Slaapt ineens niet meer door

Hallo,

Mijn zoon Sven is nu 5,5 maand!! Een heerlijk ventje!
Hij sliep eerst steeds lekker door maar word nu ineens weer wakker rond 5 a 6 uur snap er echt niks van!

Geef laatste fles meestal rond 8 uur (200 ml + 3 schepjes rijstebloem)
En hij werd dan altijd tussen 7 a 8 uur wakker!

ALs hij dan nu wakker word geef ik hem weer een flesje en daarna slaapt hij wel weer eventjes maar vind het wel erg vreemd??

Heeft iemand tips voor mij?

evdveen

Sven zit middenin een sprongetje. Zie het oei-ik-groei-boek. Dus het even niet meer doorslapen is te verklaren. Ik zou niet weer een fles gaan geven, want voor je het weet zit je weer middenin de nachtvoedingen en dan is de weg terug alleen maar moeilijker.

Tips wat betreft zo’n sprongetje? Niks doen! Die kleine man moet alle prikkels verwerken van de nieuwe dingen die hij in de afgelopen periode bijgeleerd heeft en dat doet-ie op z’n eigen manier. Hij is even van slag. Dus slapen gaat niet net als anders, eten/drinken kan even wat rommelig zijn, hij kan jengelig zijn. Gewoon even z’n draai weer vinden.

Lekker in eigen sopje gaar laten koken en wachten tot het sprongetje voorbij is. Kan paar dagen, kan paar weken duren. Per sprongetje en per kind verschillend.

Groetekes, Sje

Hoi,

Mijn zoontje Erik is net zo oud als jouw Sven. Ook een heerlijk ventje…

Het eerder wakker worden van Sven kan te maken hebben met het sprongetje waar ze nu in zitten (bij Erik is het sprongetje ook duidelijk bezig). In dat geval gaat het vanzelf weer over. Of misschien heeft je zoontje overdag behoefte aan meer en/of andere voeding, waardoor hij minder verzadigd is nu en dus eerder komt 's ochtends? Kan natuurlijk ook een combi zijn. Heb je lekker wat aan, haha. Maar ja, jij kan dat het beste inschatten natuurlijk.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hallo Sje!

Oke een sprong dus heb zelf het boek ook wel stom dat ik niet ff heb gekeken!

Maar ja geen fles geven zeg je? hem dan laten huilen? en hoelang laten huilen dan? vind het altijd zo zielig maar ja net zoals je zegt straks gaat hij daar ook aan wennen dat moet natuurlijk niet.

evdveen

Voortaan als je baby ineens anders dan anders is, even in het boek kijken!

Ik zou niet teruggaan naar weer een hele fles. Desnoods een paar slokjes water ofzo geven, maar niet een complete voeding. Duurt eeuwen voordat je dat weer afgeschaft hebt, want die kleine moppen wennen snel aan dat ritme en ze hebben op die leeftijd geen nachtvoeding meer nodig.

Als het goed is, slaapt-ie over niet al te lange tijd weer door. Dus even doorbijten.

Groetekes, Sje

quote:
Hoi,

Mijn zoontje Erik is net zo oud als jouw Sven. Ook een heerlijk ventje…

Het eerder wakker worden van Sven kan te maken hebben met het sprongetje waar ze nu in zitten (bij Erik is het sprongetje ook duidelijk bezig). In dat geval gaat het vanzelf weer over. Of misschien heeft je zoontje overdag behoefte aan meer en/of andere voeding, waardoor hij minder verzadigd is nu en dus eerder komt 's ochtends? Kan natuurlijk ook een combi zijn. Heb je lekker wat aan, haha. Maar ja, jij kan dat het beste inschatten natuurlijk.

Groetjes!

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/zlx8p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Leuk dat ze even oud zijn!!
Ja misschien heeft hij nog andere voeding nodig maar ja wat kan ik hem nog meer geven. dit is zijn Schema als hij tot ongeveer 8 uur slaapt.

8 uur 200 ml met 2 schepjes rijstebloem
10:30 Klein frut potje vanaf 4 maanden met beetje diksap
12 uur 200 ml
16 uur 200 ml
18 uur groente met aardappelen vanaf 4 maanden met beetje diksap
8 uur 200 ml met rijstebloem,

evdveen

Grappig hè? Erik is om precies te zijn van 8 juni. En Sven?

Dan heb je al een beste eter zeg. Eet hij die potjes ook helemaal leeg? Erik nog lang niet. Hij eet hooguit de helft en dan nog niet eens elke dag. Soms heeft hij er helemaal geen zin in. En diksap ook nog niet mee begonnen, maar daar wil ik binnenkort wel mee beginnen. Misschien kan je in de ochtendfles ipv rijstebloem groeipap van bambix geven? Is vanaf zes maanden, maar zijn we hier alvast mee begonnen.

Groetjes!

quote:
Grappig hè? Erik is om precies te zijn van 8 juni. En Sven?

Dan heb je al een beste eter zeg. Eet hij die potjes ook helemaal leeg? Erik nog lang niet. Hij eet hooguit de helft en dan nog niet eens elke dag. Soms heeft hij er helemaal geen zin in. En diksap ook nog niet mee begonnen, maar daar wil ik binnenkort wel mee beginnen. Misschien kan je in de ochtendfles ipv rijstebloem groeipap van bambix geven? Is vanaf zes maanden, maar zijn we hier alvast mee begonnen.

Groetjes!

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/zlx8p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Sven is van 10 juni
Ja hij is zeker een grote eter!!! ja hij eet meestal alles wel op soms laat hij in de avond nog welles wat groente staan maar meestal niet!!
Nou ga ik daar ook mee beginnen misschien dat hij zo dan tevreden is

evdveen

Dat scheelt niks…

Wij doen een papfles van 210 + 7 schepjes en dan rond de 3 eetlepels pap erdoor (en dan met een papspeen natuurlijk).

Groetjes!

quote:
Dat scheelt niks.....

Wij doen een papfles van 210 + 7 schepjes en dan rond de 3 eetlepels pap erdoor (en dan met een papspeen natuurlijk).

Groetjes!

Oke nou bedankt voor de tip!! vrijdag zou Sven lekker naar mijn moeder ga ik dan ff de stap in
En net zoals Sje al zei dat hij misschien ook mede last heeft van een sprongetje ben benieuwd als hij morgen ochtend wakker word wat hij gaat doen als hij geen melk krijgt!! zal hij vast wel boos worden vind het altijd zo moeilijk die situaties

evdveen

Erik is altijd al wakker geworden rond 05.00 uur / 05.30 uur. Wat ik dan altijd doe is hem bij me in bed nemen (papa is dan al naar het werk) en dan liggen we nog gezellig saampjes (speen in de buurt!). Soms dommelen we nog even weg, soms ook niet. En dan tegen 06.30 uur de eerste fles.

Succes!

Nou vanmorgen werd hij weer om 6 uur wakker heb hem een schoon luier gegeven en een flesje van 140 ml normaal doe ik 200ml hij was wel even tervreden maar werd half 8 weer wakker.

Hoop dat het snel over is! wil wel weer us langer slapen maar ja dit is natuurlijk altijd nog beter dan een uur of 3 wakker worden

evdveen