Slaapritme

nou eerst met eten…
dat gaat nu helemaal goed…
nu slapen…
joey krijgt om 19.30 z’n laatste fles…
en dan valt ie bijna in slaap soms wel soms niet… als ie in slaap valt word ie na 30 min weer wakker en slaapt ie pas op 23.00 en als ie niet in slaap valt slaapt ie ook pas om 23.00
we doen t nu zo… (om de dag)bad, flesje, (sinds 2 dagen voorlezen, ) knuffelen in bed leggen en muziekdraakje aan…
maar hij geeft niet op tot het echt huilen wordt en dan harstikke moe al vanaf 8 uur half 9 en toch niet toegeven… tot een uur of 23.00/23.30…
en dan valt ie in slaap… overdag gaat t allemaal goed met voedingen en slaapjes…
ik vind het erg gezellig dat ie bij ons is maar kan me niet voorstellen dat t voor zo een klein hummeltje goed is…
en wat zijn sprongetjes?

heeft iemand hier ook ervaring mee of gehad en tips…?

groetjes Jonne

Joey is over 3 dagen 7 maanden

We hebben hier hetzelfde gehad een tijdje geleden. huilen huilen huilen, echt hartverscheurend. Bleek een soort van verlatingsangst. Ook alleen s avonds en niet overdag. Vond ik ook raar. Ik ben toen een paar dagen op mijn dochters kamer blijven zitten tot ze sliep. Niet aankijken, niet praten, alleen daar zitten en er zijn. Heeft hier erg goed geholpen!

mama1980

Lilypie First Birthday tickers

wij hebben dit net achter de rug. Hier bleef hij uiteindelijk ook tot een uur of 23.00 bezig. Vorige week was ik er klaar mee en nu doe ik hem rond 19.00 in bad, dan op zijn kamer fles en naar bed. De eerste avond heeft het 1,5 uur geduurd voordat hij sliep, de tweede avond 30 minuten, eergisteren 10 minuten en gisteren sliep hij meteen. Ik bleef boven op een andere kamer en als hij erg overstuur was ging ik naar hem toe tutje erin en af en toe even op zijn kamertje een boek lezen. Ik heb ook 2 nachten op een matrasje naast hem geslapen en iedere keer als hij dan huilde tutje erin. Nu is hij zelfs al 2 nachten niet meer wakker geworden. Ik denk dat ze zo toch vertrouwen krijgen dat je er bent. Het is even doorzetten, maar het is heerlijk als ze weer de klok rond slapen zonder te huilen.

succes

22-12-2009 colin geboren

Voor info over sprongetjes, zie topic hierover in Mama’s hoekje. Of zie het Oei-ik-groei-boek.

Groetekes, Sje