Slaap drama peuter

hallo allemaal
ik ben maartje de moeder van aisha van 2jaar en 4 maanden en we hebben sinds 1 maand een nieuw bed voor haar…
de eerste weken ging het prima en leek ze het allemaal prachtig te vinden en kwam er niet uit en deed haar middag dutje van 2 uur ook zonder problemen.
Nu sinds 1 week is het 1 groot drama en kot ze sommige nachten 6 keer uit bed en stoppen we haar elke keer weer terug . s middags wil ze nu ook niet meer slapen en ze ziet er steeds vermoeider uit (wij ook trouwens)
heeft iemand nog een gouden tip want daar ben ik wel aan toe.
ik stop haar in bed geef haar na de eerste keer er uit komen een waarschuwing en bij de 2 de keer leg ik haar terug zonder iets te zeggen maar niets helpt tot nu toe.

gr maartje

Sliep ze tot ze naar het grote bed ging nog in een slaapzak?
Als dat zo is en als ze nu zonder slaapzak slaapt, zou het een oplossing zijn om haar weer in slaapzak te leggen. Met slaapzak in een ledikantje voelt heel erg geborgen en zonder slaapzak in een groot bed met een dekbed voelt heel groot en veel minder geborgen.

Wat ook een oplossing zou kunnen zijn, is het bed op een andere manier in haar kamertje zetten. Dat klinkt heel suf maar het is 9 van de 10 keer de oplossing voor het slaapprobleem.

En verder zit ze middenin de peuterpuberteit dus het toverwoord “Negeren” zou ook wonderen kunnen doen. Terug blijven leggen zonder iets te zeggen, ook al gebeurt het 10x of meer. Eens zal ze moeten leren wie de baas is.

Groetekes, Sje

Zie ook dit topic van kort geleden:
http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=12522

Groetekes, Sje

hoi bedankt voor je reactie Sje,
aisha slaapt al enige tijd zonder slaapzak aangezien ze die open ritste en hem af deed.
maar ik snap je punt helemaal …aan de andere kant waarom ging het de eerste maand zo ongelofelijk goed denk ik dan.
en inderdaad ze moet weten wie de baas is en die grens zoekt ze iedee keer weer op!ik weet dat ik vol houden moet maar is zoooo moeilijk ,niet dat ik dacht dat opvoeden makkelijk zou zijn maar snap hier gewoon even helemaal niets van.
ik ga weer eens de slaapzak uit de kat halen en wie weet kan ik he achter ste voren doen zonder dat het gevaarlijk is. en haar bed op een andere manier neerzetten en zie wat deze nacht ons brengen gaat.

gr maartje

Als je de rits van de slaapzak vast wilt zetten en hem niet achterstevoren aan wilt doen omdat die rits dan ongemakkelijk kan liggen, kun je het lipje van de rits ook eventueel vastzetten met zo’n baby-veiligheidsspeld.

En dat het de eerste weken wel goed ging is te verklaren. Het was allemaal nieuw en dus interessant voor haar. Inmiddels is de nieuwigheid eraf en begint ze andere interessante mogelijkheden te zien wat dat grote bed betreft. Ze merkt dat ze er zelfstandig uit kan komen en daar maakt ze liefst zo vaak mogelijk gebruik van want ze ziet dat als spelen en ze voelt zich een hele grote meid. Dus waarom zou ze niet zelf haar bed uitkomen?

Maar meid, blijf echt consequent volhouden want als je toe gaat geven of haar uit wanhoop bij jullie in bed gaat nemen is het eind zoek en is de weg terug alleen maar moeilijker!

Groetekes, Sje

Hoi Maartje,

Hoe herkenbaar! Ik zie dat je door Sjé ook al bent verwezen naar het topic dat in enkele weken geleden opende en dat veel op dat van jou lijkt.

Echt hoor, het enige wat helpt is volhouden. Wij hebben ons gewoon ingesteld op een aantal zeer moeilijke avonden / nachten…en achteraf viel het reuze mee. Tijmen is nu zelfs al zo ver dat 'ie zelf zegt dat hij wil slapen in z’n grote bed…

Natuurlijk komt hij er heel soms nog wel eens uit maar over het algemeen gaat het heel goed.

Succes en dit forum werkt trouwens prima als je het even niet meer ziet zitten!

Psssst Sander, ik ben niet Sjé (uit te spreken als Sjee), ik ben Sje (uit te spreken als Esje = van Esther).

Groetekes, Sje

Wij hebben dat ook gehad, wij hebben toen een campingebedje neergezet lijkt op het ledikant en na 2 maanden is ze self weer in haar nieuwen bedje gekropen.

Liefs en dikke kus brenda en charissa

Lilypie 21 - 37 day cycle Ticker
Lilypie 4th Birthday PicLilypie 4th Birthday Ticker

hoi sander
fijn om te horen dat ik niet de enige ben die met dit te kampen krijg…
minder leuk voor jou maar ben blij te horen dat het zijn vruchten af heeft geworpen bij jullie thijmen!

ik ga het zeker ook proberen
en als ik het even niet meer zie zitten dan schrijf ik het even van me af hihi

greetz

hoi brenda en charissa(mooie naam)

ik heb inderdaad ook het bedje naast haar grote bed gezet in de hoop dat ze straks zegt dat ze in het grote bed wil.
ze heeft er goed in geslapen vannacht alleen het naar bed gaan heeft een tijd geduurd tot ik zoiets had je roept maar en na 30 min was het stil.

ik hoop dat het steeds beter gaat worden!

knuf maartje en aisha

gelukkig ik denk dat het wel zal helpen ze missen in een groot bed toch een stukje veiligheid en zodra ze er aan toe is kruipt ze er denk ik vanzelf in. Succes ermee.

Liefs en dikke kus brenda en charissa

Lilypie 21 - 37 day cycle Ticker
Lilypie 4th Birthday PicLilypie 4th Birthday Ticker

vanmiddag aisha weer in het ledikantje laten slapen dit ging perfect en dus goede hoop voor de avond…
maar vanavond was het weer scheeuwen en een ramp om haar in bed te krijgen!
ze heeft een nieuwe truck als ik haar i bed stop en ze is het er niet mee eens dan loop ik haar kamer uit om haar gedrag te negeren …op het moment dat ik haar kamer uit loop trekt ze haar luier uit. om zo opnieuw mama s aandacht te trekken.
ik heb echt echter niet op gereageerd(duimend dat ze niet in bed zou plassen) en dat leek te werken ik ben zonder iets te zeggen naar haar toe gelopen heb haar luier aan getrokken en haar slaapzak en heb haar weer in bed gelegd .ze zat me vol verbazing aan te kijken en tot mijn grote verbazing kreeg ik een zoe en kon ik de kamer uit lopen zonder gescheeuw.
maar zodra ik beneden was hoorde ik het schelle geluid van mijn dochter al weer…

mama maartje kom je bij aisha en dat achter elkaar wat heerlijk op je gevoel inwerkt
ik wilde het bijna opgeven maar toen stopte ze en was het stil e dat ik het nog…
hoop dat het een rustige acht wordt aan gezien ze ma en di naar de opvang moet en dat dus drukke dagen voor haar zijn.