… nee niet van Dion, die slaapt als een roosje (natuurlijk heeft hij wel eens een nachtje dat hij wakker wordt of dorts heeft enge droom of ziek is)
hij sliep door met 9 maanden, tot 8,5 maand nog s’nachts mijn bed uit voor een borstvoeding (in het begin 3 keer toen een hele tijd 2 keer en toen 1 keer) toen ik de bv had afgebouwd en hij ging overdag ook steeds meer vast voedsel eten sliep hij door en is nu net 2 jaar geworden.
Maar ik beb mijn slaapritme nog steeds niet terug van voor de geboorte van Dion.
Ik ga morgen naar de huisarts om slaappillen vragen, ik slaap wel in maar wordt na 3-4 uurtjes wakker en dan slaap ik in een soort waakstand zeg maar en wordt van alles en nog wat wakker, ik slaap wel maar niet diep en het voeld alsof ik gewoon wakker ben, ik noem dat “waakstand”
(jullie kennen het vast wel van dat jullie kindjes nog baby’s waren)
Het lijkt me zo heerlijk als ik eens een paar nachtjes kan bijtanken en dat ik kan zeggen; goh wat heb ik lekker geslapen vannacht, ik hoop dat slaappillen mij een duwtje kunnen geven om gewoon te kunnen slapen en in de hoop dat mijn dag nacht ritme weer op de rit komt.
Ik ben zo uitgeput en moe. ik kan nu niet meer functioneren overdag, heb me 3 weken geleden ziek gemeld op het werk maar het gaat nog steeds niet beter.
Slaap drama
Ik herken het heel erg goed en heb er zelf ook erg last van. Ik slaap nu ook weer slechter door mn zwangerschap, maar hiervoor werd ik ook al minstens 1 keer per nacht wakker. En Sylvie sliep al door vanaf 4 weken…
Ik word inderdaad ook wakker van het zachtste geluid.
Ik hoop voor je dat de pillen zullen werken, want ik weet hoe moe je er van kunt worden. Sterkte ermee!
Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie
Fijn dat je slaappillen kan krijgen, want naast vermoeiend lijkt het me ook nog zwaar frustrerend dat je wel lekker kan slapen (omdat je kind doorslaapt), maar het je niet lukt. Ik duim voor heerlijke nachten bijtanken binnenkort!
Groetjes,
M
nou ik hoop dat je wat slaappilletjes mag krijgen en eens lekker door kan slapen…
ik ben altijd een lichte slaper geweest, tot na pippy want ik was gewoon kei moe van die baby hahaha, ik lag compleet nokkie maar nu word ik zelfs weer wakker van de vijver van de buurman… en moet ik ervan naar de plee, zo irritant…
ik zweer bij oordoppen…dan heb ik nergens last van, en slaap ik lekker door !
Pippy is geboren 17.07.2009
Krijg geen slaappillen van de dokter, deze worden alleen maar uitgeschreven in ernstige gevallen.
Ik heb tips en adviezen gekregen en ik heb iets homeopatisch gehaald (Melatonine)
-niet meer eten na 19.30
-geen koffie meer na 17.00
-ontspanning zoeken (yoga wandelen enz.)
-sporten maar niet laat op de avond
-zo veel mogelijk naar buiten
-min. 30 min. voor het slapen geen TV of PC meer
-geen middagdutjes meer doen als Dion slaapt
-om 22.00 naar boven en uiterlijk 22.30 gaan slapen
-oordopjes in doen
Nou ik ga er mee aan de slag.
Gewijzigd door - vlokje03 op 05 Apr 2011 21:00:42
Hoi,
ik herken het ook , ik word 's nachts ook om het minste of geringste wakker.
Slaap ook geen nacht van 8 uur door, wordt ca 2 of 3 uur standaard wakker,
juist ook omdat ons zoontje min. zich 1 x per nacht nog meldt helaas …
(3.5 jaar)
laatst sliep hij een nachtje door, maar werd ik nog wakker om 2 uur , gek he?
Succes en slaap ze hopelijk
hopelijk helpen de tips die je gekregen hebt.
Gr. mama van 2 kids
Ik herken het ook hoor!
Heb zelfs van een psychiatrische patient van mij eens wat slaappillen meegenomen maar zelfs die hielpen mij voor 2-3 uurtjes…dan was ik weer terug wakker!
Melantoline hielp mij niks!
Ik doe ook altijd om 21.00 niet meer computeren zodat mijn ogen rust krijgen.
Ik drink 1 glas op de gehele avond zodat ik niet veel hoef te plassen.
Ik ben BLIJ als ik een nacht van tenminste 4 uurtjes heb.
mijn zoontje is pas met 2 1/2 echt gaan slapen snachts maar lkomt nog geregeld een keer.
Ik snap dat je brak bent…ik voel het al bijna 3 jaar maar ik ben er zo aan gewend dat ik toch goed functioneer overdag.
Dat je geen pillen hebt gekregen is eigenlijk alleen maar goed omdat het een verslavend goedje is en het ow zo moeilijk is om er ineens vanaf te komen.
bij mij hielpen die zwaarste pillen (normaal slaap je er 8 uur mee) bij niet eens!
Dus het was niet moeilijk om die te laten staan.
Ik ben ene tijdje wijn gaan drinken ( met mijn neus dicht)…gedver wat is dat vies!
Nu nog steeds als ik weer ene hele week 2 uurtjes heb gehad grijp ik er weleens naar en dan heb ik weleens kans dat ik daar 4 uurtjes mee slaap.
Ik wens je succes met je uitprobeersels!
Gr, Danielle