hallo
Ik ben nieuwschierig naar voedingsschema en slaaptijden van kindjes van ongeveer 9 maanden.
hallo
Ik ben nieuwschierig naar voedingsschema en slaaptijden van kindjes van ongeveer 9 maanden.
Hoi,
Mijn zoon at bij 9 maand al wel mee met de pot.
Verder qua eten ook op het schema van de groten.
's morgens pap.
tussendoor fruit of soepstengel of toetje of liga en ook sap of thee.
tussen de middag brood met melk.
in de middag het zelfde als het tussendoortje van de ochtend. Wel vaak 2 keer drinken.
's avonds groente, toetje en nog een fles melk.
Ik zorg ervoor dat hij met tussendoortje altijd 1 fruithap krijgt op een dag.
Tussen de middag gaf ik hem ook al gewone melk, dit lust hij warm en koud.
's Morgens sliep hij 1 tot 2 uur en smiddags ook 1 tot 2 uur. Op uitzonderingen na, soms ook wel 3 uur.
's Avonds tussen 7 en 8 weer op bed en 's morgens tussen 7 en 8 eruit.
Bind je niet vast aan de slaaptijden. Dit is voor ieder kindje anders. Sommigen slapen nog meer of ook wel veel minder.
Groetjes Wiets

Emilie gaat naar bed zodra ze aangeeft dat ze moe is en dat is meestal 1x 's morgens en 1x 's middags. Dit werkt het beste voor haar. Ik ben het met Wiets eens dat je dit gewoon af moet stemmen op je kindje, ze zijn allemaal anders. Wel is het goed om soms je kindje te beschermen tegen zichzelf als het moe is en gewoon niet wil slapen omdat het graag wil spelen. Daarom doe ik Emilie naar bed zodra ik zie dat ze in haar oogjes wrijft en bleek wordt, voordat ze over haar slaap heen is.
Emilie wil overdag en 's avonds geen fles meer. Nu krijgt ze een papfles in de ochtend, rond 10 uur een liga met water (water drinkt ze gedurende de de hele dag); dan rond 12 uur een warme hap (groentenhap met vlees of vis) met een baby dessert (ipv fles); dan rond 16 uur een fruithap met baby dessert en om 19 uur een groentenhap of soep met babydessert.
Anouschka en Émilie
lucas is bijna 11 maanden maar dit schema heeft hij al een tijdje.
tussen 07.30 en 08.30 uur pap of fles van 175 cc
daarna slapen en daardoor lukt de fruithap meestal niet helaas. Dit moet wel veranderen hoor!
dan rond 12.00 uur eerst fles van 105 cc en dan 2 boterhammen met beleg.
dan slapen. Als hij wakker wordt krijgt hij een fles diksap en
rond 16.30 groentehap. Toetje mag hij niet ivm vermoedelijke koemelkeiwitallergie.
Dan rond 18.30 de laatste fles van 175 cc en daarna gaat hij slapen tot (hopenlijk) de volgende ochtend. De tijd dat hij wakker wordt is heel verschillend.
Hij slaapt altijd 2x en 's middags moet hij echt slapen anders is hij niet te genieten of hij valt gewoon in slaap in de kinderstoel zo moe is hij dan.
Gr,
bianca
mama van lisa (14-05-2003) en lucas (31-12-2005)
Anouschka…
Krijgt Émilie helemaal geen broodje, ik zie het er niet bij staan. Zo maar een vraag.
Groetjes Wiets

Jawel hoor, maar in Frankrijk hebben gewoon niet dat lekkerer en verstandige brood als in nederland. Dus ze krijgt stukjes stokbrood en soms een boterham met smeerkaas, dat hangt van de dag af en hoe ze die dag heeft gegeten. Maar ik geef vaak een boterham rond 16 uur. En als ze 's morgens niet helemaal haar fles eet doe ik een boterham of cracotte rond 10 uur. Maar doordat het in frankrijk 's middags warm eten is vond ik het daarom in het begin ook moeilijk om een ‘menu’ voor Emilie samen te stellen.
Anouschka en Émilie