Hallo allemaal,
Ik wil jullie eens een vraag voorleggen…
Gisteren zijn we op kennismakingsgesprek geweest op het kinderdagverblijf, waar Jeroen binnenkort naartoe zal gaan. We kregen een hele stapel formulieren mee naar huis om in te vullen, zoals voedingstijden, gewoontes en interesses van je kind en ook: de slaaptijden.
En over die slaaptijden, daar gaat mijn vraag over. Jeroen is nu dus bijna 5 maanden, maar heeft nog geen vaste slaaptijden overdag. Ik heb vanalles geprobeerd, maar meneer trekt zich écht nergens iets van aan…hij slaapt alleen als hij daar zin in heeft en/of moe is.
De ene dag is dat 's ochtends, de andere dag pas 's middags en soms zelfs wel eens helemaal niet overdag (of juist de héle dag).
Ik heb al zeer regelmatig geprobeerd om hem op vaste momenten op de dag in zijn bed te leggen zodat hij gaat slapen…maar niks hoor. Heel af en toe (als hij niet wil slapen) gaat hij rondkijken en brabbelen, maar in de meeste gevallen wordt hij heel boos en gaat hij net zo lang liggen huilen, brullen en (als je hem wat langer laat liggen) krijsen.
Is dit normaal voor een baby van 5 maanden?
Ze zeggen wel eens dat een baby zo’n 18 uur per dag slaapt, nou Jeroen dus écht niet, dat haalt hij niet hoor, op één dag!!
Wanneer krijgt een baby een vast ritme, van een ochtend- en middagslaapje en hoe lang duren deze slaapjes?
Ik ben heel benieuwd!!
Groetjes,
Sonja, mama van
Jeroen (11-12-2003)

maureen