Slaap routine

Dames,
Ik heb een slaap routine met Jada dat is als volgt;

Na het eten rond 6:30, gaan we naar de badkamer om tanden te poetsen en even te wassen met een washandje, daarna naar de slaapkamer, pyama aan, dan zoeken we een boek uit; meestal word het Jip en Janneke, soms wil ze dan ook een knuffel en pop in bed die gaat dan ook mee, het grote licht gaat dan uit en het kleine lichtje aan, dan roepen we papa voor een kusje, ik doe het muskietennet goed, en ga in haar bed 1 of 2 verhaaltjes voorlezen, dit duurt ongeveer 5 minuten, dan heef ik haar een kusje en doe het muskietennet dicht, en ga in de hoek van haar kamer zitten met een boekje. Na ongeveer 10 minuten ligt ze dan te slapen.

Dit is een nieuwe routine die ik heb ingevoerd nadat we uit nederland terug zijn gekomen, in malawi is het heel normaal dat kids bij jou in je bed slapen, nu heb ik mijn man er van overtuigd dat het niet meer nodig is dus vandaar deze routine, maar nu zegt die kleine dus als ik haar een kusje geef; nu gaat mama op de stoel zitten! (en dat wil ik dus niet!) Iemand een tip hoe ik mezelf nu langzaam uit de kamer verwijder.

Ik heb het ook wel eens geprobeerd met in bed zetten en gewoon weggaan en dan elke 5 minuten kijken, maar dat kwam mijn huwelijk niet ten goede, ik ga nu al zo ver mogelijk in de hoek zitten bij de deur, ik zit er zelf aan te denken langzaam naar de deuropening te verhuizen en dan steeds verder weg, maar misschien zijn er andere manieren of tips! Deze zijn welkom!

Moeilijk…
Heb je al geprobeerd haar uit te leggen dat ze nu een grote meid is en dat ze nu in haar eigen kamertje mag slapen? gewoon de routine die je hebt aanhouden, maar dan in plaats van op de stoel te gaan zitten gewoon weggaan? Wie weet gaat ze wel gewoon lief slapen? ik zou het gewoon eens proberen…

Groetjes!

Ik heb in die opvoedprogramma’s van Supernanny (hihi) wel eens gezien dat ze inderdaad steeds verder bij het bed vandaan gaan zitten tot ze de kamer uit zijn. En dat schijnt goed te werken. Niets zeggen tegen je kind, geen oogcontact meer maken, maar gewoon er zijn en de afstand steeds meer vergroten.

Allang fijn dat je je man ervan hebt kunnen overtuigen dat Jada niet meer bij jullie in bed hoeft te slapen!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@ mamaboy, ja geprobeerd, maar dat eindigde in gillen, schreeuwen en zichzelf zo druk maken dat ze overgaf, na ongeveer 2 weken en vele wassen later heb ik het opgegeven, dit is niet een tactiek die hier schijnt te werken! jammer genoeg!

@Mriek, ja wat jij zegt doe ik ook en binnen 10 minuten is ze weg waar het normaal eeuwen duurde dus das al mooi gewonnen, maar denk dat ik dan maar langzaam de deur opendoe en in de deuropening ga zitten, en dan langzaam weg, en als ze er dan uitkomt en de deur open doet ziet ze me zitten, dat zal ze ook niet meer dan 3 keer doen denk ik! ahhhh ja kids, maar ben heel blij dat haar vader er gelukkig nu ook zo over denkt dat scheelt al een hele hoop!

Dan moet je idd een andere oplossing hebben want t is natuurlijk niet de bedoeling dat ze zo overstuur raakt dat ze moet overgeven…
Ik ga eens met je mee denken!

Groetjes!