Slaapt NOOIT door

Hallo,

Wat lekker dat er al zoveel babies doorslapen. Lucas is 10 maanden en heeft misschien 10x doorgeslapen in zijn korte leventje. Ik moet er elke nacht weer rond 2/3 uur uit. Meestal is hij helemaal aan het huilen en aangezien ik 3 dagen werk ga ik niet uren bezig zijn om hem weer in zijn bed te krijgen,dus leg ik hem vaak bij ons. Zo kom ik ook een beetje aan mijn nachtrust toe. Ik slaap gemiddeld zo’n 5 uur per nacht, ben s’avonds ook echt doodmoe en geirriteerd (heel sneu voor mijn vriend)

Ik geef Lucas rond 10 uur nog een fles van ongeveer 160cc en die drinkt hij helemaal op maar slapen s’nachts ho maar. Hebben meer mensen dit probleem of misschien tips??

Groetjes Esther

Elke dag is uniek, hoe geweldig is dat??

Hier is het vaak met vlagen dat ‘meneer’ 'snachts wakker word. En dan meestal zo rond 500 uur. Ik denk dat het dan met het krijgen van tanden te maken heeft of een groeisprongetje. Ik geef hem dan altijd wat borstvoeding te drinken en kan hem dan gewoon terug in zijn bed leggen. Dan gaat hij meteen weer slapen. Kan het misschien zijn dat hij dorst heeft als hij wakker wordt?

Gr Sandra

misschien moet je hem eens geen fles meer geven om tien uur hij wordt dan uit zn vaste slaap gehaald

wij hebben dit probleem ook gehad en indd het advies wat wij kregen was om de laatste fles eerder te geven en dan met rijstebloem,om tien uur heeft hij meschien al zijn diepe slaap en daar haal jij hem dan uit
ik durfde dit ook niet nog eerder de laatste fles te geven maar de gok gewaagd en had ik het maar eerder gedaan
delano is nu vijf maanden en krijgt nou om zeven de laatste en slaapt dan door tot zeven de dag erna,
zou het eens proberen

anouk nelissen

ik herken dit ook,levi werd elke nacht een aantal keer wakker,nu heeft ie sinds een paar dagen een fles overdag minder,maar dan groente,maar ook de laatste fles (met rijstebloem)is hier vervroegd,van 22.00 naar 20.00 en hij slaapt werelds.
word nog wel wakker,maar dan omdat ie zichzelf gedraaid heeft en met zijn hoofd tegen de spijlen aan ligt.
dus ik denk ook dat je laatste fles moet vervroegen.

Goeiemorgen Esther,

Ik ken je probleem ook heel goed. Sophie is nu nog steeds tussen 05:00 en (als we geluk hebben) 05:30 wakker. Wel hebben wij op een gegeven moment de avond fles er in een keer af gehaald. Met de instelling, " zorg dat alles klaar staat, dan kan je meteen een fles maken als ze wakker wordt". Wordt ze niet wakker: laten slapen… kijken hoe laat ze dan wakker wordt.

Ik zag dat Lucas 10 maanden is, even oud als Sophie… Eet hij dan ook een stevige maaltijd rond een uur of 5? Sophie krijgt dan een potje, en eet dan nog wat uit het vuistje met ons mee (ze heeft altijd al een stevige trek gehad). Dan, tegen bedtijd een flesje 200 cc melk aanbieden, en hop slapen. Soms krijgt ze voor de fles nog een lekker warm badje… En dan hoor je haar daarna niet meer…

Hier ging dat eigenlijk meteen als goed. Toch is ze nu elke ochtend nog steeds bar vroeg (klaar!)wakker . (ze ligt er 's avonds rond 19:00 in) Meestal is het ook omdat ze dan heeft gepoept. Ja, daar zou ik ook van wakker worden…We geven haar dan een schone luier, wat water evt een zacht speeltje in bed, en gaan er zelf ook weer in.
En af en toe, dan valt ze wel weer in slaap. En slaapt ze door tot 06:15.

Ik weet niet of je hier wat aan hebt. Ik troost me met de gedachte dat het over gaat.Onze oudste moet ik nu regelmatig wakker maken(!)… Dus, het kan overgaan…

Groetjes, Suzanne

ruben is ook 10 maanden en hij eet s’avonds rond een uur of zes zijn warm eten daarna toetje wandelen met hond, tandenpoetsen en naar bed…
over het algemeen gaat dit goed alleen af en toe(zoals vanacht) is hij rond 4 uur klaar wakker…
ik probeer dan eerst doormiddel van troosten om hem weer in slaap te krijgen maar als dat niet lukt geef ik hem nog een flesje…
volgens mij komt het bij onze ruben omdat ie waarschijnlijk in een sprong zit…
meestal slaapt ie dan wat slechter…

groetjes!!

karin

hihi moet er een beetje om lachen mijn zoon is twee en heeft nog nooit een nacht doorgeslapen hij slaapt ook bij mij in bed dus dat scheelt dan wel weer maar hij word ook meestal een keer of drie wakker hij krijgt dan een slokje water en zijn speen nag niet al te lang geleden dronk hij nog melk maar op advies hier op de site ben ik overgegaan op water hij word nu minder vaak wakker maar toch slaapt hij niet de hele nacht door

groetjes

quote:
hihi moet er een beetje om lachen mijn zoon is twee en heeft nog nooit een nacht doorgeslapen hij slaapt ook bij mij in bed dus dat scheelt dan wel weer maar hij word ook meestal een keer of drie wakker hij krijgt dan een slokje water en zijn speen nag niet al te lang geleden dronk hij nog melk maar op advies hier op de site ben ik overgegaan op water hij word nu minder vaak wakker maar toch slaapt hij niet de hele nacht door

groetjes

Zo hé, dat is een lange zin

M.

Hoi Esther,

Wat vervelend zeg, je zult wel doodmoe zijn.
Zou inderdaad best wel kunnen dat hij in een sprong zit mijn zoon had die ook in die tijd (die is nu 11 maanden)
Ik zou wel proberen om die fles van 22 uur te laten vallen(zeker als je hem daarvoor moet wekken) Bij het cb gaven ze hier aan dat die er met 9 maanden wel af moet eigenlijk.
Rens z’n schema was met 10 maanden

7.00 uur ontbijt(of eerder/later wanneer hij wakker is
2 sneetjes brood(is wel een veelvraat) en een bekertje opvolgmelk(100cc)
10.00 uur fruit en roosvicee
12.00 uur 2 sneetjes brood en een bekertje opvolgmelk 100 cc
12.30 slapen tot 15.00
15.00 rooscicee en een rijstewafel
17.00 warme hap met vlees en een schaaltje joghurt
18.00 water als hij dat nog wil
18.30 slapen(is een beetje vroeg maar dan is hij echt op)

Ik denk wel dat het beter is om er toch tijd in te gaan steken om hem in zijn eigen bed te laten slapen. Nu ben je ook doodmoe. Misschien zou je evt een weekje vrij kunnen regelen om hier goed mee aan de slag te gaan? Ik ken iemand die ook vaak haar kind bij haar in bed nam en die is nu 5 en wil dat nog elke nacht. Daar word je ook niet vrolijk van denk ik. En het lijkt me ook niet echt goed voor je reatie.
Wij hebben dit probleem ook wel gehad bij Rens alleen die was toen wel jonger.
Ik denk dat als je hem echt consequent terug in zijn eigen bed blijft leggen dat het dan echt wel snel beter gaat.
Ik weet niet of hij slaapt met een knuffeltje(uiteraard wel een velige) want dat geeft mijn zoontje veel steun.
Doorslapen is ook echt iets wat ze moeten leren, nu is hij gewend dat hij bij jou in bed mag en zal dus ook niet snel genoegen nemen met minder.
Probeer een vast bedritueel te houden. Als hij wakker word 's nachts troost hem en leg hem terug. Doe het troosten ook steeds het zelfde en gebruik de zelfde woorden. Dat is vertrouwd voor ze. Mijn ervaring met Rens was dat dit maar ongeveer 5 minuten hoefde te duren. Maak het ook niet te gezellig. zo rustig mogelijk. Dit is echt niet iets wat je ven veranderd dat kan echt wel een aantal dagen duren.
Gaat hij huilen dan kun je hem gerust 20 minuten laten huilen(klinkt erg vond ik ook maar werkte hier echt wel). En dan weer troosten en terugleggen.
Denk niet dat dit een probleem van honger of dorst is, hij is denk ik gewoon de aandacht gewend. Hij moet echt leren weer zelf in slaap te vallen.
Ik denk zeker dat dit zwaar voor je gaat worden, maar raad het je toch echt wel aan. Misschien kun je trouwens de nachten ook wel verdelen met je vriend. Ik bedoel jullie werken toch allebei dus lijkt me dan ook logisch dat hij er ook eens 's nachts uitgaat. Probeer dan wel dezelfde werkwijze aan te houden.
Heel veel sterkte en hopelijk snel weer een goede nachtrust.

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Volgens mij is dit een oud topic?

Groetjes van Christa

Grinnik…
Ja mama van Christa, ik zie het nu ook…

Toch wel grappig, aangezien ik degene ben die het eerste reageerde (op het oude topic) zonder naar de datum te kijken , en dat hoppa en meteen meer reacties kwamen…

Maar hoe komt het dat het nog “vooraan” staat in de topics? Of is dat omdat het nog een actueel onderwerp is?

Vergeet niet te genieten!!

Oeps… … Heeeel kort nachtje gehad hier… ik bedoelde " Christa, mama van Jack" natuurlijk… mutsje

Vergeet niet te genieten!!

hier nog zn kort nachtje, ik doe hem iedere avond met het idee naar bedje dat hij nu moe en voldaan is maar nee hoor!! weer midden in de nacht wakker. Volgens mij was ik veel te vroeg blij dat hij nu doorsliep tot 6uur, dus daar kom ik nu even op terug hihi.

gr aan de wakkere moeders