Hallo
even een vraag:
onze zoon is nu 28 weken (gecorrigeerd 17 wkn) en heeft eigenlijk nooit problemen gehad met slapen. Hij sliep de nacht door en was na de fles nog een uur/anderhalf uur wakker en ging weer slapen tot de volgende voeding.
Sinds ongeveer een week slaapt hij aanzienlijk minder, maar wil de tijd dat hij wakker is, niet spelen of iets dergelijks. Zijn ritms is nu als volgt:
6.30 uur: 180+6, rond 7.00 uur weer naar bed
10.30 uur: 180+6, rond 12.15 uur weer naar bed
14.30 uur: 180+6, rond 16.15 uur weer naar bed
18.30 uur: pap, rond 20.00 uur naar bed
Na de papfles gaat hij dus rond 20.00 uur naar bed en dan slaapt hij tot 6.30. Om 7.00 uur slaapt hij ook tot ongeveer 10.30 uur, nou ja, hij is wel af en toe wakker, maar blijft dan rustig in bed liggen kijken.
Maar om 12.15 uur slaapt hij maar een uurtje. Hij is dan wel echt moe, maar is heel snel weer wakker. Als ik hem dan rond 13.15 uur uit bed haal, wil hij niet spelen (misschien te moe?), maar hij wil ook niet meer in bed blijven. Wat is verstandig, toch in bed laten? Hij krijgt namelijk pas om 14.30 uur de fles. En na de fles van 14.30 uur hetzelfde verhaal eigenlijk. Een korte slaap van 16.15 tot 17.15 uur (ongeveer), maar ik kan hij dan ook niet langer wakker houden.
Ik ga binnenkort met fruithap beginnen (hij is net met pap begonnen, dus rustig aan veranderen), maar ik weet niet zo goed wanneer ik dat moet doen als hij zo’n raar ritme heeft.
Iemand tips?
Groetjes,
Petra