Hier is de PP echt in volle hevigheid losgebarsten. Vermoeiend soms maar dat kan ik op zich nog wel handelen. Waar ik alleen ontzettend van baal is dat hij tijdens een driftbui ook gaat slaan. En dan vooral ons maar ook bv zichzelf en tegen de muur ed.
Tot nu toe hebben wij altijd de hoek als strafplekje gebruikt en dat werkt eigenlijk goed.Volgens mijn man moet ik hem direct een tik op z’n vingers geven als hij mij slaat maar dat heb ik een aantal keer gedaan en het lijkt erop dat hij daardoor alleen maar meer gaat slaan. En ik voel me er ook niet prettig bij.
Wat denken jullie? Is dit een fase die weer overgaat? Ik leg hem wel uit dat slaan zeer doet en dat mama daar verdrietig van word en hij gaat direct de hoek in als hij slaat. Is dit gewoon een kwestie van volhouden? Of hebben jullie nog andere ideeen om dit gedrag aan te pakken. Op zich vind ik die driftbuien niet zo erg, hij moet natuurlijk nog helemaal leren om met zijn emoties om te gaan, maar hij moet weten dat slaan/schoppen/knijpen/bijten niet word geaccepteerd.
groetjes Ramona