Slaapkop

hoi allemaal,

Damian gaat meestal tussen 19.00 en 20.00 naar bed tot de volgende ochtend 08.00 / 09.00 uur. prima tijd hoor maar de laatste dagen slaapt hij tot 12.00 / 13.00 in de middag en moet ik hem zelfs wakker maken.Hij slaaptdus aan 1 stuk door en dit al 3 dagen zo. ben eerst een paar keer wezen kijken of alles wel goed was maar hij sliep als een roos.
Is dit wel normaal ??

Groetjes Deborah

van 19.00 uur tot 12.00 uur?? wow … nou ik zou hem wel wakker maken hoor … Mijn zoontje slaapt smorgens ook gerust langer maar ik maak hem altijd rond zelfde tijd wakker… 8 uur!

hoi,

ja dat lijkt mij ook een goed plan…maar niet dat hij in een sprongetje ofzo zit en dat hij zijn slaap nodig heeft…
Heb hem vandaag om 09.30 wakker gemaakt…

Wees er blij mee.
Hylke komt al ruim een week tussen 3:00 en 5:00
Om vervolgens niet echt meer te slapen.
Hij gaat er op ongeveer 19:30 in.

M.

Gewijzigd door - MarselenDiana op 06 Jan 2009 21:04:49

ik vind het ook niet erg maar vind het wel een groot verschil met 8/9 uur

Toen Ruben rond deze leeftijd zat ging hij rond 18:30/19:00 op bed
en dan kwam hij de volgende morgen tussen 9:30 en 10:30 en vaak moest ik hem dan ook nog wakker maken
het was een echte slaapkop dus.

Nu 2 jaar verder is het nog altijd een redelijke slaapkop van 19:00 tm 9:00
heerlijk

Groetjes Marianne mama van Ruben

Gewijzigd door - MJ op 06 Jan 2009 21:24:07

ik vind het erg lekker dat hij wat langer slaapt hoor,maar maak hem nu wel wakker want tot 13.00 is wel heeeeeel erg lang

oh zeker wel… er zijn genoeg moeders jaloers op je! maar net wat je zegt … ik zou hem toch echt eerder als 13 uur wakker maken… (hij zou nog doorligplekken krijgen )…

haha inderdaad

Anna kan ook heerlijk slapen. Gaat er rond 18:30 al in en komt de volgende ochtend rond een uur of 8 uit bed.

's Middag heeft ze nog een slaapje en die wisselt nogal. Gisteren op het kdv had ze wel van 13:15 tot 15:45 geslapen!!! En dan moesten ze haar nog wakker maken. Zelf denk ik dat het komt omdat ze een beetje ziekjes is geweest. Veel verkouden en veel hoesten. Misschien is dat bij jullie ook zo en heeft hij het gewoon nodig.

Maar tot 13:00 uur slapen lijkt mij ook een beetje teveel van het goede! Misschien helpt het als je hem er eerder uithaalt (zijn normale tijd) en dan 's middags even lekker door laat slapen.

Hu ? Ik heb dat nog nooit meegemaakt met mijn kinderen.
Bij ons komen de kinderen altijd om 6 a 7 uur s’morgens,
ook als ze eens een keer wat later naar bed zijn gegaan
houden ze deze tijd aan. Ik heb mijn eigen wekkertjes dus

Deborah, slaapt Damian dan s’middags ook nog een keer of heb je het middagslaapje er al uitgelaten ?

Amy is anderhalf en slaapt van 7 tot 7 en S’middags van 1 tot drie.

Ik heb ook nog nooit zoiets gehoord of meegemaakt. Ben aan de ene kant jaloers, zou het ook wel lekker vinden een keertje…hihi. Maar toch denk ik niet dat het normaal is dat een kindje zolang slaapt. Op deze leeftijd slapen ze tussen de 10 en 12 uur s nachts en dan nog 1 of 2 tukjes overdag.
Kijk, als de kleine ziek is, of zoiets kan ik het me voorstellen, maar in een normale/gezonde situatie lijkt het me erg vreemd dat een kind van 19 uur tot 12 uur de volgende dag slaapt! Dat is 17 uur!!!
Jack slaapt van 20 uur tot ca 7:30 en dan in de middag nog ca 2 uurtjes. Das dan wel weinig in vergelijk met jouw kindje!

Groetjes van Christa

ons meisje slaapt van 20.00-8.30 en meestal maak ik ze dan wakker om 8.30uur.
In de middag slaapt ze nog van 13.00 tot 14.30.
Ik heb lieke altijd wakker gemaakt. Soms is ze wakker en roept ze niet die blijft gewoon nog heerlijk liggen tutteren.

Deborah: slaapt damian sniddag’s ook nog?

groetjes GYtha

hoi,
vandaag was damian om 11.00 wakker en nu ligt hij net op bed en slaapt dan ongeveer een uurtje… en gaat dan rond 20.00 naar bed.
Nu zie ik wel dat er 4 tanden aan het doorkomen zijn dus misschien dat het daardoor komt…

Vier tandjes! Dat kan hem aardig dwars zitten! Het is wel een van de bijwerkingen van het doorkomen van tandjes, veel of uist minder slapen kan allebei. Even goed in de gaten houden!

hoi,

ik hou hem goed in de gaten en als het me te lang duurt bel ik gewoon de dokter even…

Groetjes Deborah

Mijn zoontje is iets ouder en is vanaf het begin af aan ook een echte slaapkop geweest. s Avonds gaat hij doordeweeks rond 20.00 naar bed en slaapt dan tot een uurtje of 09.00. Behalve op de dagen dat ik moet werken en dat krijg ik hem met moeite om 07.00 wakker…(vind ik altijd zo zielig om hem wakker te moeten maken!). In het weekend wil het 's avonds wel eens wat later worden, dan gaat hij rond een uurtje of 21.00 naar bed. En slaapt dan tot 09.30/10.00. Er zitten wel eens uitschieters bij tot 11.00! Maar 13.00 vind ik een beetje te veel van het goede hoor. 's Middags slaapt die van mij rond de 2 uurtjes en soms kan het ook wel 3 uur zijn… Ook een echte slaapkop dus!

nou Damian heeft zijn oude ritme weer terug…zijn tandjes zijn er zo goed als doorheen en hij wordt alweer 3 dagen rond 9 uur wakker…
Hij slaapt dan nog wel een x van 11.00 tot 13.00
Bedankt allemaal voor het meedenken

Fijn…! Enne … beter zo dan dat ze heel de dag huilen/jengelen bij tandjes!

helemaal mee eens