dat ligt er helemaal aan wat de orzaak is van het huilen/krijzen. Soms zit er een lichamelijke oorzaak achter, bv oorontsteking. Kindjes kunnen dan hele nachten wakker zijn en huilen/kruizen vanwege de pijn. Tandjes (en vooral kiesjes) krijgen kan ook een oorzak zijn (en grappig genoeg doen de oortjes ook vaak mee wanneer de kiezen er aan komen).
Slaapt ze de hele nacht dan niet meer, of is het twee keer achter elkaar en daarna slaapt ze verder?
Daaraan kun je namelijk ook al een boel herleiden.
Ze zit volgens mij ook in een sprong, wat niet automatisch de oorzaak hoeft te zijn hoor. Het kan echter dit gedrag wel verklaren.
Mijn advies is dus om eerst al het lichamelijke uit te sluiten. Dus even naar de dokter gaan en alles controleren. Mocht daar niks uit komen (wat ik voor je kleintje natuurlijk hoop) dan is het haar eigen willetje wat doorbreekt, en ze vind het leuker bij jou, dan alleen in bed. Ze zal er dan alles aan doen om dit voor elkaar te krijgen, en dan moet je idd wel doorpakken, en nadat je haar in bed hebt gelegd, niet meer terug gaan, ook niet na 10 minuten huilen ofzo, gewoon laten gaan. KLinkt heel hard, maar elke keer als je er naar toe gaat, krjgt zij weer bevestiging van, zie je nou, mama komt toch wel!! En als er lichamelijks niks aan de hand is, is het wijzer om haar te laten huilen. Het duurt een dag of 3 en dan zal ze het niet meer doen. Maar nogmaals, eerst het lichamelijk uit laten sluiten!
liefs woezel