Hoi Marleentje,
om even je vraag te beantwoorden…
Quentin is bijna 4 en gaat meestal rond 7uur naar bed en is 's morgens meestal rond 8uur/half 9 weer wakker.
overdags slaapt Quentin niet meer, al een jaar niet meer eigenlijk. heel energiek kind… ![]()
Uiteraard heb ik met Quentin wel eens slaapproblemen gehad… als baby zijnde was het eigenlijk de perfecte slaper, sliep heel snel al door en sliep smiddags ook prima.
tot hij 1 a anderhalf jaar werd, toen ging hij loos. hij ging dan 's avonds om een uur of 8 naar bed, en kon er dan de klok op gelijk zetten dat hij rond 1uur 's nachts kwam… en dan niet gewoon rustig wakker worden, maar krijsen, schreeuwen en huilen…
meestal maakte ik dan voor hem een flesje en probeerde hem dan weer terug in bed te leggen, soms ging dit goed, maar nog vaker was dit een ramp, dan legde ik hem neer en begon hij accuut weer te krijsen… gek werd ik er af en toe van. het was zelfs zo, en dit is eigenlijk wel een leuk verhaaltje tussendoor:
Mijn zusje sliep toen bij mij en die heeft op 1 of andere manier iets rustigs over zich. dus die had Quentin toen van me over genomen 's nachts omdat ik inmiddels hopeloos geworden was. uiteindelijk zat zij boven met Quentin op bed en het wonder bleek dat Quentin in slaap gevallen was, maar het probleem was dat Quentin in slaap was gevallen bij haar op schoot. dus mijn zusje smste mij vanaf boven met de tekst: “hij slaapt op mn schoot… wat nu?” waarop ik terug smste: “vooral niet bewegen en lekker blijven zitten hahaha”
Maargoed dit om maar even aan te geven hoe hij kon zijn met slapen… dit is uiteindelijk weer overgegaan na een paar maandjes. en sindsdien slaapt hij 's nachts zonder problemen door. af en toe word hij wel eens wakker van een nachtmerrie (denk ik dan), dan stel ik hem op zn gemak, geef hem wat drinken en dan slaapt hij weer lekker verder.
Groetjes,
Joyce
There’s no other love, like a mothers love for her child
Gewijzigd door - JoyceQuentin op 17 Jan 2012 16:58:23