Slaapkamers pimpen low budget

Graag wil ik de slaapkamertjes van onze 2 jongens (1,5 & bijna 3) op pimpen. In beide staat een wit bed & witte kast. Muren zijn wit & vloer is donker grijs.
Nu wil ik ze niet een beetje stoer maken maar vooral dmv creatieve zelf gemaakte dingen. Ik kijk zo nu en dan op sites maar ben nog niet echt leuke dingen tegengekomen.
De kamertje zijn niet heel groot en hierdoor wil het ook weer niet helemaal vol propen. Het gaat dan denk ook alleen om dingen voor aan de muur dacht ik?
Een heel groot budget heb ik niet maar denk dat dit ook niet altijd nodig is.

Heeft iemand tips, suggesties? Of misschien links van leuke sites waar ik ideeetjes kan opdoen? Alvast bedankt.

Ik heb vrijwel alles zelf gemaakt voor de kamertjes.
Naamslingers op canvas, canvasbordern met stof en vilt gemaakt, lampenkappen, muziekdoosjes, kapstokjes etc…

Dat is helemaal niet moeilijk. Bij Ikea hebben ze van die leuke ronde matjes, die zijn ook wel leuk. Misschien een leuke speelgoedkist/dekenkist via MP op de kop tikken. Mooi verven en een naamsticker er op.

Als je 1 kale muur hebt kan je daar met behulp van een projector een thema op de muur schilderen.
Waar hou je van wat voor een dekbedden hebben ze wat voor een thema spreken de jongens van je aan.

Groetjes,

Schilderijtjes op canvas, naamletters in leuke kleuren of met stickers, leuke fotolijstjes aan de muur, speelgoedkist (kopen of zelf beschilderen). Bij Hema, Xenos, Action heb je leuke en goedkope knutselspullen.

Bedankt voor de tips!!
coramora erg leuk idee maar zo creatief ben ik nou ook weer niet . Iet van canvas en of muursticker vind ik erg leuk. En goed idee om eens lang de xenos/action te gaan.
Ik ga van 't weekend gelijk eens kijken!

Misschien heb je een broer/zus/vriend/vriendin/familielid/buurman/buurvrouw die wel erg creatief is? Wellicht zou hij/zij kunnen helpen als jij de spullen koopt? Het is zomaar een idee hoor!

Thnx ook een goeie ik ga eens polsen!
Heb van 't weekend iets creatiefs DIY (Do It Yourself) bedacht. Ik ga een memobord maken van stof met lint & knopen. Bij de ikea leuke vrolijke stof gezien en ga een prikbord hiermee bekleden.
Daar kunnen we leuke kaarten, tekeningen etc. erop prikken/hangen.
De naam muurtickers ga ik nog ff regelen. Vind ik wel erg leuk!

Supr leuk dat memobord!!! Dat wil ik ook nog eens gaan doen
Als ik er tijd voor heb… en een plek om het op te hangen, haha.

Liefs, Anne

Op deze site staat een handleiding hoe je een memobord maakt.
http://hiphandwerk.nl/index.php?id=14&no_cache=1

Er staan trouwens nog veel meer leuke tips op deze site.

Gewijzigd door - Lencios op 11 Nov 2012 13:54:32

Oh da’s een superleuke site zeg. Ik ben nogal van het zelf maken van dingen dus ik heb de site opgeslagen bij mijn favorieten.

Groetekes, Sje