Slaapdrama's

@Linette, Het is toch wat die niet slapende kids! En idd de mama’s die met steeds grotere wallen op het werk verschijnen!!

Pff, ik snap niet hoe Jasper het volhoudt.
Gisterochtend dus vanaf half 5 s’ochtends wakker, en niet weer gaan slapen! Vervolgens ging ie naar oma (ik moest werken) dus ik dacht dan zal ie daar wel een beetje bijslapen, maar nee hoor, over de hele dag 1 uurtje…

Dus van half 5 s’ochtens tot half 8 s’avond maar 1 uur geslapen, niet normaal toch? En toch nog hartstikke vrolijk, ik snap er niets meer van.
Half 8 naar bed, 9 uur huilen en na 10 min weer stil, 12 uur huilen krijsen huilen krijsen… even afgewacht, gekeken, niets aan de hand, laten liggen, gezegd dat alle kindjes nog slapen en jasper dat ook weer moet doen (orgineel he Mriek? haha) en weer weg gegaan. Brullen, krijsen, brullen…zucht. En ruim een uur later was het weer stil. En vanmorgen half 7 was ie er weer. Meestal wordt ie s’ochtends vrolijk brabbelend wakker, maar nu was het ook huilen. Dus hij heeft geloof ik zelf ook wel last van z’n eigen onrust.

Vreemde fase is dit hoor…hoop maar dat ie snel weer over is. En niet alleen voor mezelf, maar zeker voor dat kleine mannetje want volgens mij zit ie zichzelf behoorlijk in de weg! Dit kan toch zo ook niet heel veel langer door gaan, hij krijgt echt te weinig slaap. Volgende week moeten we naar het CB, zal het daar ook maar eens voorleggen. En anders in september bij de kinderarts maar ik hoop toch niet dat het zo lang duurt.

Groetjes Carolien

Lilypie Premature Baby tickers

Onvoorstelbaar ja, 1 uurtje slaap op een hele dag. Ik herken die onrustige slaapfase dus wel hoor. Wij hadden er afgelopen maart dus last van. Erik heeft ruim 2 weken onrustig en slecht geslapen, net zoals Jasper nu. Wij wisten ook niet wat er scheelde en ik werd zo labiel van het slaapgebrek. Blegh. Erik is een nachtje uit logeren geweest (daar ging het slapen overigens beter) en een paar nachten later was het onrustige slapen voorbij. Misschien ook nog een idee? Jasper een nachtje uit logeren brengen, als je die mogelijkheid hebt? Ik heb gehoord dat dat wel eens een verandering in het slaapgedrag kan veroorzaken. Kan jij in in ieder geval even bijtanken

Enne … heel origineel

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Kan het ook geen sprong zijn? Of is het daar nu geen tijd voor? Merel sliep overdag ook altijd heel weinig als ze in een sprong zat en wilde 's-avonds ook niet slapen.

Groetjes Natasja

Lilypie Pregnancy tickers

Inderdaad kan het logeren bij een ander een verandering teweeg brengen. Je durft je kind haast niet meer weg te brengen, maar over het algemeen slapen ze bij een ander beter. En zo niet, dan heb jij in ieder geval even een goede nacht (en dan niet piekeren of het wel goed gaat bij het logeeradres, daar heb je niks aan). Wat ik nog bedacht: zou hij het lekker vinden om iets met jouw geur in zijn bed te hebben? Misschien kun je eens proberen als je hem in bed legt, om jouw shirt van die dag bij hem te leggen (lekker vers). Ik herken overigens wel deze drama nachten van Jente toen ze die leeftijd had. kleine troost dus: je bent niet alleen. Sterkte

Das idd een goed idee, toen Jasper na zijn geboorte nog een paar weken in het ziekenhuis lag, sliep ik thuis altijd met een knuffel en die nam ik dan de volgende dag mee voor in z’n couveuse. Geen idee of het toen werkte, maar ik vond het voor mezelf een fijn gevoel. Gek dat ik daar nu nog niet aan gedacht had.
Ga het vanaf morgen meteen uittesten!

Een sprong zou zeker kunnen, hij zit niet helemaal in de weken (60 of 53) maar volgens mij heeft Jasper dat nog nooit zo volgens de schema’s gedaan.

Het is nog steeds onrustig, en op wisselende tijden, maar nu is die kleine mop er ook nog ziek bij geworden. Misschien heeft het allemaal wel met elkaar te maken, en zat het er al aan te komen, of misschien is ie ziek geworden door slaap tekort en daardoor verminderde weerstand. Het maakt het er in elk geval niet makkelijker op, hij is hartstikke benauwd, en afgelopen nacht steeds aan het hoesten, vandaag overdag werd het alleen maar erger. Dus ik kan hem op het moment ook niet laten huilen, want dan krijgt ie helemaal geen lucht meer. Dus we zitten weer met dubbele dosis aan 2 pufjes, in de hoop dat het net zo snel verdwijnt als het is gekomen. Vanavond gaat het redelijk, meldde zich om 9 uur overstuur, na 10 min. begon ie weer zo benauwd te hoesten dat ik hem even bij me genomen heb en meteen zakten z’n oogjes weer dicht, 10 min. met hem heen en weer gelopen en vervolgens weer voorzichtig terug in bed en hij slaap nog steeds.

We laten Jasper wel eens bij vrienden slapen, inderdaad lekker voor ons om even niet te hoeven zorgen en uit te kunnen slapen!!!. Maar dan meestal in het weekeind. Het zijn super lieve vrienden en ik vertrouw ze volledig dus het kost me geen moeite om hem daar heen te brengen en het zelf dan ook even los te laten. Ga het zeker binnenkort weer doen. Maar eerst moet die kleine man even beter worden!

Groetjes Carolien.

Och, zielig. Beterschap!

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Wat sneu dat ie nu ook nog ziek is…bah!

Senne is nu 13 maanden en slaapt de laatste dagen ook veel slechter 's nachts.
Heel vaak huilend wakker worden en 's ochtends ook heel vroeg wakker.
Normaal was ze rond 815 wakker en nu om 6 uur… Goedemorgen!

Ze is dan heel vrolijk en ligt te spelen maar ik haal haar er nog niet uit dan hoor.
Ze ligt er ook pas om 20 uur in…

Ze krijgt nu ook ineens 4 tanden tegelijk en zit middenin een sprong.
Ik hoop dus dat het die fase is.

Hoop voor jullie dat het met Jasper ook een fase is, sterkte!

Groetjes van Sascha en Senne

Nou die kleine man begint weer een beetje op te knappen gelukkig!
Een griepvirusje oid slaat bij hem meteen op z’n longen… Maar de benauwdheid is weer voorbij, hij snottert en piept nog wel wat maar verder weer oke.
Na een paar onrustige nachten had jasper gisteravond alleen moeite met het naar bed gaan, maar na een half uurtje huilen is ie wel in slaap gevallen!! Rond 9 uur nog een kreet, maar verder niet. Ik ben dus niet naar hem toegegaan, alleen toen ik zelf naar bed ging heb ik even om het hoekje gespiekt en lag ie rustig te slapen en dat heeft ie tot half 7 gedaan!!! Super toch.

Dus hoop inderdaad dat het toch gewoon een fase/sprong was, net als bij jullie Sacha, afwachten maar. Ik denk dat ie vanavond wel lekker slaapt want hij heeft vandaag overdag maar 45 min. geslapen, dus hij zal toch inmiddels wel moe moeten zijn!

Groetjes Carolien.

Fijn dat het weer beter met hem gaat! En super joh, dat hij zo kort heeft gehuild. Vanaf nu breken hopelijk betere tijden aan!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Fijn dat Jasper weer opgeknapt is en beter slaapt. Ik hoop dat de sprong bij Jasper over is…

Voor Senne nog niet hoor, ze is echt aan het spoken 's nachts!
Maar ook hier komt er wel een eind aan, weet het zeker (hoop ik )

Groetjes van Sascha en Senne

Ik haal deze topic maar weer eens naar boven, want zucht…alweer of eigenlijk nog steeds slaapdrama’s!

Heel zielig, want onze kleine man krijgt volgens mij 4 hoektanden tegelijk door, en daar is ie helemaal van uit z’n hummetje. Hij slaapt heel onrustig, en bij het naar bed brengen giert ie alles bij elkaar. Ik vind het echt zielig, maar ja hij moet toch ook slapen! Dus ik hou weer vast aan het laten huilen tot ie in slaap valt, maar o o wat een tempramentvol mannetje. Bij mij op de arm zakt z’n koppie meteen weer weg zo moe is ie, maar als ik hem terug leg in bed is het weer helemaal mis. Ik haal hem er dan nu ook niet meer uit, maar inmiddels al weken onrustige nachten, soms meld ie zich midden in de nacht, of extreem vroeg in de ochten en nu is het weer huilen huilen huilen voordat ie in slaap valt. Ik word er helemaal onrustig van en moet mezelf echt bedwingen om hem niet uit bed te halen en lekker tegen me aan te laten liggen. Ik weet dat dat ook totaal geen zin heeft, want als ik hem dan een half uurtje later terug wil leggen begint het hele senario weer van voren af aan dus dat heeft echt geen zin.

Maar goed, mijn verstand en gevoel hebben momenteel een beetje ruzie met elkaar…

Groetjes Carolien.

Oh, wat moeilijk! En dat je nu pas dit topic weer naar boven haalt, terwijl Jasper al weken onrustig slaapt. Had best eerder gemogen hoor Helaas is het heel herkenbaar, dit gedoe terwijl er tandjes op doorkomen staan. Dentinox smeren, misschien af en toe een pcm en dan maar hopen dat ze snel door zijn. Méér kan je inderdaad niet doen. Sterkte!

Wij slapen 's nachts goed, al maanden. Maar sinds een paar dagen is meneer ineens weer rond 6.00 uur klaarwakker, ook niet ideaal.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Wat een vervelende situatie! Echt slopend hoor, die rotnachten (en avonden). Bij ons wil Jente (3 jr) steeds bij ons in bed. Nadat we er ook doodvermoeid van werden om haar 's nachts in haar eigen bed te houden (dus een hoop tumult 's nachts, huilend/schreeuwend kind) hebben we besloten dat ze erbij mag als ze 's nachts wakker wordt. Gevolg: kind erbij en allemaal lekker verder slapen. Niet ideaal, maar we slapen wel allemaal! Helaas gebeurt het wel elke nacht nu, maar het zal wel tijdelijk zijn.
Ik zeg natuurlijk niet dat je het ook zo moet doen, maar ik wil je wel veel sterkte wensen en je laten weten dat je niet alleen bent.

Hoi,

Ik ben nieuw hier en zag je topic staan. Heb niet alle vorige reactie gelezen (zijn er zo veel… ) dus misschien zet ik wel iets neer wat je allang hebt gehoord/geprobeerd…

Ik heb ook zo’n periode gehad met m’n dochtertje. Voor dat je er achter bent waar je goed aan doet en wat helpt bij jouw kind… Bij haar hielp het als ze mij boven nog wat hoorde rommelen. De was opruimen/badkamer schoonmaken enz. bewaarde ik dus voor 's avonds als zij op bed lag. Gelukkig is het maar een periode geweest en gaat het nu super goed! Hoop voor je dat het snel weer over is! Sterkte!

Groetjes , Aline

[ img ] http://lb3f.lilypie.com/6IKtp2.png "width = " 400 " height = "80 "border = "0 “alt =” Lilypie Derde verjaardag tickers "/ > < / a>

[ img ] http://lb1f.lilypie.com/IwY4p2.png "width = " 400 " height = "80 "border = "0 “alt =” Lilypie Eerste Verjaardag Ticker "/ > < / a>

Hoi mama ,van Jasper,
Ik las net je verhaal en het is allemaal zo herkenbaar.
Ons zoontje vind het sinds een week of drie ook nodig om s’nacht of s’morgens heel vroeg wakker te worden om vervolgens te gaan krijsen. Hier hebben we ook al van alles geprobeerd maar het gaat ook maar niet over.
De kleine man is er overdag ook niet minder vrolijk onder terwijl wij echt wel aan een goede nachtrust toe zijn.
We houden ons maar voor dat het een fase is en hopen dat het snel over gaat.