Slaapkoppie

hoi hoi.

ik heb een vraag. mijn dochtertje doutzen is nu 11 weken oud. ze is 4,5 week te vroeg geboren. ik vind dat ze behoorlijk veel slaapt. vanaf het moment dat ze de fles krijgt totdat ze weer naar bed gaat zijn we een uur a anderhalf uur verder. mijn vraag is of dit normaal is. omdat je weer van anderen uit de omgeving hoort dat hun kinderen niet zo veel slapen. gelukkig ben ik dan weer iemand die daar lekker onzeker van kan worden.
de ene persoon zegt ook dat je de weken die ze te vroeg geboren is er weer af met trekken, dus nu van 7 weken uit gaan, en de ander zegt dat dat helemaal niet hoeft.
leuk al die goed bedoelde adviezen.

Het verschilt per kindje
Robin deed hazenslaapjes en Justin kreeg de fles en een schone luier en die kon zo weer naar bed toe
Als ze straks wat ouder is zal ze wel iets meer wakker zijn denk ik
Niet druk om maken
Als ze lekker kunnen slapen groeien ze goed zeggen ze

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

hey hey

het verschilt idd per kindje. Julia was ook wel een slaapkop maar milan nog meer. Milan is denk ik op dit moment (nu 5 mnd) ongeveer 4 a max 5 uur per dag wakker.

Ik denk dan maar als hij wakker is is hij helder, hij ontwikkeld zich verder goed, hij eet goed enz enz dus lekker laten gaan.

groetjes titsia

Geen zorgen over maken. Elk kind is anders. Onze oudste was een wakkere baby en onze jongste was een slapekop. Gewoon die kleine meid lekker zelf aan laten geven wat ze het fijnst vindt. Niks forceren of niet wakker proberen te houden.

Groetekes, Sje

quote:
Geen zorgen over maken. Elk kind is anders. Onze oudste was een wakkere baby en onze jongste was een slapekop. Gewoon die kleine meid lekker zelf aan laten geven wat ze het fijnst vindt. Niks forceren of niet wakker proberen te houden.

Groetekes, Sje

ik ben blij te lezen dat het dus iid veel verschilt bij baby’s en ik wil ook idd niets forceren. zo snel ze wakker is dan wil ze ook de fles, als ze de fles gehad heeft dan is ze tevreden. dan kan ik haar een tijdje in de wipper zetten of in de box leggen. op schoot vind ze natuurlijk ook fijn. na een tijdje begint ze dan te huilen en kan ik haar ook niet stil krijgen en leg haar dan weer in bed en slaapt ze ook verder. ik neem ook aan dat dit dan het beste is wat ik kan doen.

groetjes wendy

mama van Doutzen

ik denk dat ik nog niet helemaal in de gaten heb hoe dit werkt.
ik ben in igg blij te weten dat het idd per baby verschilt.
doutzen wordt wakker en wil dan ook direct de fles ( ze huilt dan ) en als ze de fles dan heeft gehad is ze weer tevreden.
dan gaat ze of even in haar wipper of de box, en op schoot vind ze het natuurlijk ook heerlijk.
dan begint ze op een gegeven mment ook weer te huilen en krijg ik haar ook niet weer tevreden. dan breng ik haar weer naar haar bedje en slaapt ze ook weer heerlijk. voor mijn gevoel doe ik z het juiste.

groetjes wendy

mama van Doutzen

ja hoor je doet het prima!
jengelen huilen zijn ook tekenen van vermoeidheid. en baby’s zijn nog niet lang wakker.
Teminste toen lieke zo oud was sliep ook erg veel.
eten, slapen soms niet eens tijd voor de box.
Het eten was voor haar ook erg vermoeiend.
Gewoon fles geven dan even in box en als ze gaat jengele/huilen lekker naar bed doen!
Ze heeft het gewoon nodig!

groetjes GYtha