Hey hoi,
Ik hoop dat jullie mij misschien advies of tips kunnen geven.
Mijn dochter (nu net een jaar geworden) is een vreselijke slaapkop! (ik weet ik mag niet klagen).
Sind haar geboorte heeft ze de eerste 2 dagen niets anders gedaan dan slapen in het ziekenhuis. Ik schrok sochtends vroeg gewoon wakker en checkte dan gelijk in de wieg of ze nog ademde. Na 2 dagen vroegen de zusters mij om m
n wekker te zetten om haar toch maar wakker te maken s`nachts om zo toch haar voldoende borstvoeding te geven.
Na een week in het ziekenhuis mocht ik met haar naar huis. De eerste 3 maanden hebben we onze wekkers elke nacht gezet en moesten haar telkens wakker maken. Mijn moeder gaf het advies om haar niet meer wakker te maken, “want als een kind honger heeft dan meld ze zich wel”. Dus daar zijn we mee gestopt en de kleine slaapt gewoon alle nachten door. Nu is ze net een jaar geweest (16-dec) en vraag me af of ze nu nog net zoveel slaap nodig heeft als in het eerste jaar.
Ik leg haar om 20.00 uur op bed en ze slaapt door tot +/- 8.30. Dan geef ik haar een pap flesje en leg haar een uur later (9.30 a 10.00 uur) weer terug (want dan is ze weer moe). Dan slaapt ze door tot 12.00 uur soms wel eens 13.00 uur. We gaan dan een broodje eten en doen wat dingen zoals spelen of even boodschapjes doen. Dan geef ik haar rond een uur of 15.00 uur weer een flesje en kan ik haar weer op bed leggen omdat ze weer moe is en slaapt door naar +/- 17.00 uur. En dan als ze wakker word is ze hangerig en zeurderig (niet echt handig tijdens het eten koken).
Om 18.00 uur eten we dan warm en dan om 20.00 uur haar flesje en dan op bedje.
Kort samen gevat.
+/- 8.30 uur: Wakker: Fles
+/- 9.30 uur: Opbed
+/- 12.00 uur wakker: Broodje
+/- 15.00 uur: flesje en op bed
+/- 17.00 uur: Wakker
+/- 18.00 uur warmeten
+/- 20.00 uur fles en op bed
Ik vind zelf gewoon dat ze teveel slaapt, maar ik weet ook niet of dit bij de meeste kindjes het geval is of dat dit normaal is. Als ik haar in de middag (15.00 uur slaap) wakker hou dan is ze de hele dag hangerig en huilerig.
Afgelopen maandag wou ik dit eigenlijk aan het CB vragen maar helaas heb ik de afspraak gemist door dat mijn auto kapot ging.
Iemand een advies of tip?
Groetjes,
Ria
“Life is not a journey to the grave with intentions of arriving safely in a pretty well-preserved body, but rather to skid in broadside, thoroughly used up, totally worn out and loudly proclaiming … WOW! What a ride!”