Slaap kindje slaap

Hoi,
Wie kan mij helpen? Mijn dochtertje is zeven en een half maand en heeft heel veel moeite om in te slapen. Ik heb al vanalles geprobeerd maar niets werkt.
Onze dokter heeft ons de raad gegeven haar gewoon te laten wenen, maar ze wordt zo histerisch dat ik dat helemaal niet over mijn hart krijg. Hij zegt dat we de deur achter ons moeten dicht trekken en dat we vooral niet meer naar boven mogen gaan tot dat ze slaapt. Ik heb het één keer geprobeerd en na een half uur was ze nog aan het wenen. Niet te doen. Ik heb zo iets van hoe kan zij nog rustig worden, als ze zit te snikken en snakken.
Ze vecht zo om maar niet in slaap te vallen, ook overdag is er geen huis met haar te houden. Vanaf het moment dat ze voelt dat ze moe aan het worden is wordt ze onrustig.

Groetjes

hoi hoi,

wat de huisarts zegt is toch de manier maar geen half uur wachten maar opbouwen, ik neem aan dat je een slaapritueel hebt voor ze dus in bed ligt zoals fles tandjes poetsen eventueel slaapzak aan muziekje, als je dat allemaal gedaan hebt ga je weg en gaat ze huilen ga je na 5 minuten kijken, niets aan de hand (dus geen vieze luier ed ) dan ga je weer weg na aai over de bol niet uit bed halen, weer huilen dan 10 minuten wachten enzo opbouwen zal echt wel een paar dagen duren, maar ze weet dat ze nu der zin krijgt als ze gaat huilen in bed.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

ik zou haar bij de eerste tekenen van vermoeidheid al in bed leggen.
zoals bijv: oogjes wrijven, jengelen, gapen, rode wangen
als je dit op valt hup gelijk naar bed! en dit zo volhouden.

je schrijft ook: vanaf moment dat ze moe wordt wordt ze onrustig, en dan ben je eigenlijk al te laat.
echt meteen bij de eerste vermoeidheids tekenen naar bed en haar regelmaat bieden.
en in slaap huilen mag hoor! mijn beide dochters deden dat ook.
Ze moet gewoon weten als ze moe is moet ze naar bed. Hoe langer je ermee rond blijft lopen hoe erger het wordt want ze raakt oververmoeid en dan raak je in een cirkel waar je niet meer uit komt en een onrustig kindje hebt.

succes hopelijk kun je heir wat mee

groetjes Gytha

Ik moet me bij m’n voorgangers aansluiten. Bij de eerste tekenen van moeheid in bed volgens een vast ritueel. En dan even doorbijten, maar er zit niets anders op dan laten huilen. Om de tien minuutjes even troosten en dan weer weggaan. Ze zal de boodschap snel genoeg doorkrijgen en lekker gaan slapen.

Probeer door te zetten, jullie zullen haar even moeten helpen. Het is niet makkelijk, maar ja. Wie heeft gezegd dat het ouderschap makkelijk is, hè?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

welkom! ook ik ben benieuwd naar de nieuwelingetjes hier dus hoop ook dat je je voorsteld enzo.
In ieder geval,
ik ben het wel met je huisarts eens in zekere zin maar niet om te wachten tot ze slaapt. ik zou gewoon eerst alles nakijken: schone luier? boertje dwars? enz enz’
niks aan het handje? 10 min laten huilen, even kijken (niet uit bed halen) tutje geven knuffeltje geven even aaien en weer weggaan. Dan 15 min laten huilen, weer hetzelfde ritueeltje volgen alleen dan wel even pakken aangezien met huilen er lucht binnenkomt en er boertjes dwars kunnen zitten.
dan nog een keer 15 min wachten. en dan opbouwen naar 20 min/ en uiteindelijk gewoon laten huilen. stel ze huilt na de laatste poging nog na 3 kwartier dan heb je echt een volhouder, maar zou ik wel weer even het ritueeltje doen en dan maar laten huilen.
het ligt eraan hoelang ze dit zo al doet. Het kan verlatingsangst zijn. rico heeft daar heel veel last van gehad rond 29 weken. dit hoort er ook bij. ook toen hij kon rollen in bed was het drama maar toen heb ik hem eens een paar uur laten huilen en ben NIET gegaan (na de opbouwfase dus) totdat hij eindelijk sliep…hele verlichting maar goed de dag erna ging het al ietsje beter en al met al een paar dagen ging het perfect
succes

Morgan heeft het helaas ineens. Het is nu al 3 nachten huilen als we haar wegleggen. Wij laten haar wel huilen omdat we weten dat het een fase is. Want als ze de voet op de onderste tree hoort is ze stil omdat ze aandacht krijgt. Wel hebben we een vast ritueel voor de nacht dat. Om de dag douchen met lavendel. Elke dag smeer ik haar zo ie zo in met lavendelbody lotion van Natusan, dan pyjama aan, fles drinken, tanden poetsen, op ons bed slaapzak aandoen. Poezen die ze ziet dag zeggen. We gaan nog niet met haar het hele huis rond. En dan naar bed eerst pappa een kus en dan mamma. En dan gaat de deur dicht en dan na 2 tellen is het brullen op het moment. Alleen als we denken nu is het wel heel erg lopen we even naar boven. Als het alleen jammeren is dan laten we haar gaan. Ze gaat ook met der hoofd tegen der hoofdkant van der bed bonken. De eerste keer reageerde is wel, nu niet meer. ik weet van mijn ma dat ik dat ook deed en het is aandacht vragen als het echt pijn doet stopt ze er wel mee.

Ik wou dat ik dus ook DE tip had, maar ook bij ons is het drama op het moment.

Groetjes,

Michèle

Ook ik heb de laatste tijd wat problemen met het naar bed brengen. Hij begint al te brullen als ik hem in mijn armen neerleg… (en als opa hem op bed legt is het geen problem…grrr…)
Nu heb ik ook deze methode vanochtend even geprobeerd, en het werkte!! Hij heeft zich eerdst 10 minuten flink moe gehuild, en nadat ik voor de tweede keer kwam, zijn speen erin deed en even over zijn bol aaide was het goed en ging hij slapen
Hopen dat als ik het doorzet dat het vootaan altijd zo makkelijk gaat!!
Liefs, Anne

Lilypie

Morgan is gister zonder huilen gaan slapen. Alleen om 21.00 schrok ze ergens wakker van en toen was het echt even brullen. Ook toen ik de trap op liep dus het was menes. Ze was echt even de weg kwijt. Maar na troosten en een kusje was ze zo weer vertrokken voor de rest van de nacht.

Groetjes,

Michèle

Brrrrrrrrrrr…“in te slapen”.
Maar goed dat ze daar moeite mee heeft.

Groetekes, Sje

quote:
Brrrrrrrrrrr.................."in te slapen". Maar goed dat ze daar moeite mee heeft.

Groetekes, Sje

Wat bij Anna voortreffelijk helpt/hielp is dat je haar op bed legt, als ze na 15 minuten nog huilt even naar haar toe, aai over de bol. Vooral niets zeggen en niet uit bedje halen. Weer weg gaan en als ze na 10 minuten nog huilt weer even aai over de bol en weer weg. Als ze dan nog huilt 5 minuten wachten en weer aai over de bol. Bij Anna duurde het zo maar 25 minuten tot ze sliep. Werkt super hier!!