Hallo allemaal,
Ik heb een dochter van inmiddels bijna 11 maanden en het slapen blijft een drama. Tot 7 maanden sliep ze altijd van 8 tot 8 maar daarna begon de ellende… Eerst oorontsteking, daarna ziek, toen ziekenhuis met rotavirus, intussen ons nieuwe huis verbouwd… Soms slaapt ze gewoon de nacht door maar nooit langer dan 3 dagen. Vaak wordt ze 's nachts wakker en gaat dan niet meer zelf slapen. Aaien, troosten, wat we ook doen ze blijft huilen tot we haar eruit halen. Iedereen zegt altijd dat je een baby nooit uit bed moet halen maar naar een jankende baby luisteren 's nachts levert mijn man en mij teveel stress op. Tegenwoordig halen we haar direct op en slaapt ze lekker tussen ons verder. Toch hopen we dat het ooit beter zal gaan.
Wat ik hier eigenlijk wil vragen is of anderen ook moeilijke slapers hebben of dat het aan ons ligt… Ik zit nu om 23.00 beneden met een huilende baby boven, ze wilde nu ook tussen ons in niet slapen dus dan maar janken in eigen bed. (Misschien de hitte?)
Maar ik vind het zo zwaar… Ik vind het vreselijk als ze zo hartverscheurend huilt! Ik zoek steeds naar een excuus, zoals hierboven (ziek, verbouwing, hitte). Zou dat zo werken dat ze daar echt last van heeft. Ziek natuurlijk wel maar onze stress…
Alvast bedankt!!