Ik heb weleens vaker hier gezegd, dat Eva voor de grap slaat en knijpt. Of me weleens bijt. Ze ziet het echt als een spel en lacht er ook bij. Vanmiddag wilde ze een beetje stoeien, wat ik prima vind. Maar daarbij kneep ze in mijn armen en sloeg ze op mijn borst. Ik wil dat niet hebben, dus ik zei: ‘Eva, ophouden!’ Ze ging gewoon door, dus ik pakte haar armpjes, zei: ‘Eva, kijk mama eens aan!’ en herhaalde dat het stout was en dat ik dat niet wilde. Ze lachte me gewoon uit en ging door met het spel. Ik zei: ‘Ik wil niet meer met jou spelen!’ en zette haar ergens anders. Toen keek ze wel even geschrokken. Ze speelde toen met iets anders en de bui waaide over.
Op het kdv kwam vorige week een papa zijn dochter brengen. Ouder dan Eva en van een andere groep. Dat kindje kende ze niet eens. Ze begon tegen het kindje te praten, heel onvriendelijk en ze maaide met haar handje naar haar. Dat kindje schrok zo, dat het begon te huilen en op de grond zakte. Ze durfde niet meer naar binnen. Papa sprak haar er op aan, maar het is me niet helemaal duidelijk wat hij deed…De vader van dat meisje zei ook niks…Dit gedrag kan dus écht niet! Ik had nog nooit gezien of gehoord dat ze dit deed. Volgens het kdv doen veel kindjes dit rond de 2?
Eva op de gang zetten helpt niet. Als je boos zegt: ‘Wil je op de gang?’, dan zegt ze ‘ja’ en loopt ze er zelf heen. Dat is dus geen straf! Ik weet eigenlijk niet goed hoe ik dit moet aanpakken. Ik vind wel dat er een straf moet volgen op dit gedrag! Wij hebben niet echt vervelende hoekjes in ons huis eigenlijk…Iemand een ander idee? En hoe bestraf je je kind als je niet thuis bent, zoals bv na zo’n incident op het kdv?
Groetjes Rainbow, trotse mama
Gewijzigd door - Rainbow op 16 Jul 2010 21:22:38