Slaapprobleem :-(

hoi dames
mss is dit al wel eens gevraagd maar ik heb jullie raad nodig
onze tibo is nu al een 6 weken oud!
overdag wil hij bijna niet meer slapen omdat hij alles wilt zien en je ziet hem echt vechten tegen de slaap
als ik savonds zijn laatste keer borstvoeding geef valt hij aan mijn borst in slaap en leg ik hem in zijn bedje! nu als hij snachts wakker word voor te eten wil hij niet meer in zijn bedje slapen zelfs al valt hij in slaap aan mijn borst en wil ik hem in zijn bedje leggen, komt hij na 5 minuten al schreeuwend wakker! als we hem dan tussen ons leggen valt hij gelijk terug in slaap! nu dan proberen we het nog eens maar elke keer als hij dan voelt dat hij in zijn bedje ligt in plaats van tussen ons wordt hij al schreeuwend wakker! iedereen zegt dat we dit niet meer mogen doen hem tussen ons leggen omdat hij dit al veel te gewoon wordt maar als hij anders niet wil slapen wat moeten we dan doen??
iemand enige raad
groetjes
xxx

pfff moeilijk hoor… als ik eerlijk ben zou ik hem lekker bij jullie houden. Thije wilde ook eerst alleen maar bij ons slapen. Ik blijf wel telkens proberen, en nu slaapt hij gewoon in zn eigen bed. Je hebt van die nestjes waar ze in kunnen liggen en die je in bed kan leggen, zodat je er niet op kunt rollen. Bij Luca heb ik de…ik ben even het woord kwijt…hahaha…dat verschoonmatrasje op de commode… nou ja, je weet wel wat ik bedoel, tussen ons ingelegd. Eigen slaapzak aan, en dan wat hoger leggen, tussen jullie kussens in zeg maar, dan kan je zelf ook gewoon onder het dekbed liggen.
Ik zou gewoon 2 keer proberen en anders lekker laten liggen. Voor dat ze 18 zijn hebben ze dat wel geleerd! Anders kom je zelf ook niet aan je rust toe, en daar wordt niemand vrolijk van. Succes!!
Ooh, en Luca was ook zo’n ventje wat overal bij wilde zijn… doe je niks aan! Misschien wil hij wel in de kamer in de kinderwagen een tukje doen overdag???

Hoi,

Heb je algeprobeert met een t-shirt of zo van jou. Of hou een keer een knuffel een nachtje tegen je aan. Dan heeft hij toch een bekende geur bij zich in zijn bed.
en zorg dat zijn slaapplekje in bed warm is als hij terug moet

En als ik zo je verhaal lees is het mischien een aanrader om hem te gaan inbakeren. Wij hadden ook z’n dochter die alles veel te intressant vond vooral het bewegen van armpjes en beentjes die ineens voorbij kwamen. met inbakeren krijgen ze lichamelijk een beperking waardoor ze vaak makkelijker zich aan de slaap kunnen overgeven. het is dan wel een proces van een paar dagen waarbij ze hevig kunnen protesteren maar dat is nooit langer dan een week. (even een weekje doorbijten)
Ik zou eens informeren op het cb hoe hun daartegenoverstaan. De meeste hebben een verpleekundige die het je kan uitleggen en begeleiden ook hebben ze een probeerbox die je dan een paar weken kan lenen. daar zit een doek in en een uitlegboekje.

Heel veel succes en groetjes

lon106

inderdaad ik dacht ook meteen aan inbakeren.
dan voelt hij die geborgenheid.
Ik persoonlijk zou er niet aan beginnen om hem bij jullie in bed te leggen want ze wennen er gauw aan en is het moeilijk af te leren.
Hij moet ook weten dat hij in zijn eigen bedje moet slapen.
Lieke werd ook schreewend wakker als we haar slapend in bedje legde. Ik denk maar zo ja wat zou ik doen als ik ergens anders wakker wordt dan waar ik in slaap ben gevallen.
Wij legde haar wakker in bed en lieten haar even huilen. en sliep dan goed.
Lieke is wel ingebakerd geweest en dat bracht super veel rust. Ze had het gewoon nodig. Echt een aanrader.

succes groetjes gytha

hoi hoi

ik ben het ook wel met gytha eens ik zou ook proberen in te bakeren.
ik vind het persoonlijk ook niks bij je in bed.
oke je hebt je rust nodig maar ook nog een stukje met je man/vriend vind ik en als ze het eenmaal gewend zijn leer het dan maar eens af.
wij hebbe ook helemaal geen makkelijke periode gehad rond die tijd reno was ook erg onrustig waren op den duur ook dood op maar toen ben ik door gaan zetten en me eigen helemaal aan gaan passen op reno en wakker te bed leggen in het begin was het ook hevig protest maar later ging het prima.
rust en regelmaat is ook erg goed voor je kleintje.

heel veel succes ermee

groetjes mirelle

Dit probleem hadden wij ook.
Ik had het idee dat ze zich gewoon eenzaam voelde. Ik heb een radio bij haar op de slaapkamer gezet met zachtjes optimaal fm erop en ze sliep gelijk!
Je zou het kunnen proberen.
Ze zeggen wel dat baby’s nog niet in de gate hebben waar ze zijn, maar volgens mij hebben ze echt wel in de gate of ze alleen in hun “koude” bedje liggen of lekker warm tegen je aan.

groetjes, lennie

Hoi Knoddie,

Niet tussen jullie in leggen dan raakt hij er aan gewend.
Wat bij ons goed helpt is: speen indoen, poosje over
de buik wrijven (ga dan op mijn knieen naast Annes bedje zitten),
aai over de bol en kusje geven. Niks zeggen tegen je kindje.
Dan weglopen en weer op bed gaan.
Helpt dit niet weer terug gaan en wachten tot hij de speen inhoud.
Licht op de overloop aanlaten en deur klein stukje open laten zodat je
kan zien of Tibo de speen inhoud.

Overdag gewoon op bed doen.
Wachten tot hij moe wordt (gapen/oogjes wrijven/ jengelen) en dan
naar boven.
Doe maar een speen in dan slapen ze sneller.
Op die leeftijd zijn ze vaak 75 min./1 uur op.
Als je hem te lang ophoud raakt ie over de slaap heen en zal niet
meer in zijn bedje willen.
Tibo moet ook leren dat er ook geslapen moet worden en bij wakker
zijn mag hij weer drinken en in de box.
Als je elke dag het zelfde schema aanhoud dan weet Tibo precies wat
er gaat gebeuren.
Dus: bij wakker worden borst geven, even knuffelen, spelen in de box,
en bij moeheid gelijk op bed.
Dit zo de hele dag door!

Laat je nog wat horen!

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 25 week

ow ik heb ook dezelfde probleem met mijn dochter van bijna 3 maanden ze slaapt ook bij ons in bed… we hebben echt van alles geprobeerd we hebben haar zelfs een paar uur laten huilen maar niks helpt :S

ik ben de mama van elanaz zij is geboren op 17 oktober 2007

Ik denk dat het misschien handig is om hem wel in zn eigen bedje te leggen, maar dan tegen jullie bed aan. En als dat goed gaat dan zet je zn bedje steeds een stukje verder weg, totdat dat helemaal goed gaat en dan naar zn eigen kamer. Wij hebben Madelief met 12 weken op haar eigen kamer gelegd nadat we en nachtje uit logeren geweest waren…Het werkte meteen prima!
Wat je kan doen als het op zn eigen kamertje niet helemaal goed gaat in een keer, een stoel ernaast zetten en zonder wat te zeggen gewoon ernaast zitten. Dan kan je hem een speentje geven wanneer dat nodig is en als hij slaap weglopen.
Madelief was ook een meisje die vanaf de geboorte alles mooi, leuk en interessant vond. Maar juist dot soort kinderen moet op tijd in bed gelegd worden, zodat alles wat interessant is weggehaald wordt en ze tot rust kunnen komen. Wat bij ons goed werkt is voor het slapen haar eerst zelf te laten keuvelen in de box, want dan komt ze tot rust. Niet ernaast zitten en niet mee bemoeien. Dan bij de erste tekenen van verveling of moeheid wakker naar bed en slapen.
Hierboven las ik nog dat laten huilen niet hielp… bij ons hielp dat in het begin ook niet, maar na 4 dagen wel. Het is echt een kwestie van volhouden.
Wel grappig, want bij zes weken hadden wij precies hetzelfde dilemma… Dat komt omdat de kindjes in die 6 weken een dusdanig slaapterkot hebben opgedaan dat ze te moe zijn om in slaap te komen. Dat moet je ze echt aanleren
Wist je trouwens dat kindjes van 6 weken 20 van de 24 uur horen te slapen, of in ieder geval in een prillelarme omgeving apart moeten liggen om goed te kunnen uitrusten. Ik wist dat niet en schrokk me rot. Madelief sliep overdag namelijk niet of nauwelijk en moet je haar nu eens zien:
Ze slaapt van 9 tot 11, van 12.30 tot 14.30, van 16.00 tot 18.00, van 19.30 tot 21.30 en dan van 22.00 tot 7.30 uur… Zij slaapt dus ook ongeveer 17 uur op een dag. En dat is niet altijd slapen hoor, soms hoor ik haar en dan kijk ik om een hoekje en dan ligt ze heerlijk met haar handjes te rommelen en met haar tutteltje, meestal valst ze na een paar minuutjes weer in slaap.
Het ritme aanleren gaat uitstekend met een bakerzak. Die hebben wij tot 4 maanden gebruikt.
Misschien kun je het boeke Regelmaat en Inbakeren kopen, dan herken je jezelf zo in het eerste hoofdstuk dat je niet meer op kan houden met lezen…
Succes!
Laat je even weten hoe het gaat!?

quote:
Overdag gewoon op bed doen. Wachten tot hij moe wordt (gapen/oogjes wrijven/ jengelen) en dan naar boven. Doe maar een speen in dan slapen ze sneller. Op die leeftijd zijn ze vaak 75 min./1 uur op.
hij is al veel langer op hoor overdag wil hijbijna niet meer slapen! en als hij dan in slaap valt mag hij geen speld horen vallen of hij is weer wakker misschien een rare vraag maar wat is dat juist inbakkeren? want hier heb ik daar nog nooit iets over gehoord en dat hij precies continu honger heeft is dat normaal?

Wij hebben Anna tot een week of zes bij ons in bed gehad omdat ze niet meer wilde slapen in de wandelwagenbak. Met zes weken hebben we haar in haar eigen bedje gelegd en haar een tijdje laten huilen. Na een kwartiertje even kijken, aai over de bol en weer weg. Na nog een kwartiertje werd het aardig minder en even later sliep ze voor het eerst in haar eigen bedje!

Misschien kun je het ook een keer zo proberen. Inbakeren kan ook, maar daar heb ikzelf geen ervaringen mee. Ik hoop dat je kleintje snel lekker slaapt in het eigen bedje. Dat geeft voor jullie ook meer rust!

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

Gewijzigd door - Judith en Anna op 14 Jan 2008 21:08:18

he nikky

misschien toch eens in de wagen laten slapen en gewoon om hem heen rommelen, hier slaapt lex het beste overdag met lawaai om hem heen, als ik hem stil in zijn bedje legde op de leeftijd krijste hij moord en brand, als ik hem in de wagen legde met zijn zus en broer en hun lawaai om hem heen, stofzuigen etc sliep ie als een roos en konden bij wijze van spreken zelfs een bal op de wagen gooien en hij werd nog niet wakker

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

Hier werkt stofzuigen zelfs nog met zes maanden! Als Anna erg onrustig is en in haar bedje huilt, stofzuig ik gewoon de hele bovenverdieping en ga beneden verder met stofzuigen. Is ze in een mum van tijd in slaap!

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

dank jullie wel voor al jullie tips ben volop alles aan het proberen en sommige dingen helpen wel! ik heb hem vandaag gewoon al wenend in zijn bedje gelegt en dicht tegen hem een tshirt van mij gelegd en hij is direct in slaap gevallen!
hopelijk helpt dit trukje nog eventjesç

dan heb ik nog een vraag
ik zou graag willen overstappen naar flessenvoeding
gaat hij willen drinken uit een fles?
hoe hebben jullie dit doorstaan?