Sje help!

Moppie heeft net heerlijk aardbeien gesmikkeld en mama was zo mutserig de slab te vergeten…je raadt het al, overal aardbeienvlekken. Hoe krijg ik die er in hemelsnaam uit? Kortom, HELP!!
groetjes,
Wendy

Shirtje nat maken en op de vlekken groene zeep smeren. Dagje/ nachtje laten staan in een emmer met een laagje water en dan mee wassen in de wasmachine. Zo heb ik met de kerst ook de cranberrysaus en chocoladevlekken uit Morgan der witte trui gekregen.

Groetjes,

Michèle

ok dan ga ik dat doen! Bedankt ook al was het geen Sje, hihi!

Het is de tip die ik van Sje gekregen heb met de kerst

Groetjes,

Michèle

Nou dan moet het werken!

Niet zomaar alleen maar insmeren die vlekken, goed inmasseren tot het gaat schuimen en daarna in laagje water laten zakken. Niet spoelen!

En dan verder zoals Michèle schreef!

Groetekes, Sje

Hoi Sje, ja waar was je nou??
Ik heb het met de hand ingemasseerd totdat het wit zag, schuim kreeg ik niet echt en daarna in een emmertje met lauw water. Morgen in de was mee laten draaien he? Wel gek want het rode/roze van de aarbeien werd paars nadat ik de driehoek erop had gesmeerd.
groetjes,

Wendy

quote:
Hoi Sje, ja waar was je nou??

Ik heb ook een privéleven! Echt!!!

Ik was met mijn oudste naar balletles. Jouw tijd komt nog wat die balletles betreft! Haha!

Als het niet echt gaat schuimen maar het wordt wit, moet je weer even ietsje water toevoegen aan de in te masseren plek. Klein beetje maar. Dan gaat het wel wat meer schuimen. Overigens is het niet een hele dot schuim hoor die je krijgt. Meer het idee van hoe tandpasta kan schuimen als je die uitspuugt na het poetsen.

Klopt overigens dat die vlekken paars worden als je ze behandeld hebt met die zeep!

Morgen in de was mee laten draaien. En als je morgen geen was hebt, mag het net zo makkelijk tot zondag zo blijven staan hoor!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 08 Apr 2011 21:14:17

Grinnik

Ok super ik hou je op de hoogte!
groetjes,
Wendy

Wat ook heel goed helpt is om de was dan in de zon te laten drogen. De zon heeft namelijk een blekende werking. Vroeger lieten ze ook de lakens in de zon drogen en spierwit dat ze waren! De was hoeft niet perse wit tezijn. De zon bleekt de vlek.

Zo is bij mij vaak het laatste restje wortel of spagetti vlek weg gegaan.

Mamma van:
Anna geboren op 2 juli 2007
Nora geboren op 4 juni 2009

Hoi Judith, thanks mijn schoonmoeder zei dat ook al! En…de vlekken…zijn er al uit! Joehoe, nu nog even in de wasmachine maar de tip werkt, thanks!

Super!

Groetekes, Sje