Hoi Sje,
Ik richt mij tot jou omdat jij naar mijn mening best aardig medisch onderlegd bent . Moppie had dus een al ontstoken speekselklier. De HA gaf gisteren aan dat het volgende week over moet zijn en dat het waarschijnlijk door een virus wordt veroorzaakt. Nu merkte ik de laatste twee dagen dat moppie moeilijker ging eten, vooral als ze iets moest afbijten en met tandpoetsen ging ze heel snel huilen en gisterenavond hadden we bloed op de tandenborstel. Heel raar want er komen wel tandjes door maar niet voor in haar mond.
Nu zag ik vanmorgen tijdens een grote gaap op de commode dat haar tandvlees boven voorin VRESELIJK onstoken is, echt heeeel erg. Het is super dik, helemaal over haar tandjes heen en vuurrood. Het bloed al bij aanraking. Arm moppie .
Nu kregen wij het advies om listerine groen 1:1 te verdunnen en dan met een hydrofiele handschoen zachtjes in te masseren. Of warm water met zout te gebruiken. Of het gaat lukken betwijfel ik want we mogen er nu niet eens naar wijzen. Nu vraag ik mij af of jij nog tips hebt? Of iemand anders natuurlijk . Het kan nl. wel 2 weken duren
. Waarschijnlijk is het ook door een virus veroorzaakt.
groetjes,
Wendy