Slaapt licht

M’n zoontje is bijna 7 maanden. Hij doet het vreselijk goed, eet, drinkt, slaapt goed. Maar hij slaapt wel heel licht, hij wordt snel wakker van geluiden maar valt dan meestal wel weer in slaap.
Een vriendin vertelde laatst dat ik de deur van z’n kamer overdag vaker open moet zetten zodat die meer aan de geluiden kan wennen. Of regelmatig stofzuigen in de buurt van z’n kamertje, telefoongesprek bij hem in de buurt voeren etc. Maar ik wil vind het ook fijn als die goed slaapt en dan wil ik hem ook niet storen.

Ik ben overdag alleen thuis en het is gewoon rustig bij ons en ik wil niet expres herrie gaan maken maar een mannetje die van allerlei geluiden snel wakker is schiet ook niet op.

Hebben jullie tips?

ja hier een goede tip van mij! zodra je de kleine op bed legt gelijk de stofzuiger aanzetten even stofzuigen en na een paar minuten uit zetten. dat heeft hier erg goed geholpen dat was nr. 1 zeg maar.

ten tweede zet ik nu overdag de tv wat harder beneden en laat ik de woonkamerdeur open staan. zijn deur is gewoon dicht maar hij kan het wel horen zeg maar. zo is hij gewend aan alle geluiden in het huis. ook de wasmachine draai ik liever overdag als hij net op bed ligt. anders is het hier ook muisstil en schrikt zich ook helemaal lam van plotselinge geluiden. vaak in het begin werd ik ook boos als iemand op de bel ging drukken nu heb ik er geen moeite meer mee. vind het wel goed dat hij alle geluiden kan herkennen. met de tijd is hij er meer aan gewend en nu slaapt hij goed door en word niet meer huilend wakker ofzo. idd praten met vrienden doe ik ook in een kamer ernaast zo hoort hijmij wel en voelt hij zich veilig en slaapt heerlijk.

gewoon niet bang zijn om geluid te maken in huis en gewoon die trap op lopen ook al kraakt hij…niets mis mee alleen maar beter voor je kleine zo herkent hij de geluiden steeds beter in huis! succes ermee!

Lilypie First Birthday tickers

Vanaf het moment dat Tim geboren is heb ik gewoon het huishouden etc gedaan als hij lag te slapen. Echt niet dat ik expres alles veel harder ga doen dan normaal om hem aan geluiden te laten wennen. Maar ik was gewoon de woonkamer aan het stofzuigen als hij in de box lag te slapen. Nog steeds stofzuig ik als hij ligt te slapen en dat is geen enkel probleem. Ook traplopen etc doe ik gewoon. Je hebt mensen die door het huis sluipen als hun kind op bed ligt, maar dan went het juist niet aan geluid en wordt het idd van ieder geluidje wakker.

Groetjes,
Sandra