Slaan zoontje 1 jaar

Hallo,

Onze boef van 1 wil nog weleens last hebben van losse handjes.
Uiteraard keuren wij dat niet goed en laten we met een ferm nee! weten dit niet leuk te vinden. Helaas reageert hij daar niet zo goed op als dat we zouden willen. Slaat je daarna rustig nog een keer in je gezicht, en nog een keer, en nog een keer.
Ik maak me best wel zorgen hierom, is hij niet een beetje te jong voor dergelijke stunts? En wat moet ik doen? Een tik teruggeven op zijn handje heb ik weleens geprobeerd (niet zo hard natuurlijk) dat kwam wel aan maar het voelt niet goed, ik zeg hem immers toch dat hij mij niet mag slaan en dan zou ik het zelf wel doen?
Nu corrigeer ik hem door dus ferm nee te zeggen, terwijl ik hem boos aankijk en zijn handje stevig vasthoud en dan voor te doen wat wel lief is, (kijk mama aaien, dat is lief!) Dit komt dus voor geen meter aan want hij slaat je dus keihard nog een keer in je gezicht zodra zijn arm los is.
Graag jullie mening en advies!

If it’s happening now, we’re going to deal with it now!

Wij hadden n duwertje op die leeftijd! Concequent in de hoek gezet als ze dit gedrag vertoonde en duidelijk zeggen dat dat niet mag. De lol was er hier vrij snel vanaf.
Maak je geen zorgen, hoort bij de leeftijd.
Groetjes Nancy

Gewijzigd door - Zwelgje74 op 01 Sep 2011 16:07:17

Hoe zet je haar dan in de hoek?
Het is zo omslachtig om hem eerst in de kinderstoel vast te zetten en vervolgens naar de gang te schuiven, in die tijd is tie het allang weer vergeten. Als ik hem gewoon ergens neerzet, in de gang ofzo (in woonkamer en keuken geen wegzethoekjes, klein huis) gaat ie daar gewoon spelen. In de box precies zo, plus dat ik daarvan geen ‘strafplek’ van wil maken omdat ie er elke dag 's morgens nog ruim een uur inzit…

Je doet het goed! Echt, blijf dat volhouden. Het hoort echt bij de leeftijd en als jij maar volhoudt, zal het overgaan. Inderdaad, zelf niet gaan slaan want dat snapt zo’n kind natuurlijk helemaal niet. Waarom hij niet en jij wel? Volhouden hoor!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Dankje Mriek! Fijn om te horen dat ik in elk geval op de goede weg zit en dit dus helemaal niet zo abnormaal is als dat het voelt.

Hier ook ee meppertje op het moment. Ik zeg ook wat ze wel moet doen want niet horen ze niet, zie topic woordje niet . En ik zeg bv anders zet mama je op de grond, als ze dan slaat dan zet ik haar zonder nog iets te zeggen op de grond en loop weg en ook dat vindt ze echt niet leuk.
En volhouden, dat idee heb ik hier ook…
groetjes,
Wendy

Zo, het lijkt alsof ik mn eigen ervaring hier lees. Hier dus exact hetzelfde proudmama! Ik maak me er ook steeds zorgen om, want wat als dit zo door blijft gaan? Ik denk dan al gelijk aan de basisschool-tijd, dat niemand dan met hem wil spelen, omdat hij altijd slaat enzo!
Soms doet het ook echt zeer!
Ik doe het op dezelfde manier als jij, een tik heeft geen zin en idd geef je dan het verkeerde signaal terug, maar toespreken en NEE! dat probeer ik maar vol te houden. Lastig hè!
(ben “blij” te horen dat het bij anderen ook zo is!)

Volgens mij doe je het al helemaal goed, en moet je gewoon volhouden! Ja weet je, hij is nu 1 geweest, en je kunt ze dingen leren en afleren! Wij waren ook soms nog makkelijk in die dingen voor onze ‘baby’ tot ik dacht; ja hallo, je bent 1 geweest, baby af en de hoogste tijd om dingen te leren en ook af te leren! En… de aanhouder wint hoor!

Manderijn

De meeste kinderen van die leeftijd komen wel even in die fase.
Mijn dochter maar heel even klopt af

Inderdaad, zoals je het doet, doe je het goed.
Consequent blijven.

Als ze hier iets blijft doen wat niet mag dan gaat ze in de kinderstoel.
En dat weet ze inmiddels al heeeeeeeel erg goed.
In de hoek zetten heeft hier geen zin, dan gaat ze spelen, weglopen, de poes plagen als die voorbij komt.

Vandaag of morgen is het ineens over :smiley: