Slaaptentje wennen, kan NU wel wat hulp gebruiken

In december willen we nog een midweekje weg met zn allen, maar ivm ruimtegebrek in de auto (uhhhhh we rijden in een opel corsa, en willen óók nog 2 buggy’s meenemen + uiteraard andere bagage ).
Eigenlijk past een campingbedje dan dus niet meer in de auto… Oei! Zonder is natuurlijk ook geen optie.

Nu zijn er van die slaaptentjes, nemen veel minder ruimte in. Die heb ik tweedehands gekocht…
Maar… ze is er bang van toen ik haar er in legde raakte ze helemaal in paniek…
We zijn er even samen in gaan liggen (hahahh das erg krap, met zn 2en in een babytentje). Als ze haar hoofdje dan op die van mij legde was ze wel rustig. Maar denk niet dat ze er voorlopig alleen in gaat.

We laten hem voorlopig even beneden staan, het is nog geen december. Misschien went ze er aan.

Maar werkt het nou ook echt? Voor de ouste hebben we wel eens zo’n ballententje gehad, daar rolde hij heel de kamer mee door.
das natuurlijk niet de bedoeling!

Iemand ervaring met deze tentjes? Werkt het ook echt om te slapen? Of gaan we afzien op vakantie? (of toch maar een buggy minder en wél een campingbedje)

[img]http://lbym.lilypie.com/TikiPic.php/qokj.jpg" width=“87” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lbym.lilypie.com/qokjp1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Kids Birthday tickers” />

[img]http://lb2m.lilypie.com/TikiPic.php/jLOJ.jpg" width=“60” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb2m.lilypie.com/jLOJp1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Gewijzigd door - Suzsje op 19 Nov 2010 19:37:20

ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik weet dat m’n broer ook zo’n tentje heeft gebruikt voor z’n dochtertje. was ook even wennen maar volgens mij heeft ze daar toen wel gewoon in geslapen met de vakantie.

zou 'm gewoon lekker laten staan en misschien telkens gebruiken voor een slaapje.

liefs,
Rinske

Ja, hier hebben we ervaring er mee! Lisa heeft er ook in geslapen op de camping. Ze kon toen nog niet omrollen e.d. en we hebben het tentje op bed in de camper gezet. Ze sliep er prima in!

Gaan jullie naar een bungalowpark? Meestal hebben ze daar kinder/campingbedjes staan, of zijn ze te huur. Dat kun je nog even navragen…

Luka heeft afgelopen zomer na idd een week thuis wennen, heerlijk in zo’n tentje geslapen bij opa en oma op de boot. Ik liet hem dan thuis 's middags in dat tentje slapen, op zijn kamertje. Dat ging goed.
Wel met het ‘dakje’ open, anders raakte hij in paniek als hij 's ochtends wilde gaan zitten. Hij sliep naast opa, dus hij kon verder niet wegkruipen.

Ik heb geen ervaring met zo’n tentje, maar wil wel ff zeggen dat de campingbedjes in de bungelow-parken niet je van het zijn. Dan druk ik me nog voorzichtig uit. Zou voor die optie niet gaan.

Gr Patries

@ luna en mees: wij gaan naar Landal parken en daar hebben we eigenlijk nooir problemen met de bedjes… Wel met de matrasjes, maar dan nemen we de aerosleep altijd mee. Luka heeft tot nu toe altijd super geslapen in die bedjes. Jullie slechte ervaringen gehad?

Ja zeker slechte ervaring, niet alleen ik weet dat sje het ook niet al te prettig ervaren heeft. Landal weet ik eigenlijk niet, maar center parcs… brrrrrr. Daar werd je echt niet vrolijk van, 1x never nooit meer. gewoon echt vies en al antiek bijna. Vieze matrasjes enz. Hebben we het nog niet gehad over de kinderstoelen, neem altijd van die hygienisch doekjes mee. Pakje per kinderstoel is niks, en is het eerste wat ik schoon maak. Ook het park vd beekse bergen, zeer slechte ervaring mee.

Gr Patries

Wij lieten bij het tentje idd ook het dakje open!

En ook wij hebben slechte ervaringen met de campingbedjes van CP! We zijn er nu 3 keer geweest en elke keer hadden we doorgezakte bedjes met slechte matrasje, dus wij nemen altijd zelf het campingbedje mee…

Tja, Center Parcs zijn we nooit geweest, ligt niet in het budget. Maar bij Landal hebben we dus verder geen problemen gehad, behalve dat de matrasjes van dat makkelijk schoon te maken gladde spul is. Dat vind Luka niks…

En de kinderstoelen, da’s weer een ander verhaal. Vies hebben we nog niet mee gemaakt, wel altijd zijn de tuigjes stuk, en aangezien Luka zich er graag uit wurmt… We nemen altijd een extra riem of sjaal mee om hem vast te maken.

Bedankt voor de reacties
We gaan naar een Roompot park… daar kan je inderdaad wel een bedje huren maar blééééh dat zijn inderdaad van die antieke camping bedjes, vol met snot en weet ik veel wat, hele oude versleten matrasjes.
Hmm nee dan liever toch wat minder bagage en toch ons eigen bedje mee.

Maar goed. Het tentje: gisteren dus even er samen in gelegen. En 'savonds, ze was super moe, we waren op verjaardag geweest. Dus ze kon niet zoveel tegenwerken.
Papa heeft dr in het tentje gelegd, en ze bleef rustig liggen als hij zijn hand op haar hoofdje hield totdat ze sliep. Dat heeft trouwens nog geen 10 minuten geduurd.
Verder heel de nacht lekker doorgeslapen, maar wel vroeg wakker vanochtend. (nou ja… 7.15, als ik de verhalen hier lees is dat natuurlijk niet extreem vroeg maar normaal slaapt ze tot 9 uur in het weekend)
Ze schrok wel toen ze wakker werd. Dus huilen…

Vanmiddag toch maar weer even lekker in haar eigen bedje gelegd daar komt ze toch meer tot rust.
Maar we gaan iig wel proberen om elke dag minimaal 1 slaapje te doen, of de nacht.

Dan gaat het vast goedkomen op vakantie.

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

wij hebben ook zo’n tentje, prima ding, en inderdaad niet zo veel rompslomp …ze heeft er vanaf baby al ingelgen, dus zij is er aan gewent… maar ze heeft er altijd prima in geslapen…maar vorige keer had ik ook landal en een bedje van daar, nou ik vond het wel meevallen, kwa oud en smerigheid, nu wast park nieuw dus misschien het bedje ook…

Pff moeilijk moeilijk!
Het wennen valt nog best tegen.

Ze durft er nu wel speelgoedjes in te leggen, en uit te halen. Of kiekeboe spelen in het tentje. Maar langer dan 2 seconden wil ze niet alleen in het tentje.

Ik wil toch dat ze er eens een slaapje in doet. Ze is erg moe, dus tijd voor haar middagslaapje (slaapje vanochtend heeft ze overgeslagen)

Als ik naast het tentje zit, met mijn hand op haar buik ligt ze vrij rustig.
Daarna ben ik steeds een stukje verder gaan zitten. Begon ze wel te huilen, maar niet extreem paniekerig. Maar als ik wegga dus wel.
Heb inmiddels alle was al weggevouwen hier en ondertussen maar liedjes zingen, hahah. Nu lig ik hier naast het tentje op de grond. Maar mevrouw is gaan zitten en weigert terug te gaan liggen. Net waas ze zo moe, dat ze zittend dus gewoon in slaap gevallen was. Maar tja… ze kukelde om en toen was ze wakker. Nu is ze helemaal hyper tegen alle kanten van de tent aan het duwen en slaan en gekke geluiden maken…
Ben bang dat ze over haar slaap heen is.

Toch maar weer eruit. Nu ze toch aan het spelen is, dan is het tenminste positief afgesloten.
Maar echt slapen heeft ze dus nog niet gedaan

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Ok, ik kan nu wel wat hulp van jullie gebruiken

We gaan gewoon door met het oefenen in het tentje.
Overdag werkt niet merk ik… dan is het natuurlijk ook licht, en is ze nét niet moe genoeg om toch in slaap te vallen in dat ding.
Nou ja, dat is te overkomen, als ze overdag wakker is op vakantie. Dan slaapt ze maar in de buggy.
Dan maar 'snachts oefenen.

Ik heb haar nu in het tentje gelegd, en ze pikte het. bleef rustig liggen. Maar, ik moet wel in het zich zijn… Als ik wegga is het paniek, en rolt ze naast het matrasje, of valt zittend in slaap en valt voorover, met dr neusje in het matras. Is natuurlijk een luchtbed, en totaal niet ademend. Dat durf ik dus niet aan zo. als ik haar dan recht leg is ze meteen wakker, en brullen…
hoef haar verder geen aandacht te geven ofzo, gewoon naast het tentje zitten. (handig dus, zo’n laptop. Kan ik naast haar zitten en toch jullie om advies vragen )

Ze valt zo vast wel een keer in slaap, maar is dit nou wel de manier?
Zo went ze er natuurlijk aan dat als ze in het tentje moet slapen, er iemand naast haar blijft zitten tot ze slaapt.
Met als mogelijk gevolg dat als ze wakker word weer in paniek is omdat er dan niemand zit.

Of moet ik nu toch hard zijn en gewoon weggaan? Is wel eng ivm matrasje dus, én ik ben bang dat ze dan helemaal een trauma krijgt van die tent, en er dus helemaal niet meer in wil…

Wij hebben zo’n tentje 3 weken in iatie gebruikt. Damian lieten we toen overdag maar 1x slapn ipv 2x en 's avonds ging hij een urrtje ater naar bed(was toch vakantie he) hij viel onderweg van de douches naar de tent al in slaap en dan legden we hem erin en sliep hij heerlijk door.

Hmm tja dat werkt hier dus niet.
Ze heeft vandaag ook maar 1x geslapen… en was ontzettend moe. Na het eten ook nog even in badje geweest, ontdanks de moeheid, dus je zou denken dat ze snel slaapt…

Maar op het moment dat ze 2 minuten dr oogjes dicht gehad heeft, lijkt ze ineens weer giga veel energie te hebben ofzo
Net even geprobeerd of ik weg kon, maar als ik dan na een paar minuten ga kijken ligt ze steeds weer met dr neusje op dat luchtbed.
Dus ben er maar weer naast gaan zitten.

Als ik haar ademhaling hoor, lijkt het of ze slaapt. Maar ze houd me echt wel in de gaten. Als ik dan even naar haar kijk komt ze meteen met dr handje naar me toe, echt zo van Hé ik zie je wel hoor, waag het niet om weg te gaan!
En dan gaat ze vervolgens weer liggen kletsen en zingen.

Misschien kun je gewoon het matras van het ledikant meenemen,
en die gewoon om de grond leggen, en daarop laten slapen.

Bij Hylke ging dat altijd prima.
In de vakanties heeft hij trouwens ook genoeg in grote bedden geslapen.

Dan hoef je dat tentje ook niet mee te slepen.

M.

Hmm hahah gewoon een matras of op een groot bed is geen optie
Zij blijft daar écht niet op liggen!

Maarrr Nu na een paar avonden bij haar gezeten te hebben gaat t steeds sneller
Dus het werkt wel gelukkig.

quote:
Hmm hahah gewoon een matras of op een groot bed is geen optie Zij blijft daar écht niet op liggen!

Maarrr Nu na een paar avonden bij haar gezeten te hebben gaat t steeds sneller
Dus het werkt wel gelukkig.

Dat dachten we bij Hylke ook, dat hij niet zou
blijven liggen, maar echt wel hoor.
(Natuurlijk wel helemaal bekaf van de hele dag vakantie vieren )

M.