Hallo,
Een vriendin van mij heeft een baby van nu ongeveer 9 maand.
Het probleem…
Hij slaapt s nachts niet!
Overdag slaapt hij heel veel…
Geloof rond 11 uur naar bed, uurtje slapen
1 uur naar bed, 2 uur slapen
4 uur naar bed nog uurtje slapen
en s avonds rond 8 uur naar bed… tot 10 uur slaapt hij dan…
Vanaf 10 uur is hij klaar wakker…
Hij komt ook niet meer in slaap!
Hij krijgt om 10 uur nog keer bortsvoeding…
Om 3 uur slaapt hij weer een uurtje… en om 4 uur is hij weer wakker…
Ik weet niet wat ze verkeerd doet…
Zij kan er niet meer tegen… en ik ook niet als ik er ga logeren… zie er heel erg tegen op…
De dokter wil niet helpen, igg die zegt probeer dit en probeer dat…
Ik denk dat er heel wat mis is… Of met het kind of zij doet het verkeerd.
Als eerste kind kan je ook niet alles goed doen…
Maar misschien heeft iemand tips??
Want het kan zo echt niet langer meer…
Beide slapen snachts niet!!! Al bijna een jaar!!! Dit houdt niemand toch lang vol???
Ik hoop zo dat iemand een reactie geeft met tips of aderes waar ze heen kan bellen of wat dan ook!!!
Alvast bedankt…
Groetjes
Slaap problemen
het ritme van het kind is door het vele slapen overdag ernstig verstoord
het kind moet een dagritme krijgen en een nachtritme iet te veel overdag laten slapen
Dus je zegt eigenlijk dat het kind overdag te veel slaapt waardoor hij snachts moeilijker slaapt???
Begrijp ik dit goed??
Jeetje wat vervelend zeg!!! Kan het CB ook niets voor jouw vriendin betekenen?
Het lijkt er inderdaad op dat het ritme van het kindje in de war is. Heeft haar zoontje dit altijd al gehad? Of is er iets veranderd waardoor het ineens gekomen is? Huilt hij dan ook de hele nacht of wil hij spelen?
Wat is er 's nachts anders dan overdag, waardoor hij niet slaapt? Ligt hij ergens anders?
Het is best moeilijk om dit zomaar te veranderen. Dingen die weleens helpen zijn:
- Kleine lekker in badje doen
- proberen een ritme in de bouwen en hem in zijn eigen bedje te laten liggen 's nachts en als het kan hem daar ook laten liggen. Zodat hij leert dan hij 's nachts daar hoort te liggen en moet slapen.
- Overdag niet alle gordijnen dicht of het een beetje licht laten in de kamer en dan 's avonds wat donkerder maken in de kamer met misschien een klein nachtlampje of helemaal donker.
Hoop dat het snel verbeterd!!
ik denk dat lieke dat bedoeld en ik ben het ermee eens.
laat haar dr kindje wat langer opblijven overdag en kijk dan hoe het gaat.
Ja ze heeft alles al geprobeerd!
Vast ritme… hielp even… maar hij was er daarna ineens uit… wilde niet meer slapen…
Het is een druk jongetje… Overdag speelt hij veel… maar zit geen moment stil… dus hij heel snel moe…
Snachts is hij helemaal overstuur… ze zegt dat hij eigenlijk niet echt wakker is maar ook niet in slaap komt…
Het cb kan niks betekenen voor dr… helaas… ze gaat zo langs dokter… want vind dat het zo niet langer kan
Ze weet niet meer wat ze kan doen…
Ze heeft al veel dingen geprobeerd…
Bad voor slapen gaan… hielp eerst wel, daarna ook niet meer…
Ze had slaapsiroop ofzo… hielp eerst ook… daarna ook niet meer…
Ik weet het ook allemaal niet…
Ben bang dat ik straks of een vriendin verlies of iets anders gaat gebeuren… want het kan zo toch niet langer?? Iedereen heeft zn slaap nodig…
Ook zij en ook de baby!
Dit houdt inderdaad niemand vol!
Er moet toch echt een oorzaak zijn. Mocht de arts niets kunnen vinden is het nog misschien een idee om bij een osteopaat langs te gaan. Ik ga zelf toevallig ook over 2 weken voor het eerst naar toe. Mijn mannetje is ook zo druk dat hij hierdoor zich zelf wakker houdt. Wij bakeren hem nu in en dat helpt wel. Dit is voor jouw vriendin geen optie, want daar is de kleine te oud voor.
Ik heb echt hele goede verhalen gehoord over de osteopaat! Baat het niet dat schaadt het zeker niet.
Verder is het denk ik erg belangrijk dat jouw vriendin ook aan wat rust toe gaat komen. Is het voor haar mogelijk om de kleine is een keer een weekend uit logeren te brengen? Kan me voorstellen als ze dat geen prettig idee vindt, maar dan heeft ze even een goede nacht (wellicht 2) om een beetje bij te tanken. Ze moet er zelf ook niet aan onder door gaan.
Ze voedt hem alleen op…
1 keer heeft ze geprobeerd om dr zoontje bij haar opa en oma te laten slapen… hij was daar ook de hele nacht wakker… dus die doen het niet meer!
Zelf woont ze nog bij haar moeder… die past niet echt op…
Ze staat er echt helemaal alleen voor in haar omgeving…
Dr zoontje ergens anders laten slapen vindt ze idd zelf moeilijk, maar gaat ook niet… Ze heeft niemand ervoor en hij slaapt niet…
Hij gaat staan als hij overstuur is… en gaat dan echt niet meer liggen.
Ik zal je tip doorgeven.
Thanks
Hoi Juup…
Ik heb de topic naar boven gehaald over kindival tabletjes.
Het is nl een heel herkenbaar verhaal van jouw vriending. Mijn zusje had ook zo’n zoontje en na gebruik van deze tabletjes slaapt hij kleine alle nachten door! Ja het is echt het proberen waard! Het kindje van mijn zus is ook 1 jaar geweest (3 januari) en was soms ook hele nachten bezig met hem.
Ook belangrijk om dat dag/nachtritme radicaal om te gooien. Hij slaapt teveel overdag… het kan zijn dat hij moe is… maar zou toch proberen dit tot maximaal 2 slaapjes te houden. Smorgens uurtje en smiddags 2 uurtjes ongeveeer.
De tabletjes moeten na paar dagen gaan werken dus niet gelijk na eerste nacht al… maar het is echt de moeite om het te proberen. Ze zijn verkrijgbaar bij drogisterijen (alleen kruidvat heeft hem uit de handel gehaald)
Laat je ons weten hoe het met de kleine gaat? STERKTE!
Wat vreselijk naar voor je vriendin. Ik kan alleen maar zeggen wat de rest al heeft gezegd: dag- en nachtritme is volledig zoek en dat zou een kindje op die leeftijd allang moeten hebben. Dus daar moet ze aan werken. Overdag minder slapen misschien, waardoor het 's nachts beter gaat. Of er is iets anders aan de hand, in ieder geval verstandig langs de dokter te gaan om iets medisch uit te sluiten.
Is de slaapgids niet iets voor haar? Mini-boy of Rainbow, jullie hebben die toch?
Groetjes!
laat je vriendin zich ook aanmelden… kan ze haar verhaal kwijt wat soms ook al helpt en kunnen wij dag (en soms nacht ) met haar meedenken…
Hoi,
Als ik het zo lees slaapt hij veel overdag. Dat hij druk heeft kan daar mee te maken hebben. Maar het gross en dan praat ik over 99% van de kindjes slaapt volgens mij met 9 maanden twee keer ongeveer 2 a3 uur per dag Soms wat langer zoals die van ons. Onze dochter was toen om half acht wakker. kreeg ze eten box in en dan ging ze om 9.30 tot ± 12.00 uur dan weer eten spelen enzv en van 13.30 tot 16.30 naar bed en dan om 17.00 eten badje flesje en dan weer naar bed rond 20.00 soms als ze s;middags later wakker was pas om 21.00 uur.
Dus ik zou zeggen dat ze hem missschien een beetje moet dwingen voor zover dat mogelijk is langzaam naar twee slapen.
Groetjes
lon106
heb niet alles gelezen maar inbakeren wil ook wel is helpen alleen het afbouwen ervan is rot maar ja dan heeft het kind wel rust.
en misschien is ie gewoon teveel overprikkeld als hij overdag al zoveel wakker is dan? dan kan hij s’nachts niet slapen omdat hij alles moet verwerken.
maare inbakeren brengt rust!
voor het kind en voor de ouders
succes!
inbakeren mag maar tot 6 manden daarna niet meer,dus dat werkt niet
ze moet gewoon overdag wat minder laten slapen,wat anderen ook al zeggen
Ik denk dat het ook heel belangrijk is om weer een stukje rust te vinden. Ik kan me goed voorstellen dat na al die nachten op de vermoeidheid goed is toegeslagen en als je er ook nog eens alleen voor staat is dat natuurlijk enorm zwaar. Hier zal het kindje ook het eea van merken lijkt mij waardoor er best wat onrust kan onstaan.
Ik weet niet of het mogelijk is om een kind overdag wakker te houden, maar inderdaad misschien beperken tot 2 keer. En dan bijvoorbeeld naar de ochtendvoeding gaan wandelen of iets anders met hem ondernemen & dit smiddags weer zodat hij misschien eerder wakker blijft. Dan 's avonds eten en lekker in badje. Wellicht dat hij dan moe genoeg is om goed te gaan slapen. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, maar wie weet help het
Um hier ben ik…
En moet nu weer naar school… zat gister hele dag verder op school… Dus kon helaas niet reageren…
Mini-boy heb je een mailtje gestuurd,
IK lees vanavond even alles goed en reageer er dan op.
Thanks dat jullie willen helpen!!
Groetjes
Thanks voor al jullie reacties…
Mini-boy heb je mijn mail gehad?? Ben erg benieuwd naar dat boek???
En vriendin ook…
Ze gaat morgen naar dokter… hopen dat er wat uitkomt…
Vanacht heeft hij eindelijk beter geslapen smste ze, gelukkig!
Er kan iets medisch zijn waarom hij zo slecht slaapt… maar ook eigenwijsheid waar ze doorheen moet…
Ik geef alle tips door!!
We hebben helaas niet zulke goede ervaringen met forums…
Bij mij duurde het ook even voordat ik de stap durfde te zetten hier…
Ben bang dat mn vriendin zich niet aanmeld… maar geef het sws door…
Heel erg bedankt voor alles…