Sje zeep werkte niet

dit keer , had een nieuw wit shirt gekocht waar ik erg blij mee was omdat ik toch al niet vaak voor mezelf shop, komt zoon lief met klein handjes aan me shirt dat merkte ik natuurlijk pas toen het droog was geworden, direct met de sje zeep (groene zeep dus haha) ingezeept tot het schuimde een nacht in een laag water laten staan en vanochtend gelijk in de wasmachine, maar helaas de vlek is niet geheel weg (het was blauw klei) er zit nu nog een lichte blauwe vlek en een gele vlek , waar die gele vlek nou vandaan komt weet ik niet

wat kan ik nu nog proberen?

before you judge me, try hard to love me

In de zon te drogen hangen, dat wil de vlekken nog weleens verder bleken.

En anders met verdunde chloor. Dus emmer water, scheut chloor erin en shirt erin laten zakken. Kijken of het dan verder bleekt. Maar dat kan alleen als het een helemaal wit shirt is, niet als er iets van een gekleurde print op zit.

Het shirt, voordat je het daarna in de wasmachine doet eerst heel goed uitspoelen. Spullekes als chloor kunnen namelijk je wasmachine beschadigen.

En als chloor ook niet helpt, en je wilt het shirt blijven dragen, dan zit er niks anders op dan het in een andere kleur te verven met van die Dylon textielverf.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 22 Apr 2011 12:54:12

oke ga hem gelijk van zolder halen en in de zon hangen bedankt voor de tip

ja het is een geheel wit shirt maar heeft wel donkere knoopjes kan ik het dan ook met chloor behandelen?

ja als niks van dit werkt is dat altijd nog een optie

bedankt voor de tips ga er gelijk mee aan de slag

@ mamma van 3 jongens als alleen de knoopjes donder zijn zou je ze er altijd af kunnen halen en ze erna weer erop zetten.

Groetjes,

Michèle

ja das waar natuurlijk maar weet jij dat mijn virtage een jaar lang op zolder heeft gelegen omdat ik de zoom moest naaien hahahahaha dus als ik daar aan begin wie weet kan ik het shirt tegen de winter dan weer aan hahahaha nee hoor dat kan ik indd wel even doen

Als het stoffen knoopjes zijn, moet je ze er inderdaad even afhalen, maar als het plastic knoopjes zijn, dan gebeurt daar niks mee in de chloor hoor.

Groetekes, Sje

kijk dat scheelt het zijn plastice knoopjes hihi

Gewijzigd door - mama van 3 jongens op 22 Apr 2011 13:06:05

Hihi, groene zeep heet Driehoek zachte zeep (en is geel )
Zit in een emmertje en of je het bij de kruidvat kunt kopen? Weet ik niet.
Ik heb het bij de supermarkt vandaan in het schoonmaakmiddelen schap.

Nee hoor, ik lachte me niet suf, ik zat X-factor te kijken!

Het heet inderdaad Driehoek zachte zeep en zit in een geel met groen emmertje. Gewoon bij de supermarkt te koop! Ideaal spul!

Onze jongste heeft woensdag en vandaag een kinderfeestje gehad. Wil je niet weten hoe ze daar vandaan komen! Dus mijn Driehoek zeep heeft weer goed z’n werk gedaan! Smetteloos schoon haalde ik net haar shirtjes uit de machine!

Morgen zijn de bijbehorende spijkerbroeken aan de beurt. Die liggen nu in een sopje!

Groetekes, Sje