waarom dan smorgens zou je denken hé…

Doe anders eens iets onder het matras een verhoging bij zijn hoofd leggen (laken dubbel gevouwen oid) … misschien ligt hij te plat? Die tip had ik nl ook voor Jurian gekregen. Gewoon iets of wat dat hij niet zo heel plat ligt…

Jurian slaapt (en sliep op die leeftijd): smorgen van 10-11 en smiddags van 14-16.30 en dan de nacht van 22-8.

Dit herken ik!
Laatst zei mijn vriend nog: Het lijkt me ook niets om altijd maar huilend wakker te worden. seth heeft dit dus ook altijd!
Ook slaapt hij maar 3x een half uur per dag en is daarna simpelweg gewoon nog heel erg moe, maar gaat echt niet meer verder slapen.

Omdat hij nu ook 's nachts steeds in de weer is, raakt hij helemaal niet meer uitgeslapen… Ik ben heel benieuwd, of iemand een oplossing heeft.
Seth heeft zijn hoofdeind al iets hoger, ook ivm druk op de tandjes.

Liefs, Anne

Lilypie

bij dylano is het regelmatig dat hij 's middag huilend wakker wordt lijkt dan of hij ergens van geschrokken is ofzo of plots wakker is , maar als ik hem dan even laten liggen wordt het toch gewoon brabbelen

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Hier een mannetje wat ook bijna altijd huilend wakker wordt. Tegenwoordig gaat hij dan gelijk in bed staan en staat dan huilend in bed. Hij stopt pas met huilen als ik dan in de kamer ben. Soms is hij echt nog half in slaap en dan duurt het wel even voordat hij helemaal uitgehuild is. Volgens mij heeft het ook met het wakker worden te maken. Soms als ik Dani even laat liggen dan gaat het gehuil ook wel eens over in brabbelen.

Ook hier 's nachts weer gerommel. Vannacht was het echt niet leuk. Het begin gelukkig pas om 03.30, maar meneer was erg overstuur en stond op een gegeven moment zelfs in zijn bedje (dat heeft hij 's nachts eigenlijk nooit). In bed sussen hielp niet, dus hem er maar even uit gehaald en toen ging meneer gezellig tegen me kletsen…ja hallo…dat is dus niet te bedoeling om 04.00 uur 's nachts!! Elke keer bij terugleggen weer huilen. Uiteindelijk ben ik weggegaan en heb ik hem toch maar laten huilen (ging echt door merg en been…oh ik vond het zo erg) Na 15 minuten is hij eindelijk in slaap gevallen. Maar goed ik dwaal af…zit me ook een beetje hoog…

maar kikie dat huilend wakker worden overdag, dan niet meer willen slapen en nog steeds erg moe zijn (gapen, in ogen wrijven). Heel herkenbaar. Ik vind het ook zo zielig. Gistermiddag werd Dani al na 30 minuten wakker huilend. Ik dacht ik laat je even huilen, maar dat hielp echt niet. Werd er alleen maar overstuurder van…dus toch maar uit bedje gehaald. Ik denk dat het ook weinig zin heeft om de strijd overdag aan te gaan… Slaapt Jesse 's nachts wel goed? Dan is naar mijn idee wel de belangrijkste slaap.

O, Saro: Die nacht!
Exact hetzelfde als de afgelopen nachten bij Seth! Soms zijn we wel een uur bezig!!
Maar afgelopen nacht heeft hij ineens weer beter geslapen Ben maar 3x bij hem geweest om hem goed te leggen en zijn speen erin te doen, en dan sliep hij rustig verder. Vandaag overdag is hij dan ook merkbaar uitgeruster en vrolijker!! Hij speelt heerlijk
Ik hoop dat het bij jullie ook snel over is!
Want ik herken het gevoel, gister dacht ik echt, nu heb ik gewoon een goede nacht nodig, want anders start ik in (ook omdat ik vanaf deze week weer naar school ga).
Succes ermee!!
Liefs, Anne

Lilypie

Dank je Anne! Gelukkig is afgelopen nacht redelijk goed gegaan bij jullie.
Ja als ik eerlijk ben dan ben ik wel een beetje aan mijn einde op dit moment. Heel snel huilen en zoooo moe! Komt niet alleen door de meer gebroken nachten van de afgelopen tijd hoor…ik denk dat het allemaal gewoon even samenvalt ofzo en het er nu uit komt. Maar goed we hopen op betere tijden en ook voor Dani, want ik kan niet goed achterhalen wat hij heeft…misschien nog wel een tand onderweg…hij zit de hele tijd met zijn handen in zijn mond en wil op alles bijten…ook vanochtend weer 37,6 (geen erge verhoging ofzo, maar anders is het 's ochtends meestal rond 36,7).

Sorry voor de late reactie! Was bezig met voorbereiden van zijn feestje!!
@ miniboy: ga vandaag proberen het matrasje iets te verhogen. Maandag moeten we naar het cb en ga dan wel even vragen over dat overstrekken enzo. Het zit me gewoon niet lekker,
Hoe lang zijn jullie bij de osteopaat geweest?

@ Saro en Lalala: De laatste maand is het hier 's nachts ook bal. Meestal begint het rond 01.00. Soms moet ik wel 5 keer naar hem toe. Vanacht trouwens nier gelukkig. Hij heeft klokje rond geslapen, maar toen hij wakker werd wel huilen en overstrekken Daarna moest hij ook heel hard windjes laten.
Het klinkt misschien stom maar ik heb ook het idee dat hij door zijn slaapzak in de knoop zit. Hij ligt af toe zo raar met z’n slaapzak dat hij niet meer terug kan rollen. Maar dit lijkt me trouwens niet want eerst had hij er totaal geen probleem mee.
Laten jullie even weten hoe het met Seth en Dani is?

Liefs

Thanx Wil

Liefs

Dan zou ik een plank ofzo onder de poten leggen, geen boeken. Als dat gaat schuiven, dan is dat niet zo prettig denk ik voor Jesse…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik hoop dat het dan wat beter gaat met Jesse!
Seth overstrekt gelukkig niet, bij hem zijn het echt zijn tandjes.
Vanacht zijn we er weer een keer of 3 uitgeweest (is relatief weinig voor ons).
Maar gelukkig ging hij vrij snel weer slapen, nadat we er wel chamodent op hadden gesmeerd.
Laat je weten of je terecht kan bij de osteopaat, en of er verbetering is?
Liefs, Anne

Lilypie

Ik heb z’n bedje verhoogd met een plank. Laat morgen weten hoe het is gegaan. Ik ga morgen ook de ha bellen en even overleggen. Het overstrekken duurt nu wel heel lang,!

Hoop dat Seth vanacht ook lekker gaat slapen! Die stomme tandjes ook!.
Anne heb je toevallig ook hyves?

Liefs

Nee, helaas, geen hyves…
Haha, zo te horen moet ik het eens gaan maken, iedereen heeft het zo onderhand

Jesse is over een paar dagen jarig, he?!
Spannend! Al veel voorbereideingen aan het treffen?
Liefs, Anne

Lilypie

Jeej!!
Seth heeft vanacht heerlijk geslapen!!
Gister had hij heel de dag last van zijn tandjes, dus voordat hij naar bed ging hadden we hem flink ingesmeerd met chamodent, en een homeopatische zetpil gegeven, in de hoop dat hij even goed zou slapen, en ja hoor!! Van 19.45 tot 7.15 uur geslapen, EN hij werd vrolijk brabbelend wakker
Echt fijn, hebben we allemaal even een goede nacht kunnen maken.

Het tweede tandje is alleen jammer genoeg nog niet door, maar het staat nogsteeds op klappen…
Liefs, Anne

Lilypie

@ lalala: heerlijk dat hij heeft doorgeslapen!
We zijn idd druk bezig met z’n feestje. Zaterdag vieren we het en het wordt best druk!

Hij heeft wel weer klokje rond geslapen maar wel weer huilend en met kramp wakker

Liefs

Nora wordt meestal ook piepend wakker, maar dat is echt tussen waken en slapen. Als ze echt wakker is, gaat ze zitten spelen en pas als ze het zat is, zet ze het op een schreeuwen, zodat wij komen. Bij haar hoort het bij het wakker wordt proces, heb ik het idee. Het is niet gillen, maar piepen. Toen ze kleiner was, was dat standaard, ook om te laten weten dat ze wakker was, denk ik.

Maar dat overstrekken wijst inderdaad wel op ongemak. Lijkt me verstandig om dit goed in de gaten te houden! Nora overstrekt als ze boos is! Dan gooit ze zichzelf zo naar achter, best link trouwens.

Leuk, de voorbereidingen voor het eerste feestje. Nora is over twee weken aan de beurt. heb een leuke traktatie voor op het KDV en ga binnenkort wat kleine kadootjes uitzoeken met mn man. En een mooie outfit natuurlijk!

ik vind het wel spannend hoor! Mn kleine meid gedraagd zich allang niet meer als een baby, maar zo’n verjaardag is toch echt een mijlpaal!