Slaapritme

Weet iemand of een baby soms ineens meer slaap nodig heeft?? Morgen sliep gewoonlijk maar 1 keer per dag, meestal tegen de middag, maar nu slaapt ze zeg maar de hele morgen tot een uur of 12 a 1 uur 's middags en dan om 3 a 4 uur weer. Is dit normaal?? Ze heeft wel weer meer last van krampjes en ik weet uit ervaring dat veel pijn ook uitput en nee ze is geen spoker 's nachts. Sterker nog ze slaapt van half twaalf tot 6 uur en soms zelfs tot 7 of 8 uur.

Morgan is morgen 7 weken oud.

Groetjes

Michèle

Week 6,5 t/m week 9,5 is een periode van een sprongetje. Dus ja, het kan dat ze ineens meer slaap nodig heeft. Dat kan een van de symptomen van zo’n sprongetje zijn.

Zie het Oei-ik-groei-boek.

Groetekes, Sje

Hallo,

Ik ben Jane en heb een dochter Lotte van bijna 7 weken oud. Lotte sliep eerst ook veel minder en sinds vorige week slaapt ze 's morgens ook lang. Dan gaat ze meestal 's middags weer een dutje doen van 15.00 uur tot 17.00 uur. Dit deed ze voor die tijd niet. Ik zal me geen zorgen maken, ze zijn nu ook wat actiever. Gun je baby gewoon de slaap die ze nodig heeft. Ik maakte me ook zorgen hoor, maar ik heb het nagevraagd op bureau en die zeiden ook wat Sje zegt dat ze steeds sprongetjes maken. Lotte kon eerst van kwart voor 9 's ochtends tot 16.00 uur 's middags wakker zijn, en ook daar maakte ik me toen zorgen over. Ik vindt het wel lekker dat ze nu wat meer slaapt, kom ik even aan me zelf toe.

Wat ze nu ook heeft dat ze maar 5 minuten aan de borst zit, 2 weken geleden wilde ze nog 10 minuten of langer per borst.

Maak je geen zorgen, het blijkt heel normaal te zijn, volgende week kan het weer anders zijn.

Ik vind het heel knap van Morgan dat ze van half 12 tot 6 slaapt, dat doet Lotte dus nog niet, en ik moest daar van het bureau aan werken, maar ze komt elke keer tussen 03.00 - 03.30 uur als ik haar om 23.00 uur laatste borst geef.
Hoe heb jij dat gedaan??

groetjes Jane

Gewijzigd door - jane73 op 19 Nov 2008 14:31:40

Eh hoe heb ik dat gedaan. Tja afwachten eigenlijk. Morgan slaapt nu zelfs langer als ik haar haar gang laat gaan. Ik ben haar nu alleen elke ochtend om half zeven aan het wakker maken zodat ze straks weet dat ze dan een fles krijgt want ze gaan over twee weken naar de creche. Slapend drinkt ze amper. Morgan krijgt alleen fv, want ik kan geen bv geven. En ik heb de voeding voor de nacht wat verhoogd in het begin. Nu moet ik wel zeggen dat ze pas met 8 weken echt door ging slapen en vandaag is ze al 11 weken. Ook heb ik begrepen dat we op zich mazzel hebben want niet elke kindje slaapt al door. Je kan het niet afdwingen zeggen ze en dat geloof ik ook wel want ze laten huilen van de honger werkt ook niet.

Nu moet ik wel zeggen doordat ze op de dag slecht sliep in het begin ze het 's nachts inhaalde en nu is het gewoonte eigenlijk. Dus gewoon geluld hebben. Oh ja ik zette alleen geen wekker meer op een gegeven moment en ben gewoon gaan slapen onder het mom als ze honger heeft komt ze wel, een beetje eng in het begin maar nu aan gewend en het helpt misschien dat ze bij ons slaapt nog.

Groetjes,

Michèle