Slaapritme

hallo
ik ben benieuwd naar het slaapritme van jullie kinderen en vooral die van rond de 12 weken oud.
met Anna ben ik nogal aan het rommelen en aan het zoeken dus ben erg nieuwsgierig hoe dat bij jullie gaat en hoeveel ze slapen.

groetjes karin, mama van sam 11-11-2003
anna 27-12-2007

Hallo Basse,
Mijn dochter is vandaag precies 3 maanden jong en haar slaapritme is als volgt:

• 7/7.30 : Fles, ligt eraan hoe laat ze wakker is.
  • 8/8.15 weer naar bed. De ene keer moet ik haar om 11 uur wakker maken, maar soms komt ze ook om 10 uur en laat ik haar lekker spelen in de box.
  • 11 uur fles en daarna rond 12 uur/12.15 naar bed. Of ga een stuk wandelen als ze niet kan slapen.
  • 15 uur fles en dan gaat ze nog een uurtje terug naar bed, maar daarna dan breekt de hel los, want dan wil ze echt niet meer in bed liggen dus rond half 5 pak ik haar weer en dan blijft ze wakker. Tussen 18 en 19 uur heeft ze ook haar huiluurtje
  • 18.30 Ga ik haar in bad doen.
  • 19 uur krijgt ze de fles en dan ligt ze om 19.45 weer op bed. Ze is dan helemaal gebroken.
  • 22.30 Maak ik haar wakker, want ze poept altijd de laatste fles dus zorg dan eerst dat ze dat gedaan heeft en krijgt dan om 23 uur haar laatste fles.
    En dan wachten totdat ze 's morgens weer wakker wordt hahaha.
    Hoe gaat het nu bij jou dan ?
    Liefs Natasja

hai bedankt voor je reactie
Het gaat nu als volgt:
-6.30 uur de fles
-ongeveer 8.00 uur weer naar bed dan ligt ze veel te rommelen
-10.30 de fles en rond 12.00 weer naar bed omdat ze dan in slaap valt, maar dan ligt ze veel te huilen en als ik dan bij haar kom is ze nog erg moe en als ik dan haar speentje geef valt ze weer even in slaap maar dit blijft zich dan een tijd herhalen
-14.30 de fles en daarna wil ze niet meer naar bed tot haar volgende voeding van 18.30 maar word ze wel heel moe zodat ze rond 17.00 alleen nog maar kan huilen
-18.30 de fles en daarna naar bed dan slaapt ze goed
-22.45 de fles en dan rond 23.30 gaat ze de nacht in en slaapt ze ook redelijk
ik vind dat ze overdag zoveel ligt te rommelen dat ze bij elkaar genomen niet zo veel slaapt, maar als ik haar langer op wil houden valt ze beneden in slaap en als ik haar dan op bed leg begint het gerommel opnieuw.
Ik merk aan haar dat ze moe is maar ze word iedere keer huilend wakker en zo kan ik wel 10 keer naar boven lopen.
Ik vind het erg moeilijk om te beslissen waar ik nou goed aan doe.

anna 27-12-2007

Dus eigenlijk hetzelfde ritme als Demi, maar slaapt Anna niet zo goed tussendoor !
Ik begrijp uit je verhaal dat ze beneden wel in slaapt valt, maar zodra je naar boven gaat dat ze dan begint te huilen ? Als je merkt dat ze moe wordt moet je haar eigenlijk gelijk op bed leggen en niet wachten totdat ze beneden in slaapt valt. Mocht dit toch gebeuren waarom laat je haar dan niet lekker beneden liggen ??? Als ze slapen dan slapen ze is mijn mening, maar ik leg Demi op bed wanneer ik merk dat ze moe wordt en niet totdat ze in slaap valt.
Als je op haar kamertje komt, is ze dan stil ???
Liefs Natasja

ik leg haar ook op bed als ze moe wordt maar als ze dan eenmaal ligt gaat ze huilen en ja als ik de kamer binnen kom is ze vaak stil maar ook erg moe en als ik haar laat huilen wordt het alleen maar erger.
Het probleem is dat als ik haar beneden laat slapen ze steeds wakker wordt van mijn zoontje die dan aan het spelen/gillen is.

anna 27-12-2007

Oh dus dat is een moeilijk probleem. Nu heb ik van onze overburen gehoord dat hun jongste ook huilde zodra ze haar neer legde en de kamer uitgingen. Zodra ze dan weer binnen kwamen, was ze stil. Naar de dokter gegaan en bleek dat ze verlatingsangst had. Ja hoe kom je erop, maar ze moesten telkens hetzelfde ritueel aanhouden als ze haar op bed legde. Dus als ze begon te huilen dan na 5 min. haar kamer binnen gaan, niet aanraken, maar telkens hetzelfde verhaal vertellen. Dus bijv. "papa en mama zijn bij je en gaan nu naar beneden, slaap lekker ". Vervolgens na 5 min. weer hetzelfde. Geen ander woord ertussen, maar hetzelfde verhaal. Dit herhalen totdat ze sliep. Dezelfde tijd ertussen en dit hebben ze een dag of 4 moeten doen en toen ging het goed.
Weet eigenlijk ook niet zo goed wat je er anders aan moet doen, dan haar gerust stellen.
Liefs Natasja

bedankt voor de tip het is zeker de moeite waard om te proberen!!!

anna 27-12-2007

Hallo Basse,
Hoe gaat het nu met de kleine ??
Liefs Natasja

hallo
het is hier even heel hectisch geweest anna heeft een paar dagen alleen maar gegild maar het gaat nu weer beter gelukkig en het lijkt wel of ze idd last heeft van verlatingsangst want als ik haar op bed leg en nog een poosje op haar kamer rommel valt ze in slaap.
Ik hoop dat het zo blijft !

anna 27-12-2007

Senna is nu 4 maanden en ritme verliep zo totdat ze de laatste dagen alles omgooide:
6.30 Fles en meteen terug naar bed (om 7.00 sliep ze dan weer)
De ene keer sliep ze tot ongeveer 09.15 en soms tot 07.30.
10.00 Fles, spelen tot ze moe is en dan weer slapen of slapen tijdens wandelen.
(meestal 11.30 - 12.30) Dan spelen tot de volgende fles.
13.30 Fles, spelen tot ze moe is en dan weer slapen.
(meestal 14.45 - 15.30) Dan spelen tot de volgende fles.
17.00 Fles en dan wil ze meestal niet meer slapen of nog een 1/2 uurtje tot
de volgende fles (ze heeft dan ook haar hanguurtje tussen 18.00 - 19.00)
Meestal bad of douche om 19.15 en dan om 20.00 laatste fles.
En dan start het ritme weer opnieuw.
Na de laatste fles valt ze altijd als een blok in slaap.

Groet Mama van Senna.

Nou basse hopen dat het toch een beetje helpt en dat het zo doorgaat. Succes en hou ons op de hoogte.
Mammavansemmie, dat is lekker om 20 uur de laatste fles. Heerlijk, wou dat ik dat bij mijn dochter kon doen, maar die krijgt de laatste fles nog gewoon om half 11.
Liefs Natasja

Om eerlijk te zijn: ik zou niet meer weten hoelaat mijn dochter teon sliep ze is nu namelijk 8,5 maand. Daar heb je niet veel aan.

Groetjes Patricia.