Sinds ze jarig is geweest, slaapt Eva veel minder dan voor die tijd. Normaal ging ze naar bed van 09.00-10.30 uur en van 13.00-14.30 uur en dat had ze ook echt nodig. Om 08.45 uur zat ze altijd al echt door haar ogen te wrijven van de slaap. Ze sliep soms wel 2x2 uur op een dag. En nu is dat opeens voorbij.
Ik weet dat ze minder gaan slapen, maar ze slaapt nu 's ochtends opeens nog maar een half uur ofzo en 's middags soms helemaal niet, of hooguit een uur. Ze wil spelen en alles ontdekken, maar ja, dan is ze rond 17.00 uur echt moe en dreint ze wat. Vandaag was het op het kdv hetzelfde liedje. Niet willen slapen en na een half uur weer eruit willen. Ik heb het idee dat ze 's ochtends dat halve uur ook meer ligt te spelen dan dat ze slaapt.
Hoe krijg ik haar weer een beetje in een slaapritme? Ze hoeft van mij niet meer 2x te slapen als ze dat niet wil, maar 1x een uur of 2 lijkt me toch wel fijn. Ook voor haar. Hoe laat zal ik haar dan naar bed brengen? Mijn neefje en nichtje sliepen steevast van 11.30-13.30 uur en dat hebben ze lang gedaan. Maar dan zit ik weer met brood geven! Wanneer slapen jullie kindjes? En zou dit een fase zijn en zal ze weer beter/langer gaan slapen?
Groetjes Rainbow, trotse mama