Slaan

hoi lieve mama’s en papa’s

Demi is nu 16 maanden een flinke bink en met alles heel snel (sommige denken dat hij al 2 jaar is )

even een vraagje, Demi heeft nu de neiging om te slaan, bijten, kopstoten geven. Hoe kunnen we dat nou het beste aanpakken?
Ik vind het heel moeilijk, zeg elke keer heel boos “dat mag niet!” maar heb niet het idee dat het helpt.
Hij heeft wel een driftig karaktertje (jammer genoeg van mij van vroeger zei mijn moeder)
als hij iets niet mag en we zeggen nee dan loopt hij gewoon op je af om te slaan, en als we zijn handjes vast houden om tegen te gaan wilt hij gaan bijten en kopstoten geven.

hebben jullie tips?

alvast bedankt

groetjes angelique

ja dat heb ik hier meteen afgestraft, ik wens niet geslagen te worden, ik mep ook nie denk ik dan ! op de gang, in de hoek, kinderstoel omdraaien…
door deze site heb ik meerdere methodes, en het is ff doorzetten maar hier hebben ze veel effect…
in de speeltuin hebben ze ook hoeken, overal zijn die wel te vinden, hoppa meteen dr in, en natuurlijk bleef die kleine nie in 1 keer staan was ook wat vasthouding voor nodig, maar nou snapt ze het inmiddels wel…

Pippy is geboren 17.07.2009

gelijk in de hoek zetten oid. Tenminste dat werkt hier het beste. Heeft hier ook wat tijd gekost voor dat Rens het door had maar het werkt prima, maar in het begin kon ik hem soms wel 20 keer terugzetten in de hoek.

groetjes Ramona

Toen ik het spuugzat was beet ik ook wel eens terug, alleen had ik zo’n hardleers kind wat een keer jankt en het de volgende keer zo weer bijt.
Kopstoten heb ik nooit teruggegeven haha, ik heb wel goed aangepakt als ik weer eens kopstoot kreeg.

In de hoek, op de gang, etc. Meteen, zonder waarschuwing. Lichamelijke agressie wordt niet getolereerd. Terugbijten, -stoten, -knijpen, niet mee eens. Waarom zou jij het wel mogen en je kind niet? Da’s niet uit te leggen.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Inderdaad op de gang, maar wel zoveel als het kan op een rustige manier. Onze jongste heeft een periode gehad dat hij zelf niet wist wat te doen met een gevoel van heel boos zijn. Dit moet je hem dan wel leren en dat doe je niet als je zelf hem over de rooie de gang op mikt ( hahaha bij wijze van dan he ). Hij is boos en mag dit zijn. Daar heeft hij net als ieder ander recht op, maaaaaar hij moet hiermee wel leren omgaan. Ben rustig maar volhardend en concequent als je inderdaad het gevoel hebt dat hij domweg niet weet hoe hij moet omgaan met zijn eigen gevoel.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ook al zo’n klein driftkopje Hier ook een die het van mij heeft…

hier heeft hij dat ook een tijdje gedaan, maar is sinds een maand of 2 helemaal over. Hij slaat nu alleen nog zichzelf als ik boos op hem ben of zeg dat iets niet mag. Ook als hij valt ofzo dan slaat hij zichzelf. Ik nam altijd zijn handje vast en zei dan duidelijk nee. Of ik gaf hem een tikje op zijn vingers. Ik vind 16 maanden nog wat jong om de hoek in te gaan. Ik zie mijn zoon nog niet in de hoek blijven staan…

22-12-2009 colin geboren

Ok dus jullie zeggen op de hoek of n de gang. Damian slaat namelijk ook als hij boos is of zijn zin niet krijgt. Maar op de gang zetten of in de hoek werkt absoluut niet want dan begint hij als een gek te schateren en hij vind dat helemaal geweldig. Wat moeten we dan doen?

hoihoi

moeilijk he toch wel (vind ik)
Wij gaan nu proberen een “straf” stoeltje te kopen en te gebruiken, elke keer als hij dat doet dan op het stoeltje zetten (soort the nanny idee) of het nu al gaat werken weet ik niet,(blijven zitten zal die niet maar mischien wel alvast handig voor later. alleen als we ergens anders zijn . . . . hebben we dat stoeltje niet hahaha.

hij weet idd niet met zijn woede om te gaan, (zo had ik het nog niet gezien)
we gaan nu rustig maar op een strenge toon hem proberen te corrigeren
hij is zo’n lief leuk jongetje (als hij niet bijt-slaat-kopstoten geeft- dingen naar je gooit)
ik ga alles even proberen. . . . .
en nog meer tips/ervaringen altijd welkom