Slaapkoppie rust/regelmaat

Mijn dochter Aenea is nu vier weken en een paar dagen oud.
Behalve 's nachts moet ik haar om de vier uur wekken om te voeden. Ze is dan eventjes goed wakker om vervolgens weer aan de borst in slaap te vallen.
Moet ik haar na of tijdens de voeding haar dan wakker maken om te spelen of op bed te leggen?
Ik weet dat ik haar wakker op bed moet leggen, maar dat is ze niet altijd. En als ik haar wel wakker op bed leg huilt ze. Vervolgens troosten mijn vriend en ik haar tot ze weer slaapt. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze de juiste “rust en regelmaat” krijgt die ze nodig heeft?

Groetjes
AfrA

volgens mij mag je ze nu gewoon slapend wegleggen hoor. Als ze wat ouder zijn gaat dat meer spelen.

Groetjes,

Michèle

Ik weet niet of het voor later geldt, maar ook hier meestal bij de borst in slaap gevallen. Als ze zo klein zijn gebeurd dat gewoon. Als we wat ouder en meer/duidelijker wakker kunnen zijn, zou ik het wel gaan doen, ook al huilt ze eerst.
We hebben dit vanaf heel jong, weet niet precies meer wanneer, maar denk ongeveer een maandje of 2 gedaan en we hebben een superslaper. In begin was het ook altijd wel flink boos worden/huilen als hij in bedje werd gelegd, maar dit werd al snel minder. In begin gingen we om de 5-10 minuutjes even kijken als hij huilde. Als we dachten dat hij last had van een boertje hielden we hebben even rechtop, hij werd dan gelijk weer in bedje gelegd. Uit de kamer gaan hebben we ook nooit gedaan.
Voor ons en Twan heeft dit super geholpen. Hij ligt nu soms nog een half uurtje max. wakker voor hij in slaap valt, maar huilen doet hij bijna niet meer.

Groetjes

Lilypie 6 - 18 Ticker

wij begonnen ook pas met een maand of 2 a 3 met het wakker op bed leggen om ze zelf in slaap te laten vallen, dan hebben ze beginnen ze dit ook al meer door te krijgen. dus mocht ze nu in slaap vallen gewoon lekker op bedje leggen en laten slapen. Succes.

liefs,
Rinske

[img]http://b1.lilypie.com/SThIp2.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />

hoi hoi
mijn dochtertje tara is nu 5 weekjes, maar hier lukt t ook niet altijd wakker op bed leggen. als ze in slaap valt aan de borst lekker slapend wegleggen. ze zijn nog zo klein, ze hebben die geborgenheid nog hard nodig.
zat hier ook mijn best te doen, om ze wakker op bed te leggen, maar ze huilt altijd. ik troost haar nu ook en leg haar dan weer terug. laat haar wel soms even tien minuten huilen. spelen doet ze wel als ze daar aan toe is. vaak valt ze ook in slaap tijdens de fles, dan gaat ze gewoon terug haar bedje in.

groetjes jolanda

Ik zou me daar ook maar geen zorgen over maken. Ons meiske van zes weken slaapt ook het best als ze slapend naar bed gaat. Als ik haar wakker wegleg dan blijft ze onrustig en met haar handjes maaien. Ik ga ervan uit dat ze straks vanzelf leren om zelf in slaap te komen, tenminste met onze oudste dochter van 2,5 is dit ook zo gegaan.

Grt, Sabine

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker