Slaapjesknoop

Even een uitgekauwd vraagje, maar ook ik zit in de knoop met de slaapjes van mijn dwerg ( 6 mnd) en ik kom er maar niet uit.

zijn schema is als volgt:

7.30 fles
10.30 fruit
na het fruit slapen tot ongeveer 12.30
12.30 fles
14.00 slapen tot 15.00 a 15.30
15.30 sap en koekje
en dan?..
dan om 17.00 eten (groenten)
Dat haalt hij nog wel, maar rond 18.00 issie dan echt super moe!

Ik geef nu de papfles s avonds om 22.30 nog , maar ik wil er vanaf, en i.p.v. toewerken naar de papfles om 19.00
Dat lukt dus niet, als hij om 18.00 moe is en ik leg m op bed dan gaat ie de nacht in, als ik m dan wakker maak drinkt hij gewoon niet, laat ik hem liggen, komt hij s nachts nog een keer of gewoon om 22.30 a 23.00.
Tussen het koekje/ sap en avondeten op bed leggen is ook geen optie omdat hij dan amper wakker is van het voorgaande slaapje.
Zijn ochtend slaapje vervroegen werkt niet omdat hij om 7.00 s morgens wakker is en hij simpelweg niet eerder dan 10.30 moe is.
Hoe kan ik het schema zo verschuiven dat hij met gemak het avondeten en de fles van 19.00 haalt?

Gewijzigd door - henriekah op 22 Jan 2010 16:25:09

Gewijzigd door - henriekah op 22 Jan 2010 16:27:16

Hoi Henriekah,

Je geeft nog geen brood?

Je zoontje red het nog niet om tot half 12 op te blijven?
Je kunt hem dan om 11 uur een boterham geven en dan op bed leggen.
Dan slaapt hij misschien wat langer en dan kun je hem om 17.00 warm eten geven en om 18.00 in badje doen.
Na het badje boven op zijn kamertje nog een bakje kwark met roosvisee en wat fruit erdoor heen en daarna lekker de nacht in laten gaan.
Niet meer wakker maken voor de papfles van 22.30.
Je zegt zelf al dat hij die niet meer wil, dus stop daar mee, lekker laten slapen.

Als je kindje s avonds of s nachts nog even wakker wordt moet je niks meer geven.
Laat even je gezicht zien, aai over de bol, kusje en stilletjes weer weggaan.
Hij heeft geen speen die je in kunt doen?
Je zoontje wordt niet wakker van honger denk ik. Heeft misschien even gedroomd of wilde even kijken of jullie er nog zijn.
Heb ik je zo een beetje op weg geholpen?

Groetjes Lisan.

HOi Lisan dank je voor je reactie meid
T probleem is dat hij die papfles om 19.00 niet wil als ik hem dan wakker maak na een late middag slaap,als ik m om 4 uur op bed leg dan gaat hij de nacht namelijk al in, dus ik wil dat hij vroeger in de middag slaapt en dan tot een uur of 4, zodat hij het makkelijker red tot 19.00, maar dat gaat niet omdat hij dan vaak net wakker is van zijn eerste slaapje…
Om 22.30 drinkt ie m juist wel als n tierelier hoor en daarvoor maak k m niet wakker, hij wordt altijd zelf rond 22.00 wakker.

Vanaaf is het wel gelukt om m tot 19.00u op te houden voor het eerst!
Omdat hij kennelijk heel moe was en tot laat in de middag heeft geslapen.
Doet ie anders echt nooit, zou je net zien…nu ik deze vraag heb neergeplant.
K had m idd even bij papa onder de douche gedaan, toen kreeg hij daar nog even een energieboost van. K heb m om 18.45 een papfles gegeven en nu maar kijken wat hij doet.
Ik ga er van uit dat hij vanaaf rond 22.00 wakker wordt omdat nou eenmaal in zijn systeem zit dat hij dan wakker wordt voor de fles.
Zal k m dan maar gewoon laten huilen?

Als je zoontje om 22.00 wakker wordt zou ik hem even laten huilen misschien valt ie weer in slaap. Anders kun je ook een beetje water geven in een flesje. Niet ijskoud, beetje lauw. Dan kan hij toch wat drinken en heeft ie snel genoeg door dat ie geen voeding meer krijgt.

Succes en wie weet…misschien slaapt ie wel de hele nacht door.

Lilypie First Birthday tickers

Hier een meisje van 6 mnd.
Schema:
7.00 fles melk
8.30-10.30 slapen
10.30 fruit, 11.00 fles melk
12.30-14.30 slapen
15.00 fles melk
16.30-18.00 slapen
18.00 groente
19.30 fles met pap
daarna naar bed
Brood krijgt ze nog niet, want dat geef ik pas vanaf ongeveer 7 mnd., maar anders zou ik dat om 14.30 geven.

Ik vind dat jouw kindje best lang op is overdag en kort slaapt. Vaak slapen kindjes van 6 mnd nog drie keer overdag en zijn ongeveer max. twee uur wakker tussen de slaapjes in. Bij onze oudste was dat zo en de jongste heeft het ook echt nodig. Langzaam wordt de wakker tijd langer, schuiven het eerste en tweede slaapje een beetje op, het laatste slaapje wordt steeds korter en vervalt rond 9 maanden. De late fles is er bij onze eerste pas afgegaan toen ze 1 was… geen idee waarom, maar ze dronk hem altijd gretig op. Bij de jongste was ie er met 5 mnd al af. Daarin verschillen kindjes denk ik enorm.

Hopelijk heb je wat aan mn schema.

Succes hoor!

[img]http://newtickers.bump-and-beyond.com/10/1056/105642.png">

Hoi Henriekah,

Zat even te kijken naar het schema van je zoontje. Wat betreft de slaapjes, mijn zoontje zat toen ook nog maar op twee slaapjes voor drie zou ik een rubberen hamer nodig gehad hebben denk ik.
Rens kreeg toen ook z’n eten m 17.00 en daarna ging hij nog even spelen/bad en om 18.00 lag hij ook meestal op bed. viel niet te rekken. Je zou kunnen proberen om hem een toetje te geven ipv de late fles. Kreeg Rens ook al met 6 maand(let wel op of hij niet gevoelig is voor allergien want dan mag dat pas later) en dan sliep hij tot 7.30/8 uur de volgende ochtend. Voordat Rens een toetje kreeg maakte ik hem wakker voor een voeding. Misschien dat je de lae fles steed een beetje kunt vervroegen en dan later kan vervangen voor een toeje. Is wel lekker als je van die late fles af bent, kun je enminste eens op tijd naar bed vind ik. D fles die jij om 19.00 uur wilt gaan geven gaf ik trouwens om 20.00 dan dronk hij hem beter. overigens Rens is nu 13 maanden en die haalt nu nog steeds geen 19.00 uur echt een slaapkoppie.

groetjes Ramona

@ Ramona,

Goh lekker zo n slaapkopje!
Hier gaan ze ook vroeg slapen, de jongste om 18.00 uur en de oudste 18.30/19.00, maar vanmorgen gewoon om half 7 wakker.
Rekken wil dan niet want ze zijn gewoon uitgeslapen.
Doordeweeks vaak 6 uur wakker.
Dan zou je zeggen zo n dag is lang geweest en s morgens wordt er langer geslapen.
Gaat bij ons niet op!

Groetjes Lisan.

Mensen bedankt voor de tips.
T gekke is, dat hij sinds ik het bericht plaatste het opeens wel haalt tot 19.00 omdat hij smiddags eindelijk eens wat langer slaapt en dus tegen 5 uur niet zo kapot is. EN ook nog doorslapen tot s morgens 7 uur en dan niet eens huilen om n fles.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit!!!

Hoi,

Onze dochter is nu 6mnd en 5 dgn haar ritme is:

-07.30 fles 210 + 7 sch ( helft pap / helft fles) (pap is voor het oefenen, gaat ook niet op)
-10.00 fruithapje
-12.30 stukje boterham(vind ze nog maar niets) + fles 210 + 7 sch
-16.00 roosvice (klein beetje, geen hele fles ofzo, ietsvan 80cc-100 cc, net zo veel ze zelf eigenlijk wil)
-17.30 groentehapje
-19.30/20.00 fles 150 + 5 sch
-20.30/20.45 naar bed (goede doorslaper gelukkig)

Gedurende de dag kijken we naar haar als we merken dat ze moe is gaat ze naar bed. Veelal zijn dit slaapjes van een half uur ongeveer, 3 à 4 x p dag. Maar het kan ook gebeuren na de fles van de lunch dat ze daarna gaat slapen wel 2uur achter elkaar ! Wij hebben dan zoiets van, slapen = groeien.
Wat we wel doen, 's ochtends gebeurt het wel eens dat ze na de fles wat speelt en dan gaat slapen, wij maken haar dan wel wakker voor haar fruithapje, dit doen we vooral omdat wij het belangrijk vinden dat ze een goed ritme heeft. En op een gegeven moment dat ook door gaat hebben. Zo ook 's middags met de roosvice.

Groetjes Léon

Léon
Vader van Marèl ( 22-07-2009)