Slaan

Ons Ayla is net 21maanden geworden, als ze haar zin niet krijgt begint ze te slaan en te pitsen…maar allemaal op … ja je raad het al zeker allemaal op MAMA!!

Nu vroeg ik mij af is dit normaal? voor haar leeftijd ofzo? want vind het nogal jah lastig is het woord niet maar jullie begrijpen me wel, zou het misschien beter zijn dat ik ook een kletsje terug geef op haar poep als ze me nog slaagt? Of vinden jullie dat erover? kweet t echt niet meer hoor…ze kan zo lief zijn…en ik denk wel dat ze weet dat ze iets verkeerd doe thoor want elke keer als ze me geslagen heeft (allé geslagen jullie begrijpen me wel niet dat dat pijn doet maar jah) dan komt ze direct daarna een knuffel vragen…

Oh en nu is ze voor mij aan het kuisen hihihi dan moet ik het niet meer doen, ze is namelijk het stof aan het afdoen ik heb ze toch wel goed opgevoed hé HAHAHA

Nee maar over dat slaan hebben jullie kindjes dit ook gehad??

xxxxxxxxx
Jolientje

Mama van een klein lief deugenietje

is gewoon een fase,elk kind slaat/bijt of doet wat niet mag…uit proberen van hee wat kan ik wat mag ik

negeren is 1 van de beste oplossingen,of haar slaanende handje pakken als ze slaat en zeggen nee ayla dat mag niet doet zeer,en dan blijven herhalen…maar denk negeren beter is

Bianca,Dylan & Kaitlyn

oke bedankt zal proberen met negeren en als het ni lukt met slaanende handje vastpakke

Ja, gewoon elke keer “nee” zeggen en verder negeren.
Gaat echt weer over

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya, die in nov. verwacht wordt.

toch wel raar dat MAMA al die slagen krijgt hé snif snif :’(

wij mama hebben eigenlijk best wat te voorduren he

Bianca,Dylan & Kaitlyn

tegen wie je het zegt bianca

Mijn jongste zoon doet het ook (nog steeds) zowel tegen ons als zijn broer. Hoe ie er aan komt, weet ik niet. Ik had hem nog nooit geslagen en zijn broer volgens mij ook niet.

ja stefke heeft het ook hij stamp en slaat en gaat soms echt lang door,heb hem daar straks ervoor in de hoek gezet eerlijk gezegd omdat ik de indruk heb dat het echt erger wordt…

liefs jessica, &

Bekend hoor je verhaal
Robin geeft mij ook nog wel eens een pets vooral als hij heel boos is
Ik pak ook zijn handje en zegt dat hij niet mag slaan omdat het zeer doet en verder als hij heel driftig is en huilt en schreeuwt doe ik net alsof ik het niet hoort en laat hem lekker uitrazen en dat helpt ook
Hij heeft mij ook een keer in mijn arm gebeten en om eerlijk te zijn heb ik hem terug gebeten
Hij schrok daar dus wel van en heeft het nooit meer gedaan

Groetjes van Heleen mama van Robin en het broertje van Robin die in okt geboren word

Nika slaat nu niet meer zo vaak, als ze straf krijgt moet ze van mij op een stoel voor het raam gaan zitten (advies van de tv serie “de nanny”). Het werkt wonderbaarlijk goed. Alleen moet je wel uit kijken hoe je het noemt en het moet geen betrouwbare plek zijn. Dus nooit naar haar slaapkamertje sturen. Nika is 19 maanden en ze blijft echt net zo lang zitten tot dat ik haar roep. Soms weet ze dat ze stout geweest is, dan pakt ze zelf de stoel al( die schat). Echt een oplossing want ze begon al aardig de baas te worden in huis (zo jong als ze is).

Hoi Dames,

Ik weet niet of ik dit hier moet plaatsen of dat ik er een neiuwe topic voor moet beginnen dus tja…dan maar hier

Mijn zoontje is net een jaar en slaat mij ook.
Ik pak zijn armpje vast en zeg inderdaad… Nee niet slaan! dat doet pijn.
Maar zo gauw ik zijn arm los laat slaat hij me meteen weer.
Ik heb het idee dat hij niet helemaal snapt wat de bedoeling is…of zie ik dat verkeerd…

Hij is nog te jong om in de hoek te zetten ofzo…weet niet meer wat ik ermee moet…nog tips?

Groetjesss

Nee zeggen en bij je wegzetten. Even negeren dan. Ze snappen niet dat ze jou er pijn mee doen op deze leeftijd en vinden je reactie op het slaan leuk, waardoor ze het nog een keer doen. Ze slaan echt niet nog een keer, omdat ze je pijn willen doen. Dus duidelijk verbieden en dan even wegzetten. Meer kan je nu niet doen. Niet terugslaan. Hij mag jou niet slaan, maar jij hem wel? Die logica is ver te zoeken en niet uit te leggen aan je kind (of aan wie dan ook, vind ik…).

Succes!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hij snapt echt wel wat de bedoeling is hoor! Als je vraagt “wil je een koekje?”, dan snapt-ie het toch ook?! Hij verstaat gewoon Nederlands en daar valt “niet slaan” ook onder!

Hij is alleen Oost-indisch doof voor het woordje “niet” zoals zoveel kinderen.

Absoluut niet pikken dit gedrag want voor je het weet is er geen weg meer terug.

Hij is niet te jong om in de hoek te zetten. Zodra je hem er steeds in terugzet, snapt-ie prima wat de bedoeling is. Of-ie er blijft staan is een tweede maar dat is een kwestie van consequent zijn.

Groetekes, Sje