hallo,mijn zoontje is 7 maanden hij heeft probleem met slaap + hij drinkt ook nie veel pap niet meer dan 120cc mijn schema is 8.30fles 100cc , 11.00fles 120cc , 15.30 fruitpap , 17.45 groenten ,9.00 fles 120cc dan slaap hij door tot 2.30 maar ondertussen is 3 keer wakker s’nachts dat vind ik niet normaal ik weet ook niet waarom dat hij 3 keer wakker wordt
Slaap probleemke
Ja, middenin een sprong! Zie het oei-ik-groei-boek.
Gouden tip: niks doen! Wachten tot sprong voorbij is en je kindje weer lekker in zijn velletje zit.
Groetekes, Sje
dag sje
ik weet ook niet hoe dat komt eigenlijk laatste tijd wilt hij ook niet in zijn bed slapen als hij in mijn bed ligt valt hij in slaap heb jij wel een idee
groetjes esen
7 maanden sprong? dacht dat dit met 6 maanden en 8,5 was? maar het kan hoor … zal niet tegenstribbelen
Weet wel dat Jurian ook moment goed eigenwijs was met eten toen ben ik beetje gaan rommelen in zijn schema met het eten, en na 3 dagen ging dit weer goed.
8.00 pap bordje
11.30 fruit
12.30 brood/120cc fv
16.00 flesje sap / koekje oid
18.00 groente
19.30 fles 200cc
Misschien idee om ipv papfles een bordje te doen?
Enne … nooit in je bed nemen vooral niet als ze in een sprongetje zitten… het gevolg: niet meer in eigen bed willen. Jij die deugnieten hebben het echt wel door hoor! Dus vanaf nu hup zijn eigen bed in en evt aai over zijn bol als hij huilt maar… niet eruit halen snachts! Streng he… maar het is echt voor je eigen bestwil…

hey
ja dat weet ik ook dat ik best in zijn bed moeten liggen maar s’nachts hij huilt rap en wordt direct rood dan pak ik hem weer van zijn bed dan valt hij in slaap ik wil hem hem niet laten huilen kan nie tegen als hij huilt en wat vind jij van mijn scema is dat normaal dat hij 3keer wakker wordt s’nachts ik weet eigenlijk hoe dat ik moet reageren
@Mini-boy, week 28,5 t/m 30,5 = sprong.
6 maanden = 26 weken, 7 maanden is ongeveer 30 weken. Dus sprong.
@Mijn Kaantje, ik weet wel waarom hij in jouw bed wel slaapt en in zijn eigen bed niet: hij is aan het uitproberen. Hij kijkt hoever hij zijn grenzen kan verleggen en hij merkt dat je hem uiteindelijk in jouw bed laat slapen en daar is het veel fijner en gezelliger dan in zijn eigen bedje. Dus nooit je kind bij je in bed laten slapen! Allereerst omdat het gevaarlijk is en ten tweede omdat het je grote moeite gaat kosten om je kindje weer ooit in haar eigen bedje te laten slapen.
Ieder heeft een eigen bed in huis en daar wordt geslapen. Niet in het bed van een ander. Dat moet hij leren.
Groetekes, Sje
moet ik dan hem laten huilen tot wanneer dat hij stopt of heb je nog een tip over mijn schema?
Mijn kinderen zijn 4 en 5 dus ik zit te ver van de schema’s af om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen.
Maar hij zit nou eenmaal in een sprongetje en dan zijn er geen gouden tips. Je kindje zit niet lekker in zijn velletje doordat-ie de laatste nieuwe dingen die hij heeft geleerd aan het verwerken is. Hij ligt zichzelf in de weg.
Ik zou voorlopig niks aan het schema doen en inderdaad als-ie 's nachts wakker wordt evt. troosten, checken of hij een schone luier nodig heeft en goed terug in bed leggen en dat is het. Dan maar huilen. Zit niks anders op.
Maar zeker niet terug naar de nachtvoedingen of bij je in bed nemen want voor je het weet is er geen weg meer terug.
Het is even een periode waar je doorheen moet. Kan weekje duren, kan maandje duren, kan paar dagen duren. Niks op te zeggen. Maar blijf consequent en laat hem merken dat er niet met je te sollen is. Zodra hij dat door heeft dat er met papa en mama niet te sollen is, zal hij weer rustiger worden.
Groetekes, Sje