Slaapschema baby

Ik ben er weer even uit, maar vandaf wanneer kan je een baby een slaapschema ‘aanleren’?
Cas wil overdag niet in zijn bed slapen. Alleen maar in de box of in de kinderwagen. Nu is hij 's avonds heel onrustig en volgens mij komt dat omdat hij overdag niet goed uitrust.
Ik heb 'm vandaag al 2 keer op zijn bed gelegd met als gevolg dat ik een enorm goed conditie aan het krijgen ben want ik moet telkens naar boven lopen om zijn speentje weer in zijn mond te doen.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-2004).

Hoi Jolanda,

Zou heel goed kunnen wat jij zegt.

Stephan heeft ook de eerste tijd overdag in zijn kinderwagen beneden geslapen.
In de huiskamer.
Totdat ik de tip kreeg (advies) om hem echt boven in zijn bed te gaan leggen, omdat een kind echt de stilte nodig heeft. Dan gewoon beter uitrust.

Bij Stephan kostte het ook even moeite (hij vond het beneden nou eenmaal gezelliger ) maar het hielp wel degelijk!

Alleen zit ik me nu af te vragen hoeveel weken hij was toen we dat deden…
Jeee…geheugen laat me in de steek, hihi.
Voor mij ook alweer ruim 3 jaar geleden
Hij was in ieder geval niet jonger dan Cas nu is, toen we dat deden.

Pffff…als het me te binnen schiet laat ik het je weten hoor!

Groetjes, mamma van Stephan

Is goed, in ieder geval alvast bedankt.

Heb even gezocht op internet.
Vond o.a. dit (op de site over inbakeren).
Misschien heb je er alvast iets aan.

De leeftijd waarop een kind een slaapritme ontwikkeld is trouwens heel verschillend.
Dat lees ik zowat op elke site…

Slaapplaats
Laat je baby op een vaste plaats slapen. Een vaste plek leert hij herkennen en dit geeft hem een veilig gevoel. Zijn slaapplaats kan overdag zijn eigen bedje zijn, maar het kan ook een andere slaapplaats zijn. Zolang hij maar op een veilige, rustige plek kan slapen, waar je als ouders voldoende toezicht op hem kunt houden. Dit betekent niet dat je kind 24 uur per dag letterlijk onder je handbereik moet slapen. Het betekent dat een slaapplaats dusdanig gekozen moet worden je kind veilig, rustig en ontspannen kan slapen en je als ouders regelmatig even naar je slapende kind kunt kijken.

Prikkelbare kinderen slapen (op den duur) niet goed en niet voldoende als je hen in de woonkamer laten slapen. De box is in ieder geval geen geschikte slaapplaats (niet veilig en niet rustig). Als je je kind overdag op dezelfde verdieping wil laten slapen (bijv. als je bekkeninstabiliteit hebt), kun je je kindje bijvoorbeeld in de kinderwagen in de hal laten slapen

Hij is nu alweer een tijdje stil, ik heb zijn deur op een kiertje gezet en een speeldoosje aangezet op zijn kamer (die inmiddels is afgelopen). In de badkamer staat de droger aan en die maakt best wat geluid. Ik denk dat hij overdag gewoon het lekkerste slaapt met wat geluid om hem heen.
Hij heeft immers 9 maanden in mijn buik gezeten en daar was het ook niet stil.

Bedankt voor het opzoeken.

Dat was mijn redenering ook een beetje, destijds.

Enne…het is uiteindelijk helemaal goedgekomen hoor!
Wie weet dat Cas over een paar weken niet meer zo moeilijk doet over slapen in zijn kamertje…
Misschien is hij er gewoon nog ff niet aan toe.

Gewijzigd door - Bieb op 17 Jan 2005 13:16:40

Sttttt maar hij slaapt nu al een hele tijd boven in zijn bedje. Zelfs toen Lisa begon te roepen dat ze niet meer wilde slapen werd hij niet wakker.
Ik ging net even om een hoekje kijken en hij lag heerlijk ontspannen te slapen. Heerlijk gevoel gewoon!!!

Wel lekker hoor om een rustige baby te hebben na een huilbaby. Nu geniet ik met volle teugen van hem en zit ik nog op een roze wolk. Bij Lisa was ik al snel van de roze wolk afgevallen. Gelukkig is ze nu een geweldig meisje.

Hier heeft Gioia overdag nooit een slaapritme gehad(ja, de eerste twee maanden sliep ze nog wel eens overdag). die sliep gewoon helemaal niet overdag.
snachts wel, hele nacht door, direct al.

ik kan gioia overdag ook niet naar boven brengen, dat wil mijn lichaam niet.

tegenwoordig slaapt ze overdag wel eens een uurtje, en dat doet ze in haar buggy. ik zorg dan dat het in huis verder dan ook heel rustig is.

maar als het boven in zijn bedje lukt, lijkt me dat veel prettiger, is dan echt een slaapplaats, en kan je zelf ook je gang gaan.
dus ik hoop dat ie het nu door heeft en er een gewoonte van maakt, om lekker in zijn bedje te gaan slapen.

mo

Ik heb hem uiteindelijk om half 3 uit bed gehaald en toen zijn we gaan wandelen buiten. Toen we thuis kwamen heb ik 'm in zijn kinderwagen laten liggen en om kwart over 4 werd hij wakker en kreeg honger.

Hij zit nu bij Denn op schoot en heeft zich net lekker ontlucht. Hij ligt lekker ontspannen te kijken naar zijn zus.

Zo te horen gaat het al prima, dus heb je geen tips meer nodig. Ik had anders alleen wat algemene tips gehad (teveel licht, te weinig licht, teveel lawaai, te weinig geluid, aardstralen).

Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001, Mats 08.02.2003 en Brusje (verwacht rond 11.07.2005)

Hallo

Aardstralen kunnen in bepaalde gevallen inderdaad de oorzaak zijn van het niet slapen, nachtmerries, en het huilen van babys.
Ik weet dat daaromtrent nog heel veel ongeloof bestaat maar mijn ervaring leert me dat dit natuurlijk fenomeen inderdaad heel wat kwaaltjes kan veroorzaken.
Kinderen specifiek zijn daar heel gevoelig voor.Soms zie je dat ze bv telkens weggekropen(naar boven toe, naar beneden of diagonaal) in het bedje wakker worden omdat ze die zones proberen ter vermijden.Ook kunnen ze doordat ze gedurende de nacht onrustig of niet slapen een omgekeerd slaappatroon vormen door hun nachtrust dan overdag te nemen.

Meer info kan je vinden op mijn site http://www.gezondhuis.be

Vriendelijke groet

Rik Cappelle

Jessin heeft overdag ook steeds in zijn wandelwagen geslapen, maar aangezien hij kan zitten en zelfs probeert te staan, hing ie er ineens zowat half naast. Daarbij wordt ie er al bijna te groot voor dus we waren al van plan om hem boven te laten slapen. Dit doen we nu al zon 2 a 3 weken en het gaat goed. Soms brult ie eventjes dat je denkt dat het nooit meer goed zal komen, maar dit duurt niet langer dan 5 min en het gebeurd steeds minder. Als het helemaal niet gebeurd meer dan ga ik dit ook snachts doen want ik heb de indruk dat ie dan niet echt komt omdat ie honger heeft, maar gewoon naast me wil liggen. Ik val dan steeds weer in slaap waardoor meneer dan de rest van de nacht naast me licht, ik me niet kan draaien en hij lekker effe drinkt als ie er zin in heeft.

quote:
Als het helemaal niet gebeurd meer dan ga ik dit ook s`nachts doen want ik heb de indruk dat ie dan niet echt komt omdat ie honger heeft, maar gewoon naast me wil liggen. Ik val dan steeds weer in slaap waardoor meneer dan de rest van de nacht naast me licht, ik me niet kan draaien en hij lekker effe drinkt als ie er zin in heeft.

hihihi, dit herken ik van melinda. als ze diantha liggend voedde, viel ze zelf ook in slaap.
als ze nu `s nachts wakker wordt, krijg ze alleen een slokje om weer in slaap te vallen en dat doet melinda in een stoel op de babykamer hihihi.
groetjes christa mama van diantha

[URL=http://imageshack.us][/URL]

Hmm jullie reageren wel op een topic die ik 17 januari 2005 plaatste!!!
Hihi

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04)
.

Whahahaha vond het al een beetje raar, maar hij was weer open.

hahahah, ik lig echt dubbel!!!
as, jij reageert op die aardstralenvent. die opent die oude topic.
hihihi en ik reageer op jou.
geeft niet hoor astrid!!! het valt ook allemaal niet mee he? hihihi

groetjes christa mama van diantha

[URL=http://imageshack.us][/URL]

quote:
hahahah, ik lig echt dubbel!!!!

Hier nog eentje

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya (19-11-2005)