Slaapritme zelf verplaatsen

Hallo

Nu is het nachtelijk probleem van slapen opgelost maar nu heb ik nog een probleem overdag. Het lijkt of Kane geen ritme kan vinden wat betreft slapen over dag. Dit is ook een beetje moeilijk want mijn man draait ploegendiensten. Hij is 1 jaar oud en heeft zn slaap dus nog hard nodig.

Hoe ziet het slaapgedrag eruit?

Als ik werk:

7.15 opstaan, om 10.00 op de opvang naar bed maar slaapt dan best lang terwijl dit een kort slaapje had moeten zijn. Kane slaapt dan ongeveer tot 11.30 en dan krijgt hij boterhammen. Vaak wil hij niet meer naar bed en slaapt soms nog maar een half uur. tot s avonds 19.00 uur. OF… hij slaapt pas weer om 16.00 en dan wordt hij veel te laat wakker tegen 17.30. terwijl hij om 19.00 weer naar bed moet. Hij slaapt dan wel gewoon door,
Ik wil Kane graag tussen 13.00 en 15.00 uur in bed laten slapen thuis zodat hij s avonds niet zo moe is,

Ik zou graag zien dat hij tussen 13.00 en 15.00 uur een langer slaapje doet. HIj is trouwens pas net 1 jaar dus hij heeft het nodig.

Hij heeft een ander ritme als ik thuisben:

7.15 pap en slaapt dan verder als ik hem terugleg tot ongeveer 8.30. Ook als ik thuisben redt hij het niet ( meer ) om tot 12.00 uur op te blijven. Hij wordt tegen 11.00 uur moe en slaapt dan tot 12.30 uur ongeveer. Vaak wil hij in de namiddag niet meer naar bed…

Hoe ga ik geleidelijk naar:
kort slaapje tussen 9.30 en 10.30 en langer slaapje tussen 13.00-13.30 en 15.00 - 15.30?

graag tips…want ik wil heel veel energie in mijn zoon steken maar… ook in het huishouden… en dat gaat toch het beste als hij in bed ligt zeker nu hij begint te lopen hahaha

groetjes Joyce en Kane

joyce Kurstjens-huber

Neeltje is bijna 1 en die leg ik 's morgens altijd rond 0900-0930 uur erin ( ze is 0645 uur meestal wakker) en maak ik na een kwartier of 3 wakker, zodat ze om een uur of 12.30 uur weer erin kan tegelijk met Minke. Dan slapen ze tot een uur of drie. Als Neeltje naar 1 slaapje gaat, zal zij er waarschijnlijk wel eerder ingaan dan Minke ( zo 11.45-12.00 uur denk ik) maar dan zijn ze hoop ik ook tegelijkertijd wakker rond 1500 uur. Zo plan ik het dus een beetje .
groetjes

hoi Joyce
misschien is het volgende een idee
-7.15 uit bed rustig aankleden/wassen en daarna pas zn pap (zo houd hij wel zn ritme
-10.00 tot 10.30 naar bed of hij nu slaapt of niet daarna zn koekje of fruit
-12.00 boterham en om 12.30 tot 14.30 naar bed (ook al is hij wakker zolang hij niet huilt lekker laten liggen hij rust dan toch uit
en mss vragen of ze dit ook op de opvang aan kunne houden of mss in de buurt van deze tijden.
Het is moeilijk hoor want telkens als je denkt: he het loopt lekker besluit meneertje zn tijden te veranderen

hier ging dat prima, sliep dan vaak nog van 16.30 tot 17 uur
deze ging er eerst af sinds een maand het ochtend slaapje ook niet meer en nu dus alleen nog smiddags

Succes!!

Ons ritme
7.00 uur op aankleden pap en spelen tot een uur of 9.00.
9.00/9.30 uur naar bed en slaapt dan tot ongeveer 11.00 uur.
11.00 uur Fruit
12.00 uur boterham spelen en om
14.00 uur naar bed en slaapt dan tot ongeveer 16.00 uur.
Hij gaat dan om 19.30 uur weer naar bed.
Moet er wel bijzeggen dat onze nachten niet altijd vlekkeloos verlopen.
Maar volgens mij slapen ze met een jaar nog redelijk veel.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

quote:
Moet er wel bijzeggen dat onze nachten niet altijd vlekkeloos verlopen. Maar volgens mij slapen ze met een jaar nog redelijk veel.

Er is mij op het cb verteld dat als ze s’nachts minder goed gaan slapen ze overdag beter korter kunnen slapen.
Ik liet hem overdag slapen tot hij zelf wakker werd maar ben m s’morgens en s’namiddags na een half uur wakker maken en van 12.30 tot 14.30 uur
Sliep toen ineens weer hele nachten