Slaapritme volledig in de war! Help!

Ha!
Mijn zoon van bijna 2 (volgende maand jarig) sliep gemiddeld 16 uur per dag. Ja ik weet het; luxe! Hij was altijd blij en opgewekt als we na de lunch richting kamer gingen om te gaan slapen. Daar is sinds kort verandering in gekomen! hij wil overdag niet meer slapen! Slaapt 's nachts ook minder ineens, wordt om 5 uur wakker! gemiddeld heeft de afgelopen weel 10 uur per dag geslapen. Niet goed voor hem, maar ook niet voor papa en mama!
Hij is niet helemaal lekker, denk ik wel. Er komen kiezen door en hij werd een keer wakker van de week nadat hij zijn hele bed ondegespuugd had en hij eet minder goed dan normaal. Maar goed, ik weet zeker dat hij bekaf is en zou denken dat hij wel wil slapen, maar hij verdomd het gewoon! Huilen en gillen! 's Nachts ook een paar keer gedaan. Wordt er moedeloos van, vooral omdat zijn jongere zusje (6 maanden) ineens veel beter slaapt en zo. Is het de een niet, dan wel de ander!
Iemand tips/adviezen/vergelijkbare verhalen? Ik wil voornamelijk horen dat het wel weer overgaat… Hahaha.

Het gaat wel weer over.

Welkom in de peuterpuberteit! Wat je in elk geval niet moet doen is:

• die kleine man bij je in bed nemen
  • als hij al in bed gelegen heeft weer eruit halen mee naar beneden nemen
  • terug naar de nachtvoedingen.

Allemaal niet doen want dan is het eind zoek! Stug vol blijven houden dat het donker is, dat alle mensen nog slapen en dat hij ook nog moet proberen te slapen. geef hem een slok water, toestoppen en weer terug je eigen bed in.

En krijst-ie, dan krijst-ie. Als hij merkt dat je echt niet meer terugkomt omdat het nou eenmaal tijd is om te slapen, dan kiest hij eieren voor zijn geld en stopt met huilen. Zolang jij elke keer terug blijft komen, zal hij ook moeilijk blijven doen.

Dit kost je een paar nachten maar dan is het ook wel over omdat-ie weet dat er met papa en mama niet te sollen is.

Groetekes, Sje

Hier ook een jochie van bijna 2 dat de afgelopen 3 weken ook 's nachts weer is begonnen met spoken.
De laatste paar (=2) nachten valt het weer mee,
maar daarvoor zijn we toch zeker 3 tot 5 keer er uit geweest om
hem weer rustig te krijgen, en te laten drinken (water).
En natuurlijk tussen 4 en 5 wakker worden en niet meer willen slapen,
ook al is hij nog zo moe.
En ook hier tegelijk met een aanhoudende verkoudheid en wellicht
andere lichamelijke ongemakken (groeispurt…)

Dus: ik ken het gevoel!!

Tips:

1. Rustig blijven. boos worden heeft geen zin, hoewel je natuurlijk
    echt wel duidelijk mag maken dat jij er helemaal niet blij van wordt.
    Hylke kijkt me op zo’n moment best schuldvbewust aan,
    met een blik: maar ik vind het eigenlijk ook niet leuk hoor.

2. Eerder op bed leggen. Wil hij niet, maar als we hem in bed leggen,
    en toedekken is ie toch (ruim) binnen 5 minuten stil.

3. Zelf ook eerder op bed gaan, dan kun je er later in de nacht ook beter tegen.

4. Ramen open! Frisse lucht is heel goed.

5. Ter verlichting van die verkoudheid smeren we Hylke voor het slapen gaan in met Luuf. Lijkt ook wel te helpen.

M.

En denken jullie dan dat hij dan vanzelf weer gaat slapen overdag? Hij gaat 's avonds ‘gwoon’ naar bed, zoals hij dat al heel lang doet en wordt soms 's nachts wakker. 's Middags echter kruipt hij meteen uit bed en gaat dan staan gillen en huilen. Bekaf of niet! En ik ben er nog niet aan toe dat hij overdag niet meer slaapt! En ik denk ook niet dat hij er al helemaal aan toe is, want soms is meneer niet te genieten en valt en struikelt hij over niets…

M.Strange

Ik kan Noah smiddags om 1uur in bed leggen of om 4uur bijv. slapen doet ie niet… ik heb hem van de week ook ruim een uur laten schreeuwen en toen hield ik het echt niet meer…
Gister is hij van vermoeidheid in de buggy in slaap gevallen de terug weg van de Intratuin!
Tja dan heeft ie hier echt een verkeerde aan mij, want dan maak ik hem wakker na 15 min.
Overdag niet in bed slapen?? Sorry nu ook niet!

Tja best sneu want dan pakt ie tenminste nog iets slaap, maar dat moet ie dan maar om 2uur doen, ipv half 5 net voor het eten!

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Lilypie Tweede Ticker

die van mij is afgelopen week twee geworden maar een middagslaapje jeetje das al heel lang geleden ik denk in de laatste twee maanden dat het 3 keer is voorgekomen dat hij smiddags een dutje deed savonds slaapt hij dan ook lekker in met een fles water wel is hij de laatste dagen om 6 uur al op hoop dat dat door de wintertijd komt vanochtend was het toevallig 6.30 dus misschien komt daar dan wel weer verandering in

groetjes

Tja die van mij is 1.5 geweest en slaapt ook niet meer smiddags…
dus 2jaar en nog slapen tussen de middags is heel wat. Ik wou dat ik het had

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Lilypie Tweede Ticker

Kan makkelijk dat-ie inderdaad gewoon klaar is met zijn middagslaapjes. Maar het kan ook makkelijk dat-ie aan het uitproberen is. Als jij zegt dat-ie wel degelijk bekaf is, is het dus gewoon drammen wat-ie doet.

Hoe kan het dat hij zijn bedje uitkomt? Heeft hij een peuterbed? En ligt hij met of zonder slaapzak? Onze meiden lagen tot hun derde in een slaapzak in hun gewone grote bed en die kwamen er niet uit. Maar mogelijk heb ik hele brave kindjes getroffen.

Groetekes, Sje